تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816669998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار گلستان: مسايل زيست محيطي از بنيادي‌ترين مسايل درياي خزر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: استاندار گلستان: مسايل زيست محيطي از بنيادي‌ترين مسايل درياي خزر است


گرگان - خبرگزاري ايسكانيوز : استاندار گلستان گفت: : مسايل زيست محيطي از بنيادي‌ترين مسايل درياي خزر است و به دليل رقابت كشورهاي حاشيه درياي خزر بر سر استخراج منابع نفت و گاز و بهره‌برداري بي‌رويه از آبزيان تهديدات زيست محيطي بيش از گذشته متوجه اين كشورها شده است.

به گزارش روز پنج شنبه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز " مهندس "يحيي محمودزاده" درنخستين اجلاس راهبردي مسايل درياي خزر افزود: درياي خزر امروز دچار تحولات زيادي در زمينه‌هاي مختلف شده است. وي تصريح كرد: براي اين منظور لازم است كشورهاي حوزه درياي خزر باتوجه به كنوانسيون محيط زيست درياي خزر كه به امضاي پنج كشور حوزه خزر رسيده است ،اهتمام جدي بورزند. محمودزاده يادآور شد: به باور بسياري از كارشناسان جنگ‌هاي آينده در نظام جهاني فقط براي نفت و گاز و انرژي نيست بلكه بر سر منابع آبي نيز خواهد بود و همين مساله گوياي اهميت درياي خزر و منابع آبي مربوط به آن است. استاندارگلستان افزود: پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي تغييرات عمده اي درسطح جهان و مناطق نفوذ شوروي از جمله درياي خزر بوجود آمده‌است. وي اضافه كرد: به همين دليل منطقه خزر به يكي از مهمترين مناطق استراتژيك جهان تبديل شد و به دنبال فروپاشي شوروي و افزايش تعداد كشورهاي ساحل خزر از دو به پنج كشور، اين كشورها به دنبال تعيين رژيم جديد حقوقي درياي خزر برآمدند. وي افزود: در اين ميان جمهوري اسلامي همواره به استفاده مشترك كشورهاي حوزه خزر از منابع موجود دراين دريا تاكيد داشته است چراكه معتقد است عدم اجماع و توافق بر يك رژيم حقوقي واحد مشكلات زيادي را مي‌تواند به همراه داشته باشد و با تلاش‌هاي صورت گرفته ‪ ۷۰درصد مسايل مربوط به رژيم حقوقي درياي خزر به تصويب رسيده است.
وي اضافه كرد: در بخش كشتيراني و حمل و نقل دريايي نيز درياي خزر مزيت هاي زيادي دارد و جمهوري اسلامي ايران بر حقوق مساوي طرفين از كشتيراني تاكيد دارد و شفافيت مسايل حقوقي كشتيراني و حمل و نقل دريايي باعث توسعه مبادلات تجاري و فرهنگي كشورها مي‌شود.
به گفته وي هم در استان‌هاي شمالي و هم در سواحل كشورهاي حوزه درياي خزر مناطق بكر و ديدني وجود دارد كه مي‌تواند موجبات توسعه و تحول در حوزه گردشگري و حمل و نقل درياي باشد و دراين زمينه لازم است از تجربه كشورهايي كه در عرصه استفاده از سواحل بسيار موفق بوده‌اند، بهره گرفت.
محمودزاده تصريح كرد: تاسيس و ايجاد زيرساخت‌ها و تجهيز ناوگان كشتيراني مسافري از مهمترين مسايل مورد توجه در اين بخش است.
وي با اشاره به منابع زنده و شيلات موجود در درياي خزر خاطرنشان كرد: درياي خزر به دليل عمق زياد زيستگاه ماهيان خاوياري است و براساس گزارش تحقيقات ماهيان خاوياري، ذخاير ماهيان خاوياري درياي خزر در ‪ ۱۴سال آينده به انتها مي‌رسد.
وي افزود: اين مساله هشداري براي مقامات و مسوولان حوزه درياي خزر است و براين اساس بايستي تصميمات جدي اتخاذ شود. استاندار گلستان اضافه كرد: درياي خزر داراي ذخاير نفت و گاز است و به دليل درآمدهاي اقتصادي نفت و گاز و تاثير آن در مسايل جهاني و منطقه‌اي اكنون رقابت كشورهاي منطقه در اين زمينه دوچندان شده است.نخستين اجلاس راهبردي مسايل درياي خزر با حضور مسوولان و كارشناسان سه استان گيلان ، مازندران و گلستان با همكاري استانداري گلستان، مركز ملي مطالعات و تحقيقات و موسسه مطالعات درياي خزر و با همكاري شركت‌هاي آب فاضلاب منطقه‌اي ، آب و فاضلاب شهري و روستايي، ادارات كل محيط زيست و ميراث فرهنگي و گردشگري استان برگزار شد
محيط زيست و فرسايش مناطق ساحلي، رفتار نوساني سطح آب درياي خزر و مسائل آن، تحولات منطقه و رژيم حقوقي درياي خزر، حمل و نقل دريايي و ترانزيت كالا و مروري بر منابع زنده درياي خزر ازجمله مباحث اين اجلاس است.
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن