تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821069416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه اقتصادي‌
كنترل 99 درصد پرسشنامه اطلاعات اقتصادي خانوار

معاون فناوري اطلاعات مركز آمار ايران گفت: تاكنون 99 درصد پرسشنامه‌هاي اطلاعات اقتصادي خانوار اسكن، كنترل پوششي و بازنگري شده‌اند.

محمد غفاري در گفت‌وگو با ايرنا، افزود: فقط يك درصد پرسشنامه‌ها شناسايي نشده‌اند كه در اين خصوص نيز اقدامات وسيع‌تري، انجام خواهد شد.وي اظهار داشت: اين مجموعه افرادي كه در پرسشنامه نام آنها ذكر شده بيش از 60 ميليون نفر با پايگاه ثبت احوال و 20 ميليون نفر ديگر با بقيه پايگاه‌هاي كشور، انطباق داده شده‌اند.

وي تصريح كرد: تا هفته آينده كار استخراج پرسشنامه‌ها به پايان مي‌رسد و نتايج آن در اختيار دولت قرار داده مي‌شود.

پالايشگاه فاز 6 پارس جنوبي در مدار توليد قرار گرفت‌

آتش‌سوزي جزيي در ترين (واحد) يك فاز 6 پارس جنوبي كه در اثر نشت گاز در محل اتصال يكي از لوله‌هاي انتقال اين فاز رخ داده بود، به سرعت مهار و پالايشگاه در مدار توليد قرار گرفت.

به گزارش شانا، مدير فازهاي 6، 7 و 8 پارس جنوبي در شركت نفت و گاز پارس با اعلام اين خبر، زمان وقوع اين آتش سوزي را هفتم آبان اعلام و تصريح كرد: با تلاش مهندسان و متخصصان، آتش‌سوزي مهار و پالايشگاه به حالت عادي خود برگشت.

محمد جواد شمس تصريح كرد: هم‌اكنون فعاليت پالايشگاه اين پروژه از طريق ترين يك فاز 7 پارس جنوبي ادامه دارد و در ديگر بخش‌هاي پالايشگاه نيز فعاليت به طور مستمر و بدون وقفه در جريان است.

دور دوم مذاكرات ايران و آذربايجان براي صادرات گاز در تهران‌

يك هيات از جمهوري آذربايجان هفته‌ آينده به تهران سفر مي‌كند تا در مورد صادرات گاز با مقامات ايران مذاكره كند.

به گزارش فارس و به نقل از پرس تي وي، دو طرف در اين ديدار در مورد ابراز تمايل ايران براي واردات گاز از فاز دوم ميدان گازي شاه دنيز به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

قرار است فاز دوم ميدان شاه دنيز در سال 2012 يا 2013 به بهره‌برداري برسد. ميدان شاه دنيز در ناحيه جنوبي درياي خزر قرار دارد و حجم ذخاير آن به 2/1 تريليون مترمكعب مي‌رسد. از فاز اول اين ميدان در حال حاضر يك ميليون مترمكعب در روز برداشت مي‌شود.در حال حاضر جمهوري آذربايجان يك ميليون مترمكعب گاز خود را از طريق ايران به جمهوري خودمختار نخجوان انتقال مي‌دهد. براساس قرارداد ميان دو طرف 15 درصد از گازي كه بدين وسيله انتقال مي‌يابد به ايران تعلق دارد.ايران براي اولين‌بار در ماه مه مذاكراتي را براي واردات گاز از جمهوري آذربايجان انجام داد.

تعويق نشست مجمع صادركنندگان گاز در مسكو

مجمع كشورهاي صادركننده گاز كه قرار بود اواسط نوامبر در شهر مسكو برگزار شود به تاخير افتاد.

به گزارش فارس و به نقل از رويترز، يك مقام آگاه وزارت انرژي روسيه كه خواست نامش فاش نشود گفت نشست مسكو به تعويق افتاده است.

قرار بود نشست مسكو طي روزهاي 17 و 18 نوامبر برگزار شود ولي اين نشست به زمان ديگري كه هنوز اعلام نشده موكول شده است.

وي هيچ دليلي را براي تاخير اين نشست اعلام نكرد.

خبرگزاري اينترفاكس نيز به نقل از يك مقام آگاه روسي گزارش داد تاخير نشست مسكو پس از آن اتفاق افتاده است كه كشورهاي عضو مجمع، نتوانستند درخصوص چارچوب تبديل مجمع به سازمان كشورهاي صادركننده گاز به توافق نهايي دست يابند.

صادرات ايران‌خودرو به 2 ميليارد دلار مي‌رسد

مديرعامل ايران‌خودرو اعلام كرد: صادرات ايران‌خودرو تا سال 1390 به حدود 2 ميليارد دلار مي‌رسد.

منوچهر منطقي افزود: سال 84 ميزان صادرات ايران‌خودرو 150 ميليون دلار بود و سال 85 به 315 ميليون دلار رسيد كه اين رقم در سال 86 از 510 ميليون دلار گذشت و امسال هم برنامه 700 ميليون دلار صادرات داريم.وي ادامه داد: قصد داشتيم صادرات را در سال 90 به 10 ميليارد دلار برسانيم اما به دليل ضعف‌هاي سيستم مالي كشور، فقط براي دو ميليارد دلار برنامه‌ريزي كرديم.

منطقي با بيان اين كه سيستم‌هاي مالي كشورها به صادرات شركت‌ها كمك مي‌كنند، اظهار داشت: ايجاد سايت سنگال 3 سال طول كشيد كه 2 سال صرفا به دنبال گرفتن وام از مراجع ذيصلاح بوديم يا درخصوص طراحي خودرو به دنبال وام‌هاي كم‌ بهره و طولاني مدت هستيم كه اين مكانيزم در سيستم‌هاي مالي كشور ما وجود ندارد.




 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن