تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815178594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وجود معادن غني بستر مناسبي براي توسعه مازندران است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وجود معادن غني بستر مناسبي براي توسعه مازندران است
ساري - خبرگزاري مهر: استاندار مازندران گفت: وجود معادن غني بستر مناسبي براي توسعه استان محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌سيد محمد كريمي ظهر سه شنبه در حاشيه جلسه كارگروه صنعت و معدن مازندران در گفتگو با خبرنگاران دسترسي نسبي به چهار نوع زير ساخت حمل و نقل كالايي، مجاورت با كانونهاي توليد انرژي، ‌در اختيار داشتن برخي زيرساختهاي اقتصادي همانند بندر اميرآباد، وجود برخي از توليدات خاص مواد اوليه صنايع همانند صنايع تبديلي مرتبط با كشاورزي، ‌وجود جاذبه هاي طبيعي و گردشگري، وجود شهركها و نواحي صنعتي در دست احداث از جمله مزيتهاي نسبي استان بيان كرد.

سيد محمد كريمي گفت: وجود معادن غني مانند ذغال سنگ، فلورين، ‌پوكه معدني و باريت بستر مناسبي جهت توسعه استان محسوب مي شود.

وي فقدان صنايع ملي و مادر، ‌نبود فرهنگ ايجاد توسعه صنعتي و معدني در استان و عدم توجه به اين بخش، ‌كمبود منابع مالي مورد نياز بخش صنعت و معدن، ‌كمبود راه دسترسي به مناطق كوهستاني، عدم وجود شهركها و نواحي صنعتي با وسعت كافي و فقدان مطالعات كافي در اين بخش از جمله مشكلات حوزه صنعت و معدن استان بيان كرد.

استاندار گفت: توسعه شهركهاي صنعتي موجود، ايجاد صنايع بزرگ و مادر، ‌تشكيل اتاق فكر به منظور عملياتي كردن برنامه هاي استان، ‌ايجاد موسسات و شركتهاي بزرگ صادرات، ‌اصلاح قوانين و مقررات زيست محيطي و عملياتي كردن مصوبه هيئت دولت در خصوص مشوقهاي صنعتي استانهاي كمتر توسعه يافته براي استان مازندران را از جمله راهكارهاي توسعه حوزه صنعت و معدن استان است.

معادن زغال سنگ كارمز، كياسر، گليران، كره سنگ از جمله واحدهاي مهم معدني و كارخانه كشت و صنعت شمال، كاله آمل،‌ مجتمع صنايع غذايي كاج صبا و صنايع چوب و كاغذ، ‌سيمان مازندران و كشتي سازي صدرا از جمله واحدهاي مهم صنعتي استان هستند.

تعداد معادن به بهره برداري رسيده استان ۱۴۵ فقره با ظرفيت استخراج ۶/۹ ميليون تن در سال و تعداد واحدهاي داراي پروانه بهره برداري مستقر در شهركهاي صنعتي استان ۴۱۴ واحد است.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن