تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820365027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده‌‏ ولي‌فقيه در سپاه :جامعيت دين از الزامات حاكميت ديني استتكيه بر نيروهاي متعهد در مديريت كشور،از شاخصه‌‏هاي اصولگرايي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: نماينده‌‏ ولي‌فقيه در سپاه :جامعيت دين از الزامات حاكميت ديني استتكيه بر نيروهاي متعهد در مديريت كشور،از شاخصه‌‏هاي اصولگرايي است
تهران- خبرگزاري كار ايران
نماينده ولي‌فقيه در سپاه اعتقاد به ‌حاكميت‌ديني، باور به قوانين الهي به عنوان قانون برتر، اعتقاد به ولي فقيه به عنوان مديريت جامعه در تداوم امامت، تكيه بر نيروي متعهد و متدين در مديريت كشور، تبعيت و همگرايي كامل با رهبري و ولايت فقيه، ايستادگي دربرابر استكبار، دفاع ازمظلومين و مستضعفين، ساده‌زيستي،تقابل با انديشه‌هاي التقاطي، مقابله با مظاهر فساد و منكرات، تلاش درجهت تحقق شاخصه‌هاي ديني در جامعه و مردم‌‏گرايي را از مهمترين شاخصه‌هاي اصولگرايي در دوران حاكميت ولايت فقيه برشمرد.
به گزارش "ايلنا" حجت الاسلام علي سعيدي در مراسم توديع و معارفه مسوول نمايندگي ولي فقيه در نيروي هوايي سپاه افزود: اصولگرايي هم‌‏اكنون گفتمان جاري كشورمان است. از ديرباز اصطلاحات زيادي بين جريانات سياسي مطرح بوده مانند جريان راست، جريان چپ ‌و غيره كه اكثر آنها وارداتي و غيرمرتبط با فرهنگ و مباني ديني ما بود؛ اما در سال‌‏هاي اخير اصطلاح اصولگرايي وارد فرهنگ سياسي ما شد كه مرزبندي ايجاد كرد. اصولگرايان از ديرباز به مباحث ديني، اعتقادي و الهي معتقد بودند و اين اصطلاح توانست بسياري از ابهامات را برطرف كرده و شفاف‌‏سازي كند.
وي ادامه داد: اين اصطلاح بايد به طور كامل تعريف شود و ما بايد در زمينه پاسداري از مفهوم حقيقي اصولگرايي پيشتاز باشيم.
سعيدي با تعريف مباني اصولگرايي گفت: اصولگرايي يعني اصول دين‌گرايي و اين مساله خيلي روشن است. اصولگرايي يعني تحقق همه مباني و اصولي كه به آنها در زمينه رفتار فردي، حاكميت اراده ذات باري‌تعالي بر بشر و اتكاي به اصول و مباني ديني در نگرش، قانون‌‏گذاري و در اداره كشور اعتقاد داريم.
وي مقاطع اصولگرايي را چهار مقطع عصر نبوت، عصر امامت، عصر غيبت و عصر ظهور امام زمان (عج) دانست و افزود: عصر امامت به دو دوره عصر مبسوط اليدبودن امامت مانند عصر حضرت اميرالمومنين(ع) و دوره حاكميت طاغوت در حضور امام معصوم (ع) تقسيم مي‌شود و عصر غيبت نيز به دو دوره مبسوط اليدبودن فقيه عادل و دوره‌اي كه طاغوت حكومت مي‌كند اما ولي فقيه حضور دارد تقسيم مي‌شود و عصر ظهور نيز با حاكميت مطلق امام زمان (عج) بر روي كره زمين شكل مي‌گيرد.
نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: در دوران پيامبراعظم (ص) قرآن شاخصه‌هاي كساني كه مصداق اصول‌گرايي هستند را مشخص مي‌كند مصداق اصولگرايي در دوران پيامبر اكرم (ص) اين است كه در درجه اول اعتقاد به اين داشته باشند كه پيامبر (ص) حاكم و ولي خدا در روي زمين است؛ اما صرف اعتقاد كافي نيست و بايد شخص در بعد معرفتي، رفتاري، محبتي و اعتقادي تابع محض بوده تا مولفه‌هاي ولايت‌مداري را داشته باشد.
وي تاكيد كرد: در تمام عرصه‌ها بايد به اين اصل اعتقاد داشت كه تنها نماينده ذات باري‌‏تعالي، رسول الله(ص) است بنابراين اگر كسي معتقد باشد پيامبر(ص) ولي خداست اما مردم مي‌توانند قانون‌گذاري كنند، اين با دين الهي همخواني ندارد؛ به همين خاطر تبعيت و اطاعت محض از پيامبر اعظم (ص) جزء شاخصه‌هاي اساسي دين‌مداري و ولايت‌مداري است.
سعيدي شاخصه‌هاي اصولگرايي در عصر امامت را اعتقاد به اينكه قانون‌هاي الهي فرازماني است و اختصاص به عصر نبوت ندارد، قلمداد كرد و گفت: در عصر امامت هم امام معصوم (ع) بايد برخوردار از تصرف در عالم غيب باشد و ولي خدا بايد از خطا ، اشتباه و گناه مصونيت داشته باشد. چون در غيراين‌‏صورت بشريت به سعادت نمي‌رسد و مشكل اهل سنت نيز اين است كه عصمت پيامبر اكرم (ص) را قبول دارند، ولي بعد از آن را قبول ندارند.
وي اضافه كرد: متعبدترين انسان‌‏ها كسي است كه هرچه رهبرش بگويد، با تمام وجود گوش كند و تابع محض باشد اما گاهي برخي افراد به دنبال آن هستند كه نظر خود را به رهبري تحميل كنند. در زمان امامت نيز اگر اين شاخصه‌ها را مردم قبول داشتند، منحرف نمي‌شدند.
وي تصريح كرد: در عصر غيبت كه امام زمان (عج) مثل خورشيدي نورافشاني مي‌كند، اما حكومت دراختيارش نيست و مردم مديريت الهي ايشان را به طور ملموس نمي‌بينند و حكومت دراختيار طاغوت است، 9 شاخص اصولگرايي وجود دارد كه عبارتند از اعتقاد به فراگير بودن قانون الهي براي اداره جامعه، اعتقاد به لزوم حاكميت ولي فقيه در تداوم امامت، اعتقاد به طاغوتي بودن حاكم به غير از ولي فقيه و باطل بودن آن حكومت، معرفت و شناخت به فقيه جامع الشرايط، همراهي و همسويي با فقها يا فقيه مجاهد و انقلابي، مبارزه با حكومت طاغوت، ايجاد زمينه و تلاش در جهت تحقق حكومت فقيه عادل، همراهي با جريان‌‏هاي معتقد به اصول، الزام عملي به اصول در عملكرد و زندگي.
نماينده ولي فقيه در سپاه با تييين شاخصه‌هاي اصولگرايي در دوران حاكميت ولي فقيه خاطرنشان كرد: در اين دوران اعتقاد به حاكميت ديني و التزام به حق مداري حاكميت اسلام بايد شكل بگيرد. صراط مستقيم يكي است و نبايد دنبال تكثرگرايي بود. جامعيت دين نيز از الزامات ديگر حاكميت ديني است و دومين الزام برخورداري از نظام كامل دين براي اداره جامعه است. سومين شاخص نيز باور به قوانين الهي به عنوان قانون برتر است . قانون برتر قوانين اسلام است و مدير بهتر نيز امامان و ولي فقيه هستند.
وي شاخصه‌هاي ديگر اصولگرايي در دوران حاكميت ولي فقيه را اعتقاد به ولي فقيه به عنوان مديريت جامعه در تداوم امامت، تكيه بر نيروي متعهد ومتدين در مديريت كشور در سه قوه مجريه ، مقننه و قضائيه، تبعيت و همگرايي كامل همه مديران اجرايي با رهبري و ولايت فقيه، ايستادگي دربرابر استكبار و استكبارستيزي، دفاع از مظلومين و مستضعفين، ساده‌زيستي به خصوص در راس دولت يعني رئيس جمهور و وزراء، تقابل با انديشه‌هاي التقاطي به خصوص انديشه‌هاي غربي و منحرف، مقابله با مظاهر فساد و منكرات، تلاش در جهت تحقق شاخصه‌هاي ديني در جامعه و مردمگرايي خواند وگفت: مهمترين مسايل امروز جامعه ما همين موارد است و اگر براي حفظ سيادت جامعه اسلامي تلاش مي‌كنيم بايد به همه اين شاخصه‌ها توجه كنيم تا به قله‌هاي مجد و عظمت اسلامي و پيشرفت در جهان برسيم.
سعيدي در پايان با قدرداني از زحمات بي‌دريغ حجت الاسلام ميرمحي‌الدين ميرمرشدي در زمان تصدي نمايندگي ولي فقيه در نيروي هوايي سپاه، حجت الاسلام ايوب حسن زاده را به عنوان مسوول جديد نمايندگي ولي فقيه در نيروي هوايي سپاه معرفي كرد.
پايان پيام

كد خبر: 455087
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن