تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812877470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عزت الله ضرغامي:حجاب اسلامي بايدمتكي بر عفاف باشد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: عزت الله ضرغامي:حجاب اسلامي بايدمتكي بر عفاف باشد
تهران- حيات

عزت الله ضرغامي با اشاره به نقش حجاب در جامعه اسلامي گفت: حجاب اسلامي در ميان بانوان مسلمان بايد متكي بر عفت باشد. عفاف باطن حجاب است كه به تبع خود ظاهر را نيز به زيور حجاب آراسته مي كند.
به گزارش خبرنگار فرهنگي حيات نخستين جشنواره بين المللي توليدات رسانه اي نور (حجاب و عفاف) با حضور عزت الله ضرغامي رييس سازمان صدا و سيما، هنرمندان و مسوولان فرهنگي و شركت كنندگان در بخش هاي داخلي و خارجي، با معرفي آثار برگزيده و منتخب اين جشنواره در بخش هاي مختلف، پنجشنبه (9 آبان) در مركز همايش هاي بين المللي سازمان صدا و سيما به كار خود پايان داد.
ضرغامي در افتتاحيه نخستين جشنواره توليدات رسانه اي نور به فرهنگ سازي در زمينه حجاب و عفاف اشاره كرد و گفت: با توجه به فضاي رقابتي كه امروز در ميان كشورها حاكم است بايد در عرصه فرهنگ سازي در زمينه حجاب و عفاف تلاش كنيم تا اين فرهنگ اسلامي را در كشورمان تعالي بخشيم.
وي افزود: در زمينه حجاب و عفاف تلاش هاي بسيار و در خورد توجهي در كشورمان انجام شده است اما دشمنان نيز با در دست گرفتن تمام امكانات از قبيل ماهواره ها و وبلاگ ها تلاش مي كنند اين فرهنگ اسلامي را در ذهن جوانان وارونه جلوه دهند. با اين وجود اقدامات سازمان هاي مختلف كشور در زمينه حجاب و عفاف مانع از رسيدن دشمنان به اهداف شومشان خواهد شد.
ريس سازمان صداو سيما گفت: با وجود تمام مشكلاتي كه در اين زمينه هست فضا، فضاي بسيار خوبي است كه همه بايد براي حفظ اين فضا تلاش كنيم و تا مي توانيم اين فضا و اين فرهنگ اسلامي را تقويت نماييم.
ضرغامي با تاكيد بر نقش مسوولان در زمينه فرهنگ عفاف و حجاب اسلامي افزود: مسوولان نبايد در اين زمينه فرافكني كنند. در تحليل ها يكديگر را متهم نكنند و اگر هر يك از مسوولان وظيفه خود را در تعالي اين فرهنگ انجام دهند و آن را به دوش ديگري نسپارند در اين زمينه موفق خواهيم شد. بنابراين بايد دستگاه هاي دولتي دست در دست هم دهند و با اعتقاد كامل به فرهنگ عفاف و حجاب اين فرهنگ اسلامي را در كشورمان نهادينه و متعالي سازند.
ضرغامي برگزاري جشنواره حجاب و عفاف را گامي در احياي فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر دانست و گفت: مساله حجاب، مساله اي است كه منجر به امر به معروف و نهي از منكر خواهد شد و اين فرهنگ اسلامي فراموش شده را احيا خواهد كرد چرا كه ما به دنبال حجابي هستيم كه موجب عفاف دروني مي شود. عفاف اعم از حجاب است. بنابراين زنان مسلمان به تبع آراسته شدن به زينت عفاف به حجاب نيز كه ماحصل عفاف است آراسته خواهند شد.
وي به رعايت حجاب برتر يعني چادر اسلامي تاكيد كرد و گفت: چادر اسلامي، حجاب برتر است و زنان مسلمانان بايد در رعايت اين پوشش اسلامي به عنوان اسوه و الگويي براي ديگر زنان جهان مطرح شوند.
وي افزود: بدحجابي در كشورمان بايد آسيب شناسي شود تا با آسيب شناسي اين معضل، آن را ريشه كن كنيم. امروزه در كشورمان كساني كه مظهر بدحجابي هستند معتقد به اسلام و شئونات آن هستند اما متاسفانه به ارزش ها و پيامدهاي رعايت اين فرهنگ غني پي نبرده اند تا خود را به اين زينت آراسته كنند و مصون بمانند.
رييس سازمان صدا وسيما ادامه داد: البته اين وظيفه برعهده ما و تمام مسوولان كشور است كه با برگزاري چنين جشنواره هايي، به ريشه يابي اين معضلات بپردازيم و با ارائه نظرات كارشناسانه در اين راستا معضلات موجود در زمينه حجاب و عفاف را حل كنيم.
ضرغامي در پايان سخنانش گفت: سعي ما بر اين است تا در سريال هاي تلويزيوني و آثار فرهنگي به ترويج هر چه بيشتر فرهنگ حجاب و عفاف بپردازيم و در اين راستا بايد تمام مسوولان فرهنگي كشور دست به دست هم دهند تا گام هاي موثري در اين زمينه برداشته شود.
پايان پيام
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن