تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816587277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/پيشگيري از بحران احتمالي گاز در شمال نيازمند تدبير و عزم ملي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/پيشگيري از بحران احتمالي گاز در شمال نيازمند تدبير و عزم ملي
گرگان - خبرگزاري مهر: به اعتقاد شماري از شهروندان و مسئولان گلستان، جلوگيري از بروز بحران احتمالي افت و فشار گاز در اين استان نيازمند تدبير، مديريت، عزم ملي و همه جانبه است.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، همزمان با شروع فصل سرما، نگراني مردم استانهاي شمالي كشور از جمله گلستان درباره احتمال بروز بحراني دوباره قطع گاز در اين مناطق شدت يافته است.

اين در حالي است كه بسياري از مسئولان استاني از جمله استاندار گلستان تاكيد كرده مردم نگران قطع و بحران گاز در زمستان سال جاري نباشند.

در همين زمينه، جمعي از شهروندان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر، خواستار برنامه ريزي اصولي و مديريت همه جانبه متوليان امر براي جلوگيري از بحران احتمالي گاز در اين مناطق شدند.

آنان اظهار داشتند: هنوز خاطره تلخ و سخت قطع و بحران گاز سال گذشته فراموش نشده، بنابران نياز است تا مسئولان قبل از شروع فصل زمستان برنامه ريزي لازم در اين زمينه اتخاذ كنند.

به باور آنها، نياز است تا به مسائل زيربنايي و توسعه زير ساختها براي مقابله با بحرانهاي احتمالي در اين مناطق آسيب پذير توجه بيشتري شود.

طبق آمار 91 درصد جمعيت شهري و 51 درصد جمعيت روستايي استان گلستان از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند.

يك شهروند گرگاني به خبرنگار مهر افزود: مسئولان امر زيرساختهاي لازم را براي مقابله با بحران و افت فشار گاز در اين استان مهيا كنند.

اكبر همتي افزود: بروز بحران امري اجتناب نظير است ولي مقدمات مقابله با آن بايد فراهم شود.

وي اظهار داشت: ارائه سوختهاي جايگزين نظير نفت سفيد به مردم و دوگانه سوز شدن مراكز خدمات دهنده عمومي ضروري است.

يك شهروند گنبدي نيز گفت: بحران گاز سال گذشته مشكلات عديده اي را براي مردم ايجاد كرده بود، بنابراين بايد از تكرار آن جلوگيري شود.

محمد اسلامي به خبرنگار مهر افزود: بايد براي رفع دائمي مشكل گاز استانهاي شمالي چاره اساسي انديشيده شود.

وي يادآور شد: به رقم اينكه مسئولان استاني وعده مي دهند زمستان امسال گاز نمي شود ولي مردم نگرانند.

معصومه باختري بانويي از كلاله، مديريت و بهينه سازي مصرف سوخت از جمله گاز را نياز ضروري دانست و گفت: شهروندان با اعمال مديريت صحيح درمصرف سوخت مسوولان را براي مقابله با بحران احتمالي گاز ياري كنند.

وي افزود: اميد است با عزم ملي و همه جانبه، زمستان سالجاري در مناطق مختلف كشور از جمله گلستان با افت و ياقطع فشار گاز مواجه نشويم.

مديرعامل شركت گاز گلستان با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما گفت: آمادگي لازم براي مقابله با بحران احتمالي كمبود يا قطع گاز ضروري است.

رمضان سنگدويني افزود: مصرف بهينه گاز از جمله راهكارهايي است كه مي تواند در جلوگيري از بحران احتمالي گاز موثر باشد.

وي اظهار داشت: بايد اقدامات لازم را در مواجهه با شرايط سخت احتمالي به كار بست تا بتوان در حد امكان جلوي افت فشار و قطعي گاز گرفته شود و براي اين كار لازم است.

مصرف گاز را در منازل و اماكن تجاري و صنعتي به نحو شايسته اي مديريت كرد.

مديريت مصرف براي جلوگيري از بحران گاز ضروري است

وي خاطرنشان كرد: استان گلستان به عنوان يكي از استانهاي حادثه خيز كشور مطرح شده است و هر ساله شاهد بروز حوادث و بلاياي طبيعي هستيم كه خسارتهاي جبران ناپذيري را بر استان وارد مي كند.

سنگدويني از شهروندان خواست براي پيشگيري از بحرانهاي احتمالي در زمينه به كارگيري و توجه ويژه به توصيه هاي ايمني همكاري لازم را با مسئولان داشته باشند.

مديرعامل شركت گاز گلستان بيان داشت: اطلاع رساني و افزايش آگاهيهاي مردم براي مقابله با بحرانهاي احتمالي ضرورت دارد و بايد به آن توجه بهينه شود.

وي عنوان كرد: برگزاري مانورهاي عملي از ديگر راهكارها براي مبارزه با حوادث احتمالي است كه در دستور كار قرار دارد.

سنگدويني با تشكر از صبر و بردباري مردم در بحران گاز سال گذشته گفت: زمستان سال گذشته در شرايطي كه توده هواي سردي بر كشور حاكم شده بود و با قطع يكباره گاز صادراتي توسط كشور تركمنستان مواجه شديم.

وي يادآورشد: در همين خصوص با رايزنيها و تماسهاي مكرر با مسئولان شركت ملي گاز، استاندار و مسئولان استان درصد كاهش و مرتفع كردن بحران برآمديم.

به گفته مديرعامل گاز گلستان، توانستيم در اين راستا با تشكيل كارگروه ويژه، اقدامات ضروري، ضربتي، مساعدت وهمكاري مردم عزيز استان و سازمانها ونهادها تا حدودي مشكلات مردم را مرتفع نموديم .

وي افزود: پس از پشت سر گذاشتن بحران و حاكم شدن شرايط عادي در استان كارگروه ويژه بحران متشكل از مديران و كارشناسان شركت در خصوص جلوگيري از بروز شرايط بحراني تشكيل شد.

وي بيان داشت: برطرف كردن تنگناهاي شبكه، پرچ و تميزكاري خطوط گاز، اورهال يا تعميرات اساسي ايستگاها، پيش بيني خط باي پاس جهت ايستگاهها، انجام مانورهاي آمادگي بحران، آموزش نيروها جهت مقابله با بحران، تجهيز پستهاي امداد به خودروهاي دو ديفرانسيل از ديگر اقدامات انجام شده است.

مديرعامل شركت گاز استان گلستان گفت: تمامي اين اقدامات در راستاي پيشگيري از قطع گاز مشتركين محترم به منظور بهره مندي آنان از اين انرژي پاك بوده است و اميدواريم مردم شريف استان نهايت صرفه جويي را در مصرف گاز داشته باشند تادر اين فصل سرما تمامي هم استانيهاي عزيز بتوانند از گرماي لذت بخش آن بهره مند شوند .

مردم نگران قطع گاز نباشند

استاندار گلستان گفت: مقدمات لازم براي مقابله با بحران احتمالي گاز در اين استان صورت گرفته است.

يحيي محمودزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: جلسه اي با حضور همه نمايندگان استان برگزار شد و هيئتي براي مذاكره به تركمنستان اعزام شد و تاكنون در زمينه فرمول با تركمنستان توافق حاصل شد.

وي اظهار داشت: بروز بحران در زمينه هاي مختلف امري اجتناب پذير بوده ولي با كارهاي صورت گرفته، مردم نگران قطع و يا افت فشار گاز طي زمستان سال جاري در اين استان نباشند.

به گفته محمودزاده، علاوه بر اين براي دخيره سازي نفت سفيد و گاز مايع و دوگانه سوز شدن واحدهاي خدماتي عمومي اقدامات لازم صورت گرفته است.

استان گلستان بيش از يك ميليون و 600 هزار نفر جمعيت دارد.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن