تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814216209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهيد قاضي طباطبايي عارف ظلم ستيز


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهيد قاضي طباطبايي عارف ظلم ستيز
به مناسبت سالروز شهادت آيت الله قاضي طباطبايي
يازدهم آبان سالروز شهادت آيت الله قاضي طباطبايي مي باشد . وي كه در يازدهم آبان 1358 به شهادت رسيد اولين شهيد محراب در نظام مقدس جمهوري اسلامي محسوب مي شود. هنگامي كه آيت الله قاضي طباطبايي به شهادت رسيد امام خميني پيامي فرستادند و شهادت آيت الله قاضي طباطبايي را نشانه اي بر شكست قطعي دشمنان اعلام كردند و در بخشي از آن پيام خود فرمودند :
« با كمال تاسف ضايعه ناگوار شهادت عالم مجاهد حجه الاسلام والمسلمين آقا حاج سيدمحمدعلي قاضي طباطبائي رحمه الله عليه بر عموم مسلمانان متعهد و علما اعلام مجاهد و مردم غيور و مجاهد آذربايجان و به خصوص بازماندگان اين شهيد سعيد تسليت عرض و از خداوند متعال صبر انقلابي براي مجاهدين در راه حق و اسلام خواستارم . ملت عزيز و برومند ايران و آذربايجان غيرتمند عزيز بايد در اين مصيبت هاي بزرگ كه نشانه شكست حتمي دشمنان اسلام و كشور و عجز و ناتواني و خودباختگي آنان است هرچه بيشتر مصمم و در راه هدف و اعلاي اسلام و قرآن مجيد بر مجاهدات خود افزوده و از پاي ننشينند تا احقاق حق مستضعفين از جباران زمان بنمايد.
عزيزان من در انقلابي كه ابرقدرتها را به عقب رانده و راه چپاولگري آنان را از كشور بزرگ بسته است اين ضايعات و ضايعات بالاتر اجتناب ناپذير است . ما بايد از كنار اين وقايع با عزم و خونسردي بگذريم و به راه خود كه راه جهاد في سبيل الله است ادامه دهيم .
شهادت در راه خداوند زندگي افتخارآميز ابدي و چراغ هدايت براي ملت هاست ملت هاي مسلمان از فداكاري مجاهدين ما در راه استقلال و آزادي و اهداف توسعه اسلام بزرگ الگو بگيرند و با پيوستن بهم سد استعمار و استثمار را بشكنند به پيش به سوي آزادي و زندگي انساني بروند. »
شهيد قاضي طباطبايي عالمي بود كه پيوسته به كار تحقيق و پژوهش اشتغال داشت . به همين خاطر آثار زيادي از خود به يادگار گذاشت كه نام برخي از آن ها چنين است : الفوائد سفرنامه بافت تاريخ قضا در اسلام مقدمه بر تاريخ ابن ابي البلح بلخي مقدمه بر كتاب مرآت الصلوه حديقه الصالحين و ده كتاب خطي و چاپي ديگر.
شهيد قاضي طباطبايي ضمن پرداختن به كار تحقيق و پژوهش سلوك عرفاني و تهذيب نفس را نيز همواره دنبال مي كرد. به همين سبب او انساني بسيار وارسته و عارفي بزرگ بود.
شهيد قاضي طباطبايي كار تحقيق و پژوهش و سلوك عرفاني را با حضور در متن جامعه و ستيز با ستمكاران عجين كرده بود و فردي نبود كه براي عافيت و دوري از سختي هاي مبارزه عزلت نشيني را پيشه خود نموده باشد.
شهيد قاضي طباطبايي به دليل در پيش گرفتن همين روش بود كه با نهضت امام خميني همراه شد و در هر مقطعي كه لازم مي شد مردانه به پا مي خاست و از نهضت امام خميني با تمام وجود دفاع مي كرد.
آيت الله قاضي طباطبايي از كساني بود كه چون قهرماني بزرگ به نگهباني از انقلاب اسلامي در منطقه آذربايجان برخاست و با توطئه هاي رنگارنگ مقابله كرد . در مردادماه 1358 آيت الله قاضي طباطبايي از سوي امام خميني به عنوان نماينده تام الاختيار و امام جمعه تبريز منصب شد. بيش از چند ماه از اين واقعه نگذشته بود كه گروهك منحرف فرقان آن فقيه ظلم ستيز را در محراب عبادت به شهادت رساند. پس از آنكه آيت الله قاضي طباطبايي به شهادت رسيد موجي از حزن و اندوه آذربايجان را فراگرفت و فرياد خشم مردم به آسمان بلند شد; زيرا مردم آذربايجان به آن عالم بزرگي كه يار ستم ديدگان و دشمن ستم گران بود عشق مي ورزيدند.
گرچه آيت الله قاضي طباطبايي به شهادت رسيد و در ظاهر از ميان مردم رفت ولي ياد او در دل ها ماند و تا ابد نيز باقي خواهد ماند.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن