تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816218819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش تازه چين و روسيه براي تقويت همكاري‌هاي استراتژيك‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تلاش تازه چين و روسيه براي تقويت همكاري‌هاي استراتژيك‌


سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها:

نخست‌وزير چين براي يك ديدار رسمي با هدف تقويت همكاري‌هاي استراتژيك با روسيه، وارد مسكو شد و با ولاديمير پوتين، همتاي روس خود گفتگو كرد.

ون جيابائو در جريان اقامت در مسكو برنامه‌هايي جهت مذاكره با دميتري مدودف رئيس جمهور و بوريس گريزلف رئيس دوماي دولتي روسيه دارد.بنا به اظهارات يك مقام وزارت خارجه چين، محور اين مذاكرات مباحث جهاني و منطقه‌اي و همكاري دوجانبه در مقولاتي چون اقتصاد و تجارت، انرژي، انرژي هسته‌اي، علم و فناوري است.

ون جيابائو به محض رسيدن به فرودگاه مسكو، با تقدير از سطح شراكت استراتژيك و همكاري مشترك دو كشور روسيه - چين در سالهاي اخير، آن را بي‌سابقه خواند.

وي در ديدار با پوتين گفت: دو كشور از گسترش همكاري در جهت منافع مشترك، افزايش اعتماد دو جانبه، همكاري‌هاي ثمربخش بيشتر و همكاري نزديك استراتژيك در امور جهاني و منطقه‌اي بهره‌مند شده‌اند.

نخست‌وزير چين گفت: پيشرفت‌هاي مستمر در شراكت استراتژيك و همكاري‌هاي دوجانبه كه با منافع بنيادي دو ملت سازگاري دارد، به تحقق صلح و ثبات در منطقه و در مقياس وسيع‌تر در جهان كمك مي‌كند. وي گفت به تبادل نظر صادقانه با پوتين در خصوص مباحث اصلي همكاري‌هاي دوجانبه خواهد پرداخت.

روسيه، اولين مرحله از سفر نخست‌وزير چين است. وي در ادامه سفرش به قزاقستان خواهد رفت و در نشست كشورهاي عضو سازمان همكاري شانگهاي كه هفت نخست‌وزير ديگر نيز حضور دارند، شركت خواهد كرد.

تغيير در شكل روابط‌

اتحاديه اروپا درصدد تغيير شكل روابط با روسيه است و در اين رابطه سندي تهيه شده كه در نشست آتي وزراي خارجه اين سازمان مورد تاييد قرار خواهد گرفت.كميسيون اروپا سندي را تهيه كرده كه تعيين كننده شكل جديد روابط با روسيه و ادامه راه همكاري اتحاديه اروپا با اين كشور است.

اين سند تحت عنوان به نوعي متوازن كننده مواضع كشورهاي عضو اتحاديه اروپاست كه بخشي از آنان، يعني آلمان، فرانسه و ايتاليا بر نزديكي بيشتر به روسيه اصرار دارند و گروه ديگري شامل انگلستان، لهستان و كشورهاي حوزه درياي بالتيك خواستار ادامه توقف روابط با روسيه هستند. از جمله تغييرات در نظر گرفته شده براساس اين سند، تعداد نشستهاي سران روسيه - اتحاديه اروپا از دو نشست در سال به يك نشست تقليل پيدا خواهد كرد.‌

شوراي امنيت و قفقاز

شوراي امنيت سازمان ملل نشست فوق‌العاده‌اي تشكيل داد و در آن پيرامون اوضاع امنيتي مناطق همجوار با اوستياي جنوبي و آبخازيا بحث شد.

نماينده روسيه در سازمان ملل در اين نشست مراتب نگراني خود را از تمركز رو به افزايش نيروهاي ناظر بين‌المللي در مناطق حائل همجوار با آبخازيا و اوستياي جنوبي اظهار داشت.

در اين نشست كه به درخواست روسيه تشكيل شد، همچنين اين واقعيت مطرح شد كه ناظران اتحاديه اروپا بايد براساس برنامه مدودف - ساركوزي و براي حاكم ساختن شرايط موافقتنامه آتش‌بس و عملي كردن تعهدات گرجستان براي احقاق شرايط اين موافقتنامه فعاليت داشته باشند.

كميسيون تحقيق‌

وزير خارجه فرانسه اعلام كرد: تحقيقات بين‌المللي مستقل براي تعيين و تشخيص مسئوليت‌ها در زمان درگيري‌هاي ماه آگوست در قفقاز، به رهبري يك كارشناس سوئيسي انجام خواهد شد.

برنار كوشنر كه كشورش رياست ادواري اتحاديه اروپا را برعهده دارد، اعلام كرد: يك گروه كوچك متشكل از انديشمندان، افراد سياسي و حقوق‌دانان تشكيل خواهد شد كه به بررسي اين مسئله خواهند پرداخت. اين يك تحقيق كارشناسي درباره قفقاز خواهد بود.

وي افزود: روسيه و گرجستان بايد با هم ارتباط برقرار كنند. چنانچه بخواهند از انجام اين كار سرباز زنند، با انتقادات جوامع بين‌المللي مواجه خواهند شد.

پيمان استارت‌

به گفته وزير دفاع آمريكا، موافقتنامه جديد مربوط به تمديد پيمان با روسيه توسط رئيس جمهوري آينده آمريكا به امضاء خواهد رسيد.

رابرت گيتس تاكيد كرد كه عليرغم اينكه كدام از دو نامزد پست رياست جمهوري آمريكا، باراك اوباما يا جان مك كين جانشين جرج بوش شود، هريك از آن دو موافقتنامه جديد مربوط به پيمان 1 را امضاء خواهند كرد.اين موافقتنامه كه در دسامبر سال 1994 به مورد اجرا گذاشته شد، دو طرف را موظف به كاهش تعداد زرادخانه‌هاي هسته‌اي خود تا سقف 1600 كلاهك كرده است. مدت اعتبار اين پيمان در اواخر سال 2009 به پايان خواهد رسيد.

تاكيد مدودف‌

دميتري مدودف رئيس جمهوري روسيه بر اهميت همكاري ميان كشورش و جهان اسلام براي ايجاد نظام عادلانه در جهان تاكيد كرد.

مدودف در پيامي به چهارمين نشست گروه راهبردي روسيه و جهان اسلام در جده، بر لزوم تلاش براي ايجاد نظامي در جهان تاكيد كرد كه در آن روحيه همكاري وجود داشته باشد.‌

نشست گروه راهبردي روسيه و جهان اسلام دوشنبه شب با حضور شماري از شخصيتهاي سياسي و اقتصادي روسيه در جده عربستان آغاز شد.






 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن