تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816932288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اندازه خورشید مثل سنگ ثابت است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: یک نتیجه جدید که همین هفته توسط یک گروه از فیزیکدانان خورشیدی اعلام شده، سعی دارد با 12 سال اندازه گیری با استفاده از یک ابزار واحد،این تخیلات را کنار گذاشته و ببیند که آیا قطر خورشید تغییر کرده یا نه-- و ظاهراً جواب منفیه.



قبول کنید: شما احتمالاً تا بحال در برخی موارد به سر انگشت سبابه تان اعتماد کرده اید(به عرض°2، با کمی اختلاف) که در جهت آسمان با آن قرص خورشید را پوشانده اید (°½ ، با کمی اختلاف). عجیب نیست که یک عضو بدن میتونه ستاره ای به عرض میلیونها مایل را در یک لحظه محو کند؟
منجمان از قرن هفدهم تا بحال با استفاده از وسایلی بسیار پیچیده تر از سر انگشت قطر خورشید را اندازه گرفته اند- و در این کار بسیار پیشرفت کرده اند.
آیا در طول این مدت اندازه خورشید ما تغییر کرده است؟ گفتنش سخته. شما بسته به روشی که استفاده کنید، طول موج نور استفاده شده، و آنچه که شما دقیقاً به عنوان قطر خورشید در نظر می گیرید، به نتایج متفاوتی میرسید.
یک نتیجه جدید که همین هفته توسط یک گروه از فیزیکدانان خورشیدی اعلام شده، سعی دارد با 12 سال اندازه گیری با استفاده از یک ابزار واحد،این تخیلات را کنار گذاشته و ببیند که آیا قطر خورشید تغییر کرده یا نه-- و ظاهراً جواب منفیه.
جف کوهن (از دانشگاه هاوایی) و سه نفر از همکارانش فهمیده اند که قطر متوسط خورشیداز سال 1998تا بحال بیشتر از یک، یک میلیونیم تغییر نکرده است. و چه چیزی باعث میشه که اونها اینقدر مطمئن باشند؟ آنها 500,000 قطعه عکسی که عکاس داپلر میکلسون از رصدخانه خورشیدی و هلیوسفری که در سال 1995 پرتاب شد گرفته است را بررسی کرده اند. SOHO خورشید را در یک چرخه خورشیدی 11 ساله و کمی پس از آن دنبال کرده است. علاوه بر این مجبور نیست با اغتشاشات جو زمین درگیر باشد.
کوهن توضیح میدهد، "قرار گرفتن در بالای جو برای اندازه گیری های نجومی مزیت بزرگی محسوب می شود، که ارزش آن لز یک مرحله پیشرفت بیشتر است و ما دیگر تغییرات چرخه خورشیدی را نمی بینیم." تحلیل تیم او از SOHO به زودی در مجله فیزیک نجومی ظاهر می شود.



درباره اندازه گیریهای نزدیکتر به زمین نمی توان نظر مشابهی را ارائه داد.اندازه گیریهای گذر های عطارد، زمان سنجی های خسوف با استفاده از آزمایشگاههای نجومی در بین بقیه تغییرات 10 تا 100 برابر بزرگتری را آشکار می کنند. همه آنها هنوز نوسانات بزرگتری را در اندازه خورشید نشان می دهند که رسانای این مطلب است که اندازه گیری ها از سطح زمین صحیح هستند، اما سیستم آنها تحت تأثیر برخی اثرات لطیف جوی هستند. (لازم به ذکر است، اندازه گیریهای بعمل آمده با بالن ها از ارتفاعات زیاد در سالهای 1992-6 هم بطور غیر قابل توضیح روند مشابهی را نشان می دهند.)
کوهن حدسی دارد مبنی بر این که این تفاوت آشکار بین زمین و فضا " چیز جالبی درباره چگونگی تأثیر چرخه خورشیدی بر هواکره به ما میگوید."
"تمام مکانیزم ها حدس و گمان است، اما اینکه قطر خورشید مثل سنگ جامد ثابت است حدس و گمان نیست."
خوشبختانه، اندازه گیری های بهتری هم در دست خواهند بود. محققان برنامه دارند کارشان را با استفاده از رصد خانه دینامیک خورشیدی ناسا که به تازگی پرتاب شده تکرار کنند. تا 2017، آنها به تصاویری با جزئیات بسیار پیچیده از تکنولوژی پیشرفته تلسکوپ خورشیدی دسترسی خواهند داشت که در قله هالئاکالا در هاوایی در حال ساخت است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن