تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815337873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشخبرنگاران تا پايان هفته هداياي خود را دريافت مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشخبرنگاران تا پايان هفته هداياي خود را دريافت مي كنند
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي گفت:خبرنگاراني كه شامل هديه هاي رياست جمهوري مي شوند، تا پايان هفته هداياي خود را دريافت مي كنند.


به گزارش خبرنگار موج، عليرضا ملكيان در نشست خبري كه صبح امروز در معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شده بود، با بيان اين مطلب اظهار داشت: پانزدهمين نمايشگاه و جشنواره مطبوعات 26 آبان ماه ماه سالجاري آغاز شده و تا 3 آذرماه سالجاري به پايان خواهد رسيد.
وي افزود: تا به حال 3 هزار و 200 اثر از سوي روزنامه نگاران و خبرنگاران به دبيرخانه ارسال شده البته اين تعداد از همان مهلت كه اعلام شده بود، دريافت شده و پس از اين تاريخ تعداد آثار ارسال شده از گردونه داوري خارج مي شود.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اذعان داشت: از 3 هزار و 200 اثر بخشي اش روزنامه نگاراني كه در نشريات سراسري و برخي از روزنامه نگاراني كه در نشريات استاني و محلي قلم مي زدند، است.
وي عنوان كرد: ارزيابي آثار نشريات استاني با خود نشريات استاني مقايسه و داوري شده و درمورد ارزيابي نشريات سراسري هم به همين منوال انجام مي شود.
ملكيان در رابطه با ارزيابي آثار خبرگزاري ها گفت: آثار خبرگزاري ها به صورت جداگانه ارزيابي مي شود.
وي افزود: در بخش ويژه چهار موضوع انقلاب اسلامي در سه دهه توسعه و پيشرفت، فلسطين 60سال مقاومت، نوآوري و شكوفايي و ترويج معنويت(نماز، امربه معروف ونهي از منكرو ترويج فرهنگ ايثار وشهادت) را مدنظر قرار داده ايم كه چهارصد و 78 اثر به دبيرخانه در اين بخش ارسال شده است.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي تصريح كرد: 19 اثر از نمايندگان رسانه هاي خارجي مقيم ايران به دبيرخانه ارسال شده كه به صورت جداگانه مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
وي عنوان كرد: براي داوري مياني 18 كميته تشكيل شده كه در اين كميته 58 نفراز دست اندركاران مطبوعات،خبرگزاري ها و تشكل هاي صنفي حضور دارند.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: امسال دومين سالي است كه نمايشگاه را به صورت بين المللي برگزار مي كنيم و در اين دوره 27 كشور را دعوت كرده ايم كه تا به حال 19 كشور به دعوت مان پاسخ داده بودند و پيش بيني مي كنم كه تعداد كشورها به 25 كشور برسد.
وي افزود: تعداد كشورهايي كه به دعوت ما پاسخ مثبت داده اند نسبت به سال گذشته 10 كشور افزايش يافته واين درحالي است كه 15 كشور در دوره گذشته در نمايشگاه مطبوعات حضور داشتند.
ملكيان اظهار داشت: كشورهايي كه تا به امروز اعلام آمادگي كرده اند شامل ايتاليا، آلمان، پاكستان، تركيه، چين، ژاپن، عراق، عربستان، فلسطين، فرانسه، مصر، مراكش، ونزوئلا، هندوستان، ويتنام، روسيه، قطر، مالزي، افغانستان است.
وي با اشاره به تفاوت هاي دوره پانزدهم و دوره چهاردهم نمايشگاه مطبوعات گفت: ما علاوه برمطبوعات و خبرگزاري كه هرساله حضور دارند، شاهد حضور پايگاه هاي اطلاع رساني در نمايشگاه خواهيم بود.

مهلت ثبت نام غرفه ها ادامه دارد

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: مهلت ثبت نام غرفه ها همچنان ادامه دارد و 8 آبان ماه سالجاري آخرين فرصت ثبت نام اعلام شد.
وي افزود: در اين دوره از نمايشگاه حضور نشريات دانشجويي،علمي و تخصصي را خواهيم داشت چرا كه رويكرد كشور درجهت توسعه و پيشرفت است.
ملكيان اظهار داشت: ما امسال به واسطه سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي حضور روابط عمومي دستگاه هاي مختلف را شاهد خواهيم بود تا عملكرد سي ساله خود را در اين دوره از نمايشگاه عرضه كنند.
وي عنوان كرد: تا به حال حدود 470 نشريه و خبرگزاري براي اين دوره از نمايشگاه ثبت نام كرده بودند كه فقط نشريات و خبرگزاري بوده ند.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: در روزهاي آينده پيش بيني مان اين است كه حداقل حضور نشريات را تا 500 نشريه داشته باشيم.
وي در پاسخ به انتقاد يكي از خبرنگاران حاضر در نشست مبني بر زمان برگزاري نمايشگاه مطبوعات گفت: درابتدا بنا بود كه نمايشگاه را اول مردادماه سالجاري برگزار كنيم اما به دليل تعطيلي دانش آموزان و دانشجويان زمان برگزاري آن را به آبان ماه موكول كرديم.
ملكيان با اشاره به بخش هاي جنبي نمايشگاه گفت: برگزاري كارگاه هاي آموزشي، نشست هاي تخصصي و نشست هاي سياسي از جمله بخش هاي جنبي پانزدهمين نمايشگاه مطبوعات به شمار مي رود.
وي عنوان كرد: براي هر نشريه و خبرگزاري 12 متر مربع درنظر گرفته شده است.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سرانه مطبوعاتي در حال حاضر مشخص نيست و اميدواريم رسانه ها با همكاري و هماهنگي هم بتوانند اين سرانه را افزايش دهند.
وي افزود: ايجاد دبيرخانه دائمي درحال حاضر امكان پذير نيست چرا كه بررسي آثار 3500 نشريه در موضوعات مختلف همچون يادداشت، خبر، مصاحبه، تيتر، گزارش و .... نياز به نيروي زيادي بوده و امكان پذير نيست.
ملكيان اظهار داشت: تعداد رسانه ها در كشور جزء 10 كشور اول و به لحاظ سرانه مصرف در رديف 50 به بعد قرار دارد.
وي عنوان كرد: ميزان هزينه غرفه هاي اين دوره از نمايشگاه بسيار ناچيز است و بعيد مي دانم كه رسانه اي نتواند از عهده آن بربيايد.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: هديه هاي رياست جمهوري از نظر ما تمام شده است و همه خبرنگاراني كه شامل اين هديه مي شوند، اسامي شان به رياست جمهوري اعلام شده و آخرين فرصت آن 10 روز پيش بود كه اسامي را به دفتر رياست جمهوري ارسال كرديم.
وي افزود: دفتر رياست جمهوري اين اسامي را تحويل گرفته و به تدريج از خبرنگاران جهت دريافت هديه هاي رياست جمهوري دعوت مي شود.
ملكيان اظهار داشت: روزنامه منتقدي كه چندي پيش اعلام كرده بود كه هديه هاي رياست جمهوري تنها به رسانه هاي اصول گرا اهدا مي شود، خود اين هديه را دريافت كرده است.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن