تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816172234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«برنا» مطرح كرد، نستله دفاع كردچالش‌هاي نستله در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: «برنا» مطرح كرد، نستله دفاع كردچالش‌هاي نستله در ايران
نمايي از دفتر مركزي نستله در ژنو - سوييسگروه بازرگاني- خبرگزاري «برنا» كه با شعار «جوان باش، خلاق باش» در روزگار دولت نهم كار خود را آغاز كرده، روز گذشته از شركت نستله به عنوان «بزرگترين شركت سرمايه‌گذار در سرزمين‌هاي صهيونيستي» نام برد.


«برنا» به نقل از وب‌سايت «بايكوت كالاهاي اسرائيلي»، در ادامه به مخاطبان خود يادآورد شد كه اين شركت در سال 1995 با خريد 10‌درصد سهام شركت اسرائيلي توليد مواد غذايي «اوسم»، نخستين گام را براي سرمايه‌گذاري در اسرائيل برداشت و دو سال بعد با تزريق سرمايه‌گذاري 140‌ميليون دلاري به اين شركت سهم خود را به 50‌درصد افزايش داد.
بنا به روايت اين خبرگزاري رسمي‌دولت‌، نستله در سال 2002 تحت قراردادي ميان اسرائيل و سوئيس بيش از 80‌ميليون دلار به اقتصاد اين رژيم صهيونيستي تزريق كرد و با همكاري مشترك با شركت اسرائيلي «اوسم» يك كارخانه 1700 متر مربعي در اسرائيل راه‌اندازي كرده و قرار است سرمايه‌گذاري 6/5‌ميليون دلاري اين كارخانه را توسعه دهد.
در ادامه گزارش برنا مي‌خوانيم كه «سرمايه‌گذاري‌هاي كلان شركت نستله در اسرائيل موجب كاهش چشمگير نرخ بيكاري در اين كشور شده است.»
«برنا» سپس به «اعتراضات شديد بسياري از گروه‌هاي حامي ‌حقوق بشر از سال 1977 اشاره كرده كه به دنبال آن فروش بسياري از محصولات اين شركت همچون نسكافه نستله، محصولات مگي و كاكائوهاي كيت كت در بسياري كشورهاي عضو «ليگ عرب» مانند مصر، لبنان، عربستان سعودي و سوريه ممنوع شده است.»
اين خبرگزاري همچنين خاطرنشان كرده است كه نستله علاوه بر فعاليت در اسرائيل به دليل كار اجباري كودكان در مزارع و فروش محصولاتي كه موجب مرگ چندين كودك شيرخواره شده، در برخي نقاط دنيا تحريم شده است.
همچنين 5 سال پيش صدها پرنده، دام و حيوان خانگي در ونزوئلا مردند. كارشناسان علت مرگ را بيماري كبدي ناشي از مواد غذايي آلوده تشخيص دادند. اين مواد غذايي، توسط نمايندگي نستله در اين كشور توزيع شده بود.
مجلس ملي ونزوئلا، نستله را مقصر شناخت و آن را به پرداخت غرامت افراد محكوم كرد.
نستله، قدمتي 150 ساله دارد. اين شركت در سال 1866 ميلادي در سوئيس توسط «هانري نستله» با هدف توليد غذاي كودكان تاسيس شد و در حال حاضر با داشتن 350 شعبه در 100 كشور، بزرگ‌ترين شركت توليدكننده مواد غذايي در جهان است.
مدير عامل شركت نستله ايران در پاسخ به اين گزارش «برنا» با اشاره به اينكه از سال 1379 تاكنون شركت نستله 700‌ميليون دلار در ايران سرمايه‌گذاري كرده است، خاطرنشان كرد: 400 نفر در ايران به طور مستقيم و 500 نفر نيز به طور غير مستقيم براي اين شركت كار مي‌كنند.
واخس موت با بيان اين كه گروهي از افراد نمي‌خواهند موفقيت نستله را در ايران ببينند، افزود: به همين دليل بحث صهيونيستي بودن اين شركت را مطرح مي‌كنند، اما واقعيت اين است كه نستله يك شركت سوئيسي است.
مدير عامل شركت نستله ايران در پاسخ به خبرنگار «برنا» با بيان اين مطلب تصريح كرد: 90‌درصد سهام شركت نستله كه هم‌اكنون در سراسر دنيا از جمله ايران شعبه دارد متعلق به كشور سوئيس است.
وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود عمده سهام نستله مربوط به صهيونيست‌ها است، اظهارداشت: نستله يك شركت سهامي عام است؛ به طوري كه هم‌اكنون اين شركت در تمام دنيا از جمله اسرائيل نيز شعبه دارد، اما آنچه مهم است اين است كه قسمت بيشتر سهام اين شركت مربوط به نستله سوئيس است.
وي در خصوص اينكه آيا نستله در فلسطين نيز شعبه اي دارد يا خير، گفت: هم‌اكنون ما در اسرائيل شعبه داريم و اگر شرايط فلسطين نيز براي سرمايه‌گذاري مناسب شود در آنجا شعبه مي‌زنيم.
واخس موت با اشاره به اينكه نستله با نام شركت SE در سوئيس فعاليت اصلي خود را آغاز كرده است، اظهار داشت: 90‌درصد سهام شركت نستله متعلق به سوئيس و 10‌درصد آن متعلق به ايراني‌ها است.
واخس موت با اشاره به اينكه اين شركت به عنوان يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي تغذيه و غذا در جهان موفق به فروش 5/891 تريليون ريال از محصولات خود در سطح جهان شده است، تصريح كرد: ميزان سود خالص اين شركت نيز به 8/87‌تريليون ريال مي‌رسد.
مديرعامل شركت نستله ايران تعداد كارمندان اين شركت در سراسر دنيا را 276‌هزار نفر اعلام كرد و گفت: هم‌اكنون 480 كارخانه از شركت نستله در سراسر دنيا در حال فعاليت است؛ به طوري كه نيمي از اين كارخانجات در كشورهاي در حال توسعه قرار دارد.
وي گفت: هندري نستله بنيانگذار شركت نستله اصالتا آلماني بوده و پس از مهاجرت به سوئيس در سال 1867 ميلادي فعاليت خود را در بخش بسته‌بندي غذاي كودك آغاز كرده است. به گفته واخس موت، نستله هم‌اكنون در تمام كشورهاي اسلامي حضور فعال دارد، به طوري كه 30‌هزار پرسنل در كشورهاي اسلامي در كارخانجات نستله فعالند و 47 كارخانه نيز در اين كشورها تاسيس شده است.
مديرعامل شركت نستله ايران، سرمايه در گردش كارخانجات كشورهاي اسلامي در اين راستا را نزديك به 50‌هزار ميليارد ريال ذكر كرد.
وي با اشاره به اينكه نستله با داشتن 10‌هزار نوع محصول روزانه يك ميليارد دلار فروش دارد، خاطرنشان كرد: اولين سرمايه‌گذاري شركت نستله در سال 1379 با توليد سرلاك (غذاي كودك) در ايران كار خود را آغاز كرد و پس از آن در سال 1381 دومين كارخانه براي توليد شير خشك در قزوين احداث شد.
به گفته وي توليد آب معدني در ايران نيز از سال 85 آغاز شده و در دو سال گذشته انواع محصولات نستله از ساير كشورها وارد ايران شده است. واخس موت با اشاره به اينكه از سال 1379 تاكنون شركت نستله 700‌ميليون دلار در ايران سرمايه‌گذاري كرده است، خاطرنشان كرد: 400 نفر در ايران به طور مستقيم و 500 نفر نيز به طور غير‌مستقيم براي اين شركت كار مي‌كنند.
واخس موت عنوان كرد: يك سوم درآمد نستله در ايران حاصل صادرات است؛ به طوري كه سوريه يكي از كشورهايي است كه از ايران به آنجا صادرات محصولات نستله صورت مي‌گيرد.
واخس موت تصريح كرد: حجم صادرات ما از ايران دو برابر واردات است به طوري كه با ورود شركت نستله به ايران شاهد كاهش قاچاق محصولات نستله به ايران بوده‌ايم.
واخس موت ادامه داد: افزايش قيمت مواد اوليه در سطح جهان موجب افزايش قيمت برخي از محصولات اين شركت شده است. وي با اشاره به مقرون به صرفه بودن توليد محصولات نستله در ايران با توجه به ارزان بودن قيمت انرژي خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه به طور مثال قيمت مواد اوليه در نيجريه بسيار مناسب‌تر از ساير كشورها است.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 746]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن