تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820967662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آماده شدن لايحه هدفمند كردن پرداخت يارانه ها


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: آماده شدن لايحه هدفمند كردن پرداخت يارانه ها
وزير امور اقتصادي و دارايي از آماده شدن لايحه هدفمند كردن پرداخت يارانه خبر داد.
وزير امور اقتصادي و دارايي از آماده شدن لايحه هدفمند كردن پرداخت يارانه خبر داد.
رحسيني امروز در پانزدهمين نشست علمي انجمن اقتصاد اسلامي حوزه علميه قم با عنوان "بررسي طرح تحول اقتصادي" گفت: اين لايحه در كميسيون دولت تصويب شده است و به زودي تقديم مجلس مي شود.
وي افزود: 30 درصد درآمد توليد ناخالص ملي كشور معادل90 ميليارد دلار به صورت يارانه براي تأمين كالاهاي اساسي و خدمات هزينه مي شود كه بر اساس آمارهاي موجودكمترين اين يارانه ها در اختياركم درآمدترين افراد و بيشترين آن در اختيار ثروتمندترين افراد جامعه قرار مي گيرد.
وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: توزيع اين گونه ثروت ملي و پرداخت يارانه به صورت تابعي از مصرف ، از عدالت به دور است و ما درصدديم در اين طرح بين عرضه و تقاضا ، درآمدهاي مالياتي و توزيع يارانه ها تعادل ايجاد كنيم.
حسيني گفت: به عنوان مثال در بخش انرژي در دهك اول فقط كمتر از 4 درصد يارانه ها برخوردار مي شوند ، اما دهك بالا بيش از 22 درصد يارانه ها را به خود اختصاص مي دهند.
وي ابرازاميدواري كرد با تصويب اين لايحه در مجلس شوراي اسلامي ، دولت طرح هاي خود را با اصلاح ساختاري و اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها آغاز كند.
وزير امور اقتصادي و دارايي در زمينه شفاف بودن اين طرح گفت: دولت پيش از ارائه لايحه به مجلس آنرا به بسياري از مجامع علمي و حتي در پايگاه اطلاع رساني دولت منتشر كرده كه نشان دهنده شفاف بودن كار دولت است.
حسيني افزود: طرح تحول اقتصادي دولت طرح ضربتي نيست بلكه از دو سال پيش كار مطالعاتي آن با هزاران ساعت كار پژوهشي آغاز و امروز آماده ارائه به مجلس شده است.
وي با توجه به وجود صاحبنظران اقتصادي در حوزه علميه قم گفت: دولت از طرح هاي حوزه براي تحقق و غني سازي طرح اقتصادي استقبال مي كند.
وزير اقتصاد و دارايي در پاسخ به سؤالي مبني بر آثار اقتصادي طرح در سبد مصرفي خانوارهاي مردم گفت: در اين طرح 60 درصد مجموع درآمدها صرف رفاه و مسائل معيشتي خانوارها ، 15 درصد براي حمايت از توليدكنندگان و 25 درصد هم صرف بودجه هاي عمراني خواهد شد
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن