تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817101720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژنرال انگليسي خواستار تشكيل واحدهاي شبه نظامي قبايلي در افغانستان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ژنرال انگليسي خواستار تشكيل واحدهاي شبه نظامي قبايلي در افغانستان شد
لندن - ژنرال سر "مايكل رز" از فرماندهان نظامي ارتش انگليس در افغانستان خواستار تشكيل واحدهاي شبه نظامي قبايلي براي مقابله با نيروهاي طالبان شد.


به گزارش ايرنا، وي كه اخيرا از افغانستان بازگشته در مقاله اي براي موسسه سلطنتي نيروهاي مشترك نظامي نوشت: سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) بايد موضوع تشكيل واحدهاي شبه نظامي قبايلي را براي كمك به برقراري ثبات و آرامش در افغانستان مدنظر قرار دهد.
وي هشدار داد: نيروهاي ائتلاف در افغانستان با محدوديت هاي زيادي مواجه هستند. در افغانستان نيروي كافي براي ادامه مقابله موثر با نيروهاي طالبان وجود ندارد.
ژنرال مايكل رز فرمانده سابق نيروهاي مخصوص ارتش انگليس افزود: وقتي كه جامعه جهاني بطور آشكار بر پيروزي در افغانستان متعهد شده، مشكلات جدي عملياتي موجود در آن كشور ماموريت ناتو را ناكام مي گذارد.
وي گفت: در حال حاضر فقط حدود هشت هزار نيروي نظامي (انگليسي) در منطقه وسيعي از افغانستان (هلمند) حضور دارند كه در آنجا بيش از يك ميليون نفر افغان زندگي مي كنند.
دولت انگليس تاكيد كرده است كه قصد ندارد فعلا نيروهاي بيشتري به ولايت هلمند افغانستان اعزام كند، چرا كه كمبود نيرو در آن كشور يك مشكل عمومي براي ناتو به شمار مي رود.
ژنرال انگليسي در عين حال مدعي شد كه نيروهاي نظامي خارجي در افغانستان تاكنون حداقل در جبهه نظامي در حال پيروز شدن هستند ولي هشدار داد كه دستاوردهاي امنيتي و نظامي بدون اعزام نيروهاي بيشتر، بازسازي سريع و دولتمداري خوب تدوام نخواهد داشت.
يك فرمانده ارشد نظامي پيمان آتلانتيك شمالي "ناتو" نيز هفته گذشته اعتراف كرد كه عمليات نظامي كشورهاي خارجي در افغانستان ناكام مانده و به اهداف خود نرسيده است.
ژنرال "جان كرادوك" كه به انگليس سفر كرده بود طي سخناني در موسسه سلطنتي نيروهاي مشترك نظامي در لندن گفت: ماموريت ناتو در افغانستان به دليل كمبود نيرو و تحميل محدوديت هاي زياد از سوي كشورهاي عضو براي عمليات نيروهايشان در افغانستان، در حال تخريب شدن است.
اين ژنرال آمريكايي افزود: كشورهاي عضو ناتو به وعده ها و تعهدات خود براي اعزام نيرو به افغانستان عمل نمي كنند و اين موضوع تزلزل اراده هاي سياسي را در اين كشورها آشكار مي كند.
ژنرال كرادوك اظهارداشت: اين تزلزل و بي اعتمادي سياسي مانع پيشرفت هاي نظامي در صحنه افغانستان مي شود و ارتباط كشورهاي عضو ناتو را در قرن بيست و يكم زير سوال مي برد.
فرمانده ارشد نظامي ناتو، عمليات اين پيمان نظامي در افغانستان را از نظر زماني و مكاني از هم گسيخته توصيف كرد و گفت: به عنوان مثال نيروي مقابله با مواد مخدر در مسئوليت دولت افغانستان است ولي توان مقابله با قاچاق مواد مخدر را ندارد.
جان هاتون وزير دفاع انگليس نيز روز يكشنبه در مقاله اي در روزنامه "نيوز آو د ورلد" تاكيد كرد پيروزي در افغانستان با استفاده از راهكارهاي امنيتي، سياسي و بازسازي و نه تنها نيروي نظامي به دست خواهد آمد.
وي افزود: سال 2008 سال سختي براي ما در افغانستان بود و برخي از افراد درباره امكان پيروزي ما در برابر نيروهاي طالبان و به صرفه بودن ادامه اين نبرد ابراز ترديد كرده اند اما من ترديد ندارم اين نبرد ارزشمند بوده و ما مي توانيم با استفاده از راهكارهاي مناسب به پيروزي برسيم. هاتون افزود: من هم با نظر برخي فرماندهان كه اعلام كرده اند پيروزي در اين نبرد تنها با استفاده از نيروي نظامي ممكن نيست موافقم، ما بايد با همكاري مردم افغانستان در تمامي زواياي اين نبرد از جمله بخش هاي امنيتي، سياسي و بازسازي به پيروزي برسيم.
وزير دفاع انگليس همچنين در مصاحبه با هفته نامه "ساندي تايمز" چاپ لندن اعلام كرد: نيروهاي انگليسي احتمالا تا دهها سال در افغانستان باقي خواهند بود.
وي گفت:هيچ راهكار سريعي براي پيروزي در افغانستان وجود ندارد، نابود كردن طالبان به سالها زمان احتياج دارد و نيروهاي انگليسي احتمالا تا دهها سال در افغانستان مستقر خواهند بود. ابراز اطمينان وزير دفاع انگليس از پيروزي نيروهاي اين كشور در برابر طالبان درحالي صورت مي گيرد كه بسياري از فرماندهان نيروهاي انگليسي و نيروهاي ناتو طي ماههاي اخير پيروزي در برابر طالبان در افغانستان را غير ممكن توصيف كرده و خواستار معامله با آنها شده اند. سرتيپ "مارك چارلتون اسميت" فرمانده تيپ ‎ 16هوايي انگليس كه ارشدترين فرمانده نيروهاي انگليسي مستقر در افغانستان است ماه گذشته طي سخناني در اين باره با تاكيد بر غير ممكن بودن پيروزي در برابر نيروهاي طالبان در افغانستان بر لزوم معامله با طالبان تاكيد كرده بود.
وي گفته بود:مردم انگليس نبايد توقع يك پيروزي قاطع را در برابر طالبان داشته باشند بلكه بايد براي معامله با اين گروه آماده باشند.
وي افزود:ما بايد توقعات خود را كاهش دهيم زيرا در اين جنگ پيروز نخواهيم شد بلكه تنها مي‌توانيم درجه شورش‌ها را تا حدي كاهش دهيم كه تهديدي استراتژيك محسوب نشده و توسط ارتش افغانستان قابل كنترل باشد.
اين فرمانده انگليسي در ادامه تصريح كرده بود:ما احتمالا زماني افغانستان را ترك خواهيم كرد كه هنوز درجه‌اي از شورش‌هاي محلي در اين كشور وجود دارد زيرا ما نمي توانيم انتظار داشته باشيم زماني كه افغانستان را ترك مي‌كنيم هيچ شورشي مسلحي در اين كشور مشغول به جولان دادن نباشد، اين انتظاري غير منطقي است.
اين سرتيپ انگليسي همچنين با تاكيد بر لزوم حل سياسي مساله افغانستان، وارد كردن طالبان به روند سياسي را از ضروريات راه حل سياسي توصيف كرده بود.
اروپام**345
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن