تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813221256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتمان ديني با محوريت «امامت و مهدويت» در زاهدان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گفتمان ديني با محوريت «امامت و مهدويت» در زاهدان برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / ميترا توسلي: گفتمان ديني با محوريت «امامت و مهدويت» با حضور مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومي اداره‌كل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام «صفر قربان‌پور» مديركل اين اداره در اين گفتمان ديني كه با محوريت امامت و مهدويت برگزار شد، گفت: دين در لغت به معني جزا و در اصطلاح به معناي اعتقاد به آفريننده‌اي زنده و حكيم و دستورات او در عقايد و احكام است و يا به عبارتي دين از مجموعه‌اي از اعتقادات، احكام و دستورات عملي از آفرينش تا معاد تشكيل شده است.

وي افزود: يك موضوع قابل توجه كلمه جهان‌بيني و ايدئولوژي است، جهان‌بيني يعني بينش‌ها و عقايد كلي درباره جهان، انسان و در واقع هستي‌شناسي است ولي ايدئولوژي، سلسله مباحث هماهنگ درباره رفتار انسان است.

مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان تصريح كرد: اصل نياز به وحي و نبوت با توجه به سه مقدمه كوتاه روشن مي‌شود، اول اينكه انسان آفريده شده مختار است و مسير تكامل او جز از مجراي اختيار نيست و بايد انتخاب آگاهانه كند، دوم اينكه اختيار و انتخاب آگاهانه لازمه‌اش آگاهي كامل به هدف و مسير راه رسيدن به هدف است و سوم اينكه آگاهي‌هاي انسان به دليل آنكه از طريق حس، تجربه و عقل محدود اوست، تامين‌كننده تمام نياز بشري نيست و كفايت نمي‌كند، بنابراين ضرورت دارد و مقتضاي حكمت الهي است كه راه روشن زندگي بشري را از طريق وحي و انتخاب راهنما براي بشر و بعثت انبيا براي انسان معين كند.

قربان‌پور اظهار كرد: معناي اصلي امامت در لغت يعني پيشوايي، رهبري و در اصطلاح كلامي و اعتقادي ديني، امامت يعني رياست و زعامت همگاني و فراگير بر جامعه اسلامي در همه امور ديني و دنيوي است.

وي گفت: در امامت به اعتقاد شيعه كه جانشيني پيامبر اسلام (ص) است سه اصل وجود دارد: نصب شدن و معرفي شدن از جانب خدا و پيامبر خدا (ص) به سلسله، دارا بودن علم كامل و تسلط وجودي (تكويني و تشريعي)، معصوم بودن از گناه و اشتباه.

مشاور استاندار سيستان و بلوچستان در امور روحانيون در جواب دانش‌آموز درباره اينكه چرا شيعه منصب امامت را به عنوان يك اصل اعتقادي و از اصول دين مي‌داند گفت: چون اين منصب الهي است و با سه شرط نصب و علم و عصمت همراه است، تعيين چنين فردي فقط به قدرت دوست خدا اجابت پيدا مي‌كند، لذا يك اصل فرعي نيست و از اصول دين اسلام است.

«علي‌اكبر طاهري» مسؤل واحد پژوهش اداره‌كل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان در پايان اظهار كرد: سال قبل تعداد 200 گفتمان ديني با 40000 مخاطب در سطح استان برگزار شده است.

يادآور مي‌شود، واحد پژوهش اداره‌كل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان، در راستاي اجراي 180 گفتمان ديني، با هدف پاسخ‌گويي به شبهات فكري و اعتقادي نسل جوان، اولين گفتمان را با موضوع امامت و مهدويت، به استادي مشاور استاندار در امور روحانيون، در دبيرستان پسرانه علوم و معارف اسلامي شهرستان زاهدان برگزار كرد.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن