تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821238336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايش بين‌المللي راديوهاي قرآني و اسلامي مطرح شد:خودباوري؛ عامل موفقيت رسانه‌هاي اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در همايش بين‌المللي راديوهاي قرآني و اسلامي مطرح شد:خودباوري؛ عامل موفقيت رسانه‌هاي اسلامي
گروه بين‌الملل: برخي رسانه‌هاي اسلامي با تقليدي كوركورانه اخبار وابسته به رسانه‌هاي غربي را منعكس مي‌كنند و منشأ آن عدم خودباوري و اتكا به نفس در مجريان و كادر آن رسانه‌هاست.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نخستين همايش بين‌المللي راديوهاي قرآني و اسلامي، «طلال حاطوم» مدير راديو رسالت لبنان در مراسم افتتاحيه اين همايش، با ارايه مقاله‌اي با عنوان «الخطاب و اسلوبه القرآني في العالم الاسلامي» كه توسط «منا اكنان» از مسئولان راديو نور لنان قرائت شد، ضمن بيان اين مطلب گفت: رسانه‌هاي غربي در راستاي عملي‌ كردن سياست‌هاي ضد اسلامي خود به‌هر شيوه‌اي متوسل مي شوند، بنابراين مسئولان رسانه‌هاي اسلامي بايد هوشيار بوده و اخبار حقيقي غربي‌ها را گزينش كنند.

رسانه‌هاي غربي؛ هم‌سوي سياست‌هاي مستكبرانه آمريكا

حاطوم در ادامه اين مقاله تأكيد كرد: در حال حاضر رسانه‌هاي غربي به‌عنوان وسيله‌اي در راستاي پيش‌برد اهداف و سياست‌هاي مستكبرانه آمريكا عمل مي‌كنند و آمريكا به‌عنوان حامي اصلي اين رسانه‌ها آن‌ها را همواره عليه جهان اسلام بسيج مي‌كند، پس رسانه‌هاي اسلامي بايد در برابر چنين ترفندهايي هوشيار باشند.

وي افزود: واژه «خطب» نه بار و كلمه «خطاب» سه بار در قرآن تكرار شده است و آيه 23 سوره ص «فقال اكفلنيها و عزني في الخطاب» آيه 20 سوره ص «و شددنا ملكه و آتيناه الحكمة و فصل الخطاب» و آيه 37 سوره نبا «رب السماوات و الارض و ما بينهما الرحمن و لايملكون منه خطابا» از جمله اين آيات است.

او با اشاره به اين‌كه قرآن براي خطابه شيوه‌هاي مختلفي هم‌چون گفت‌وگو، مناقشه، مناظره، ارايه برهان و دليل، به‌كار برده است، گفت: خطاب در قرآن براساس سطح علمي مخاطب، ويژگي‌هاي فرهنگي، درجه ايمان، و تفاوت‌هاي فردي آن متفاوت است و براي سخن گفتن با كافران، اهل كتاب، منافقين و مومنان از شيوه‌هاي مختلفي استفاده شده است.

وي در ادامه اهداف رسانه‌هاي اسلامي را برشمرد و گفت: دعوت به اسلام، استفاده از شيوه حكيمانه براي موفقيت كار رسانه‌اي و تقويت فرهنگ ايستادگي در برابر تبليغات ضداسلامي از جمله اين اهداف است.

حاطوم در پايان يكپارچگي رسانه‌هاي لبنان در انتشار اخبار مربوط به جنگ حزب الله لبنان در برابر صهيونيسم را نمونه موفق كار رسانه‌اي دانست و گفت: پخش تصاوير مقاومت ملي لبناني‌ها در رسانه‌هاي اين كشور ثابت كرد كه مسلمانان و عرب مي‌توانند با سياستي درست از ابزراي به‌نام رسانه در پيش‌برد اهداف خود بهره‌مند شوند.

يادآوري‌مي‌شود نخستين همايش راديوهاي قرآني و اسلامي صبح امروز هشتم آبان با سخنان «محمدحسين محمدزاده» مدير راديو قرآن و نايب‌رييس همايش، در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما آغاز به كار كرد و جمعه دهم آبان به كار خود پايان خواهدداد.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن