تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813362374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ظرایفی در بازاریابی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بسیاری از مردم، اطلاعات ضروری و مورد نیازشان را در نقطهای از خانه قرار میدهند که در معرض دید باشد و همه اعضای خانواده هم بتوانند از آن استفاده کنند. در این میان، یخچال و یک آهنربای نصب شده روی آن، وسایلی هستند که بیش از بقیه طرفدار دارند. کارتهای یک رستوران فست فود، پزشک خانواده یا سوپرمارکت محله، میتوانند این اطلاعات ضروری را به اعضای یک خانه یادآور شوند .
این در واقع یک ترفند بازاریابی است که میتواند در قالب خودکار، جاقلمی و تقویمهایی که نام شرکتها و شماره تلفنهایشان را روی خود دارند هم ظاهر گردد.
نکته اینست که نام و نشان و اطلاعات ضروری آن کسب و کار، در خانهها و پیش چشمان مشتریان بالقوه و کنونی و در دسترس آنها قرار داشته باشد. به علاوه این ابزارها و وسایل- خودکار، تقویم، فنجان، سررسیدنامه و… باید به گونهای باشند که شخص زمانی که به شما نیاز پیدا کرد، بتواند از آنها استفاده کند. به طور مثال اگر کسب و کارتان نان شیرینی عرضه میکند، یک فنجان قهوه که نام شما رویش نوشته شده باشد، مفید و موثر بوده ارتباطی خوب و منطقی بین هدیه شما و کسب و کارتان برقرار خواهد نمود. این روش یکی از روشهای خوب بازاریابی است .
روش دوم استفاده از ایمیل است. بیل گیتس، فرمانروای مایکروسافت، شخصی است که میتواند جریانها و روندهای آینده بازار را پیشبینی کند . پیشبینی او درباره این که روزی صاحبان مشاغل و کارشناسان امور گوناگون، کسب و کارشان را از طریق اینترنت راهبری خواهند نمود، به حقیقت پیوسته است. شما هم سعی کنید، ایمیلهایی برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کارتان تدوین نموده، امکان ارائه مشاوره به مشتریان را فراهم کنید. زمانی که از ایمیلها بهره میگیرید، در مدت زمان لازم برای آشنایی با مشتریان صرفهجویی کردهاید. به علاوه میتوانید در یک زمان با تعداد کثیری از مخاطبان که نیازهای مشترکی دارند، تعامل کنید. ذکر ویژگیهایی که تخصص شما را نشان داده به مخاطب اطمینان دهد که با کارشناسی توانا روبهروست، پاسخگو خواهد بود. سعی کنید از طریق این پیامهای الکترونیکی برای حل مشکلات خریداران و روشن ساختن ابهامات مشتریان بالقوه، مشاوره دهید .
نکته سوم اینست که مشتری به شرکت خدماتی یا فروشندهای اطمینان میکند که دریابد او به کارش علاقه دارد و کارمندان این شرکت با همه توانشان در جهت خدمت به مشتری و حل مشکلش، تلاش مینمایند. بله شما و کارمندانتان به کارها و مسئولیتهایتان متعهد هستید و میخواهید به مشتریان خدمت کنید ولی یک مشتری بالقوه که نمیداند! همه مشخصات، خدمات و فعالیتهای کسب و کارتان را مشتری محور بسازید. آنها باید این علاقه و توجه شما به کارتان و مشتریان را حس کنند. این واقعیت را به همه کارمندانتان هم گوشزد کنید تا در رفتارها و برخوردهایشان با مشتری، رعایت نمایند .
مسئله چهارم در واقع یک هشدارست! بسیاری از کاسبانی که در ابتدای راهند، میخواهند کسب و کارشان را در همه جا و از تمامی راههای ممکن به دیگران بشناسانند. تلویزیون، رادیو، روزنامهها و مجلات و اینترنت، میتوانند نام یک کسب و کار و خصوصیاتش را به گوش مردم برسانند ولی بهترین گزینه برای شما انتشار یک رشته طولانی مدت از آگهیهای کوچک در روزنامه است. دلایل این پیشنهاد را میگویم: لازمست یک کسب و کارنوپا گزینهای را برای بازاریابی برگزیند که بتواند از عهده مخارجش برآید و سپس در طولانی مدت از آن استفاده کند و بارها و بارها آن را به خدمت گیرد. گاهی این مداومت و پشتکار به این معناست که باید هفتهها یا ماهها یک برنامه بازاریابی – مثلا چاپ طولانی مدت آگهیهای معرفی کسب و کار - را مرتب پیش ببرید تا این که بالاخره مردم بر اثر کثرت حضور و چاپ پشت سرهم و بدون وقفه آگهیها، به کسب و کار شما توجه نشان دهند .
معمولا صاحبان کسب و کارهای نوپا میپرسند که باید از چه ابزار و روش بازاریابی استفاده کنند. پاسخ اینست که آن روشی را برگزینید که بتوانید از طریق آن، پیامهایتان را به مشتریان رسانده خودتان را در کانون توجهشان قرار دهید و در ضمن از عهده پرداخت مخارج و هزینههایش نیز برآیید. این مطلب اهمیت ویژهای دارد چون از رموز پاسخگویی یک برنامه بازاریابی، استمرار، مداومت و حضور طولانی مدت آنست. اگر قرار باشد مشتریان بالقوه به کسب و کارتان توجه کرده به آن جذب شوند و مشتریان کنونی همچنان با شما بمانند، باید همواره نام و نشان شما را پیش رویشان مشاهده کرده همیشه بتوانند با این کسب و کار ارتباط برقرار کرده نیازشان را مرتفع نمایند . هدایای تبلیغاتی و مشاوره ایمیلی، روشهایی هستند که در این موقعیتها به کار میآیند و تمامی اینها پول لازم دارند! بازاریابی و کسب و کار یک فرد صبور و کوشا را میطلبد. پس ناامید نشوید و شکیبا باشید. در تنظیم بودجهتان هم دقت کنید. موضوع مهم و قابل توجه پنجمی، درباره نقطه هدف بازاریابیهای یک کسب و کارست. مشتریان از شما خرید میکنند و به کالاها و خدماتتان هم علاقه دارند ولی این «کالاها» و «خدمات» عالی و با کیفیت شما نیستند که خریداران را جذب نمودهاند.آنها این کالاها را میخرند چون بعد از استفاده آنها، «احساس» خوب و دلپسندی پیدا میکنند. این احساس همان دایرهای است که نوک پیکان مجموعه فعالیتهای بازاریابی شما میبایست متوجه آن باشد. ممکن است درک و پرداختن به این مسئله در پروسه بازاریابی قدری مشکل باشد. برای همین خودتان را در جایگاه یک مشتری قرار دهید. فکر کنید و ببینید که چه چیزی باعث شد فلان کالا را بخرید. شما با استفاده از آن احساس خوبی پیدا میکنید و به همین «احساس خوب» علاقهمندید. حالا دقت کنید و ببینید که آگهی تبلیغ آن، چطور از این احساس خبر داد و چگونه به آن اشاره نمود؟
با استفاده از این آگهیها میتوانید به ایدههایی برای طراحی آگهیها و گنجاندن این احساس خوب و خوشایند در آنها، دست یابید .
مشتریان راضی و خرسند، منابع ارزشمندی هستند که بهترین راهکارهای افزایش فروش و درآمد را عرضه میکنند. همواره برگوش دادن به مشتریان ناراضی و پرهیز از خطای پیشین تاکید میشود. این تذکر کاملا منطقی و بجاست ولی مشتریان خوشحال، دلایل موفقیت فروش را بیان میکنند که راههای تقویت قوای مثبت طرح بازاریابی و پروسه فروش را به شما نشان خواهند داد .
آخرین نکته درباره رنگهاست. اگر آگهیهایتان- چه در مطبوعات و چه در اینترنت - را با رنگ ثابتی همراه کنید، مخاطبان بسیار راحتتر آن را به خاطر خواهند سپرد. معمولا بهترین راه اینست که نام و نشان تجاری شرکت به رنگ خاصی باشد و این رنگ اصلا تغییر نکند(برای اطلاعات بیشتر به مقالات موجود در بخش برندینگ مراجعه فرمایید). همراهی یک رنگ با یک نام و علامت، هویت یک کسب و کار را متمایز از دیگران میکند .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن