تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي صندلي بنشينيد و ورزش كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: روي صندلي بنشينيد و ورزش كنيد
شما مي توانيد بر روي صندلي نشسته و ورزش كنيد در اين جا با اين نوع ورزش آشنا مي شويد.

1-يك دستتان را بالا برده و اجازه دهيد دست ديگرتان به حالت كاملا كشيده برعكس حركت دست ديگر به سمت پايين قرار گيرد.

تمام افكارتان را به كشش عضلاني كه درگير هستند متمركز كنيد اين حركت براي كشش عضلات شانه و قسمت فوقاني پشت و قفسه سينه بسيار مفيد وموثر است.

۲-در حالي كه دستتان را كنار گوش قرار داده ايد، در خط مستقيم روي صندلي بنشينيد براي اين كه بتوانيد قسمت فوقاني كمر را تحت كشش قرار دهيد، بايد آرنج ها را تا حد امكان به عقب كشيده و آن ها را در همان حالت نگه داريد. انجام اين حركت تاثير مفيدي روي كشش عضلات قفسه سينه و قسمت فوقاني عضلات پشت خواهد داشت.

۳-روي صندلي به حالت عادي بنشينيد، به طوري كه گودي كمر به پشتي صندلي كاملا بچسبد دست هايتان را روي عضلات فوقاني پشت به حالت ضربدر به هم نزديك كنيد و آرنج هايتان را به سمت بالا ثابت نگه داريد.

اين عمل موجب، نرمي و انعطاف شانه ها و عضله سر و پشت بازو شده و كشش قفسه سينه و كمربند شانه اي را فراهم خواهد كرد.

۴- بنشينيد، دست هايتان را قلاب كرده و به حالت كاملا كشيده رو به جلو از سينه دور كنيد در حالي كه پا را خم مي كنيد ساق پايتان را بلند كرده، پنجه پا را به حالات كاملا كشيده به سمت بيرون و داخل، دور و نزديك كنيد، اين حركت را روي هر دو پا تكرار كنيد اين حركت موجب تقويت عضلات ران شده و كشش خوب و مناسبي در عضلات فوقاني پشت و دست ها ايجاد مي كند.

۵-روي صندلي بنشينيد، دست ها را روي قسمت فوقاني ران ها فشار دهيد تا بدين ترتيب بتوانيد عضلات سه سر و عضله قسمت فوقاني پشت را تقويت كنيد.

۶-روي صندلي بنشينيد و كف دست ها را روي قسمت فوقاني ران ها فشار دهيد شما مي توانيد بدون اين كه كف دست ها را از ران جدا كنيد گردن تان را به سمت راست و چپ به آرامي حركت دهيد.

با انجام اين حركت مي توانيد عضلات سه سر و عضله قسمت فوقاني پشت و به ويژه عضلات گردن را تقويت كنيد.

انجام اين حركت مي تواند از آرتروز گردن جلوگيري كند.

7-روي صندلي به حالت عادي بنشينيد، براي اين كه فعاليت آيروبيك (هوازي) را آغاز كنيد، ابتدا دست را به آرامي بالا برده و سپس اين عمل را به كمك دست ديگر تكرار كنيد.

انجام اين حركت ساده باعث كشش عضلات دست و پهلو مي شود، همچنين انجام اين حركت براي رفع خستگي ضروري است.

۸-يك دست را در پهلوي سر يا كنار گوش قرار دهيد و فشاري به پهلو وارد كنيد به طوري كه سر به مخالفت با اين حركت برخيزد اين حركت موجب تقويت گردن و عضلات شانه مي شود اين تمرين را به طور متناوب در هر دو طرف تكرار كنيد.

۹- همان طوري كه روي صندلي نشسته ايد، هر دو كف دستتان را به پيشاني فشار دهيد 8 الي۱۰ ثانيه مكث كنيد، انجام اين تمرين باعث تقويت عضلات گردن خواهد شد و تكرار آن در طول روز براي جلوگيري از آرتروز گردن بسيار موثر خواهد بود.

۱۰-دست ها را در طرفين به صورت صليب با پنجه كشيده نگه داريد، اكنون به آرامي دست ها را بالاي سر ببريد.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 596]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن