تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812866402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام خميني (ره) بلندترين گام را در مسير احياء تفكر امامت برداشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام خميني (ره) بلندترين گام را در مسير احياء تفكر امامت برداشت
مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس فراكسيون غدير در مجلس شوراي اسلامي گفت: امام خميني (ره) بلندترين گام را در مسير احياء تفكر امامت و ولايت در تاريخ اسلام برداشت.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي در مراسم افتتاحيه اجلاس بنياد بين المللي غدير كه در محل هتل الغدير مشهد برگزار شد، افزود: امام خميني (ره) با فراهم آوردن زمينه حكومت ولايت فقيه بلندترين گام را در مسير احياء تفكر امامت و ولايت برداشته است.

وي ادامه داد: با نگاه به قرآن، جامعه بشري به دو مقطع تقسيم مي شود كه در مقطع اول هنوز طبقات اجتماعي شكل نگرفته و انسان ها يك زندگي ساده با كمترين اختلاف با استفاده از رهنمودهاي انبياء را سپري مي كنند.

حجت الاسلام ابوترابي دوران دوم را دوران نظام هاي پيچيده اقتصادي و روابط گسترده اجتماعي عنوان كرد و گفت: در اين مقطع حضور انبياء براي حكومت در متن جامعه و پاسخ گويي به نيازهاي اساسي مردم و رفع اختلافات نياز بود.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: پس از انبياء و امامان حكومت بر اساس قانون و در دست انسانهاي سالم مي تواند بستر كاهش اختلافات را فراهم كند كه امام خميني (ره) زمينه را براي تحقق اين مهم ايجاد كرد.

وي اظهار داشت: حال كه به بركت نظام اسلامي زمينه حكومت و اعمال ولايت و رهبري ولي فقيه عادل و صالح در غياب امام زمان (ع) فراهم شده است، بزرگترين خدمت به غدير تقويت رهبري به عنوان ركن ركين نظام اسلامي خواهد بود.

حجت الاسلام ابوترابي افزود: هر چقدر زمينه تاثيرگذاري ولايت فقيه در جامعه فراهم باشد، زمينه براي گسترش تفكر ديني و ايده هاي والاي اميرالمومنين در جامعه فراهم مي شود و بر همه ما واجب است اين زمينه را بهتر و بيشتر فراهم كنيم.
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن