تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816869199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون امور مطبوعاتي وزير ارشاد خبر داد: ارسال بيش از سه هزار اثر به جشنواره‌ي مطبوعات افزوده شدن سه بخش جديد به نمايشگاه پانزدهم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون امور مطبوعاتي وزير ارشاد خبر داد: ارسال بيش از سه هزار اثر به جشنواره‌ي مطبوعات افزوده شدن سه بخش جديد به نمايشگاه پانزدهم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: رسانه

به گفته‌ي معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تا به حال 3 هزار و 200 اثر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نشريات و خبرگزاري‌هاي داخلي به دبيرخانه‌ي جشنواره‌ي پانزدهم ارسال شده است كه البته اين تعداد اثر در مدت اعلام شده به دبيرخانه رسيده و آثاري كه بعد از اين تاريخ رسيده است به دليل اين كه كار كميته‌هاي داوري آغاز شده بود از گردونه داوري خارج شدند.

به گزارش خبرنگار رسانه‌ي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرضا ملكيان در نشست خبري اظهار كرد: پانزدهمين نمايشگاه و جشنواره‌ي مطبوعات و خبرگزاري‌ها 26 آبان‌ماه با برگزاري مراسم افتتاحيه شروع به كار كرده و تا دوم آذرماه ادامه خواهد داشت و اختتاميه‌ي اين دوره‌ از جشنواره و نمايشگاه‌، سوم آذرماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: همانطور كه قبلا نيز اعلام شده بود امسال آثار نشريات استاني، نشريات سراسري و خبرگزاري‌ها هر يك به طور جداگانه و در سطح خود داوري خواهند شد.

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير ارشاد تصريح كرد: امسال در بخش ويژه نيز چهار موضوع جنبي و ويژه انقلاب اسلامي؛ سه دهه توسعه و پيشرفت، فلسطين و 60 سال مقاومت، نوآوري و شكوفايي و هم‌چنين ترويج معنويت: نماز، امر به معروف و نهي از منكر و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در نظر گرفته شده كه در اين بخش نيز 478 اثر به دبيرخانه ارسال شده و مورد ارزيابي قرار گرفت.

به گفته‌ي وي در بخش آثار نمايندگان رسانه‌هاي خارجي مقيم ايران نيز 19 اثر به جشنواره امسال ارسال شده است ضمن اين كه در داوري مياني نمايشگاه هم 18 كميته با حضور 58 نفر داوري آثار ارسالي را انجام داده‌اند كه عمده‌ي اين افراد از ميان دست‌اندركاران مطبوعات، خبرگزاري‌ها و همچنين تشكلات صنفي بودند.

او درباره‌ي نمايشگاه پانزدهم با اشاره به اين كه امسال دومين سالي است كه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها به صورت جداگانه و بين‌المللي برگزار مي‌شود اضافه كرد: از 27 كشور براي شركت در نمايشگاه دعوت شده بود كه تا به حال 19 كشور پاسخ مثبت داده و به نظر مي‌رسد تعدادشان به 25 هم برسد كه در مقايسه با سال گذشته كه 15 كشور در نمايشگاه حضور داشتند تعداد شركت‌كنندگان خارجي حاضر 10 عدد افزايش يافته است.

ملكيان با اشاره به كشورهاي ايتاليا، آلمان، پاكستان، تركيه، چين، ژاپن، عراق، عربستان، فلسطين، فرانسه، مصر، مراكش، ونزوئلا، ويتنام، مالزي، قطر، افغانستان، هند و روسيه به‌عنوان شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه امسال تصريح كرد: از اين كشورها تعدادي روزنامه، تعدادي خبرگزاري و همچنين نشريات دوره‌يي در نمايشگاه‌ حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: در نمايشگاه امسال علاوه بر مطبوعات و خبرگزاري‌ها، پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني نيز كه كار خبري و اطلاع‌رساني برعهده دارند شركت خواهند داشت كه تعدادي از آن‌ها تا به حال ثبت‌نام كرده‌اند ضمن اين كه مهلت ثبت‌نام براي غرفه‌ها نيز فردا پايان مي‌يابد.

معاون مطبوعاتي ارشاد يادآور شد: در نمايشگاه پانزدهم به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب روابط عمومي‌هاي دستگاه‌هاي دولتي نيز حضور خواهند داشت تا در كنار معرفي نشريات خود عملكرد دستگاه‌هاي مربوطه را در 30 سال پس از پيروزي انقلاب به اطلاع عموم برسانند كه قطعا جمع شدن اين دستگاه‌ها در كنار هم نقش موثري در بيان كارهاي ارزشمند صورت گرفته خواهد داشت.

او درباره‌ي ثبت‌نام غرفه‌ها گفت: ثبت‌نام براي دريافت غرفه در پانزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها از يك ماه پيش شروع شده و مهلت آن تا پايان مهرماه بود كه اين مهلت تا 8 آبان‌ماه تمديد شد تا به حال حدود 470 نشريه و خبرگزاري براي دريافت غرفه ثبت‌نام كرده‌اند كه البته اين به جز غرفه‌هاي نشريات استاني و همچنين نشريات خارجي است كه با توجه به افزايش تعداد متقاضيان در روزهاي آخر به نظر مي‌رسد حداقل 500 نشريه و خبرگزاري براي حضور در نمايشگاه امسال ثبت‌نام كنند كه اين رقم در مقايسه با سال گذشته افزايش قابل توجهي دارد كه نشان از نشاط و پويايي در عرصه‌ي خبرگزاري‌ها و نشريات كشور است.

ملكيان در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ي برگزاري نمايشگاه در مردادماه به مناسبت روز خبرنگار تصريح كرد: نظرسنجي سال گذشته از اهالي مطبوعات و خبرگزاري‌ها و همچنين بازديدكنندگان درباره‌ي زمان برگزاري نمايشگاه حاكي از آن بود كه برگزاري آن در آبان‌ماه استقبال خوبي داشته است.

او ادامه داد: در همين ارزيابي‌ها از برگزاري نمايشگاه در مردادماه به دليل تعطيلي دانشگاه‌ها و حضور نداشتن قشر تقريبا قابل توجهي از علاقه‌مندان به رسانه و نشريات در تهران استقبال نشد؛ البته قرار بر اين بود كه نمايشگاه امسال اوايل آبان‌ماه برگزار شود كه به دليل خالي نبودن نمايشگاه يعني مصلي مجبور شديم آن را در اين زمان برگزار كنيم.

وي همچنين درباره نشست‌هاي جنبي نمايشگاه پانزدهم نيز خاطرنشان كرد: اين نشست‌ها در سال گذشته نيز برگزار شد و به دليل مصادف بودن با انتخابات مجلس شوراي اسلامي علاوه بر نشست‌هاي تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي نشست‌هاي سياسي هم برگزار شد كه امسال نيز اين نشست‌ها برقرار خواهد بود ضمن اين كه با توجه به حضور مهمان‌هاي خارجي در نمايشگاه درصدد هستيم نشست‌هايي به صورت مشترك ميان روزنامه‌نگاران داخلي و خارجي درباره اطلاع‌رساني و همچنين بحث‌هاي روز برگزار كنيم.

ملكيان همچنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي نحوه‌ي اختصاص غرفه‌ها به خبرگزاري‌ها و نشريات اضافه كرد: سال گذشته كه نخستين تجربه برگزاري جداگانه نمايشگاه مطبوعات از نمايشگاه كتاب بود فكر مي‌كرديم اقبال مطبوعات و خبرگزاري‌ها و همچنين مخاطبان كاهش داشته باشد و در نتيجه آن را در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار كرديم كه خوشبختانه پيش‌بيني ما درست نبود و هم تعداد متقاضيان و هم شركت كنندگان بيش از حد انتظار بود و همين امر باعث شد مصلي را براي برگزاري نمايشگاه در نظر بگيريم كه از لحاظ فضا كمبودي نداشته باشيم.

او افزود: كوچك‌ترين متراژ در نظر گرفته شده براي غرفه‌ها 12 متر مربع است كه بنا به درخواست نشريات و خبرگزاري‌ها اين متراژ قابل افزايش نيز هست؛ مساحت واگذار شده به نمايشگاه مطبوعات در مصلا قرار است به 10 قسمت تقسيم شده و هر قسمت به موضوع خاصي اختصاص يابد به گونه‌اي كه مثلا روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها در يك مجموعه، نشريات شهرستاني، روابط عمومي‌ها، نشريات خارجي، نشريات فرهنگي و ديني، نشريات تخصصي، نشريات عمومي و غيره هر يك در بخش‌هاي جداگانه‌اي مستقر شود كه به نظر مي‌رسد با اين تقسيم‌بندي از نظر غرفه‌آرايي و تخصيص غرفه مشكلي نداشته باشيم.

به گفته‌ي معاون مطبوعاتي وزير ارشاد به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در نمايشگاه و جشنواره امسال علاوه بر ارسال آثار درباره‌ي اين موضوع و حضور روابط عمومي‌ها، نمايشگاه عكسي هم ويژه 30 سال پيروزي انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد.

وي درباره‌ي حضور پايگاه‌هاي خبري در نمايشگاه امسال نيز گفت: علاوه بر آن كه براي برخي پايگاه‌هاي خبري دعوت‌نامه ارسال شده است به صورت عمومي نيز در اين حوزه اطلاع‌رساني صورت گرفته تا پايگاه‌هاي خبري و اطلاع‌رساني كه در سايت ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي ثبت‌نام شده‌اند، مي‌توانند براي گرفتن غرفه ثبت‌نام كنند و از آنجا كه فكر نمي‌كنم بيش از 250 پايگاه خبري و اطلاع‌رساني در كشور وجود داشته باشد درباره‌ي حضور اين پايگاه‌ها در نمايشگاه محدوديتي وجود ندارد.

ملكيان اضافه كرد: پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني براي حضور در نمايشگاه‌ بايد هم در سايت ساماندهي پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني ثبت شده و هم كار خبري و اطلاع‌رساني داشته باشد.

او همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اين كه حضور روابط عمومي‌هاي دستگاه‌هاي مختلف نمايشگاه را بيش از حد شلوغ مي‌كنند گفت: فكر مي‌كنم با تفكيك و طراحي كه صورت خواهد گرفت مشكلي از اين جهت وجود نداشته باشد ضمن اين كه نشريات شهرستاني نيز در نمايشگاه به صورت استاني حضور خواهند داشت و اگر نشريه‌اي خواستار حضور جداگانه باشد مي‌تواند در غرفه‌ي استان خود جايگاه جداگانه‌اي براي نشريه‌ي خود در نظر بگيرد.

ملكيان درباره‌ي سرانه‌ي مطالعه‌ي مطبوعات در كشور كه به عنوان شاخص فرهنگي براي مقايسه ايران با ساير كشورها مورد استفاده قرار مي‌گيرد تصريح كرد: همان طور كه درباره‌ي سرانه‌ي مطالعه كتاب در كشور آمار دقيقي وجود نداشته و برخي آن را خيلي بالا و برخي خيلي پايين عنوان مي‌كنند، در حوزه‌ي سرانه‌ي مطالعات مطبوعات نيز آمار دقيقي وجود ندارد اما آنچه مسلم است اين شاخص در كشور خيلي بالا نيست و قطعا يكي از دلايل برگزاري جشنواره و نمايشگاه مطبوعات نيز آشنايي بيش‌تر مردم با رسانه و نشريات حوزه‌هاي مختلف و كمك به تقويت سرانه‌ي مطالعه روزنامه‌ها و نشريات در كشور است.

به گفته‌ي وي شعار محوري جشنواره و نمايشگاه پانزدهم نيز با همين جهت‌گيري "ارتقاء محتوا و تقويت روزنامه‌نگاري حرفه‌يي" در نظر گرفته شده است كه اگر محقق شود قطعا به افزايش اين شاخص كمك شاياني مي‌كند البته در آمار مقايسه ايران با ساير كشورها كشور ما از نظر تعداد نشريات جزو 10 كشور اول جهان و از لحاظ سرانه‌ي مصرف نشريات در رديف پنجاهم به بعد قرار دارد.

او همچنين تشكيل دبيرخانه‌ي داخلي جشنواره مطبوعات را داراي معايب و محاسني عنوان و اضافه كرد: مطمئنا وجود چنين دبيرخانه‌اي به كساني كه به هر دليلي فرصت نمي‌كنند آثارشان را به جشنواره ارسال كنند كمك مي‌كند تا كسان ديگري در اين دبيرخانه آثار آن‌ها را ديده و براي حضور در جشنواره ارايه كند.

معاون مطبوعاتي ارشاد ادامه داد: اما با توجه به گستردگي نشريات كشور (3500 نشريه داراي مجوز و 2900 نشريه در حال انتشار) و زمينه‌هاي گوناگون در نظر گرفته شده در جشنواره يك دبيرخانه نمي‌تواند در تمامي اين زمينه‌ها به جمع‌بندي و نتيجه‌ي مناسب برسد و به بيان ديگر دبيرخانه‌ي دايمي در اين سطح جوابگو نخواهد بود مگر اين كه بخش خاصي مثل يادداشت و يا حوزه‌ي خاصي انتخاب شده تا دبيرخانه دائمي در آن زمينه فعاليت كنند.

وي درباره‌ي حضور مهمانان ويژه رسانه‌يي، حضور اريك رولو ـ‌ سردبير سابق روزنامه لوموند و طلال سلمان ـ سردبير روزنامه‌ي السفير را قطعي عنوان كرد و خاطر نشان كرد: از دو تن از سردبيران نشريات آمريكايي نيز براي حضور در نمايشگاه دعوت شده كه هنوز جوابي از آن‌ها دريافت نكرديم اما به احتمال فراوان خواهند آمد ضمن اين كه سومين مهمان ويژه نمايشگاه امسال از روزنامه اينديپندنت نيز به دليل تلاقي برنامه‌هايش با زمان نمايشگاه از حضور عذرخواهي كرده است.

ملكيان درباره‌ي حضور ايران در نمايشگاه مطبوعات ساير كشورها به دليل حضور اين كشورها در نمايشگاه مطبوعاتي ايران گفت: نمايشگاه مطبوعات به شكلي كه در ايران برگزار مي‌شود خيلي كم در ساير كشورها ديده مي‌شود البته اخيرا قطر چنين نمايشگاهي را برگزار كرد كه از رسانه‌هاي ايراني نيز در آن دعوت شد و ما نيز در اين زمينه اطلاع‌رساني كرديم كه البته بعيد مي‌دانم كسي در اين نمايشگاه شركت كرده باشد؛ كشور تاجيكستان نيز اوايل امسال نمايشگاهي برگزار كرد كه اداره كل مطبوعات داخلي كشور براي معرفي نشريات ايران در آن حضور داشت.

او با تاكيد بر اين كه نشريات ايراني هم از لحاظ محتوا و هم از نظر گرافيكي و غيره توانايي برابري با نشريات ساير كشورها را دارند، درباره‌ي هزينه‌ي پرداختي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي براي دريافت غرفه در نمايشگاه خاطر نشان كرد: هزينه‌اي كه از نشريات خبرگزاري‌ها براي مشاركت در نمايشگاه دريافت مي‌شود، در مقايسه با هزينه‌ي كلان معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رقم ناچيزي است.

وي گفت: فكر نمي‌كنم اين رقم براي نشريه يا خبرگزاري زياد باشد ضمن اين كه ما نيز به شكل ديگري از نشريات و خبرگزاري‌ها حمايت مي‌كنيم كه يارانه در نظر گرفته شده در بودجه‌ي دولت براي نشريات و همين طور بهره‌مندي خبرگزاري‌ها از كمك‌هاي ارشاد در طي سال از كمك‌هاي ارشاد از جمله آن‌هاست.

او همچنين درباره‌ي اعلام نشدن نام نفرات سوم برگزيده در جشنواره‌ي سال گذشته در مراسم اختتاميه‌ي اين مساله را حاصل كمي وقت و اشكال در برنامه‌ريزي برنامه سال گذشته عنوان و تصريح كرد: اعلام نشدن اسامي رتبه‌هاي سوم جشنواره سال گذشته به اين معنا نبود كه هديه‌ي آن‌ها ناديده گرفته شد بلكه پس از پايان مراسم هديه‌ي اين افراد به طور جداگانه به آن‌ها اهدا شد.

وي گفت: امسال نيز با توجه به موضوعات جشنواره و نمايشگاه ناچاريم جوايز رتبه‌هاي اول و دوم را در يك مرحله و رتبه‌هاي سوم را در مرحله‌ي ديگر اهدا كنيم اما به هر حال اتفاق سال گذشته درست نبود و سعي مي‌كنيم امسال تكرار نشود.

به گفته‌ي ملكيان امسال نيز از رييس جمهور براي شركت در مراسم اختتاميه پانزدهمين جشنواره و نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها دعوت شده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن