تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816022793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهادهاي فرهنگي سهم خود را در تقويت باورهاي ديني جوانان پرداخت كنند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: نهادهاي فرهنگي سهم خود را در تقويت باورهاي ديني جوانان پرداخت كنند
سليماني گفت: معتقدم براي تربيت باورهاي ديني بايد برنامه‌ها به گونه‌اي تدوين شود كه مسائل هم از لحاظ منطق و استدلال قوي باشند و هم اينكه از لحاظ عاطفي تأثيرگذار باشند.
دبير ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور ضمن تأكيد بر تقويت باورهاي ديني جوانان، گفت: نهاد خانواده يا ساير نهادهاي فرهنگي در جامعه، هر كدام بايد سهم خودشان را در وقت و زمان معين پرداخت كنند.
حميد سليماني اظهار داشت: براي تقويت باورهاي ديني همه افرادي كه مي‌توانند تأثيرگذار باشند از جمله نهاد خانواده يا ساير نهادهاي فرهنگي در جامعه، هر كدام بايد سهم خودشان را در وقت و زمان معين پرداخت كنند اگر در موعد مقرر اقدام مناسب را انجام ندهند كار براي گروه‌هاي بعدي به مراتب سخت‌تر خواهد شد.
مشاور وزير ارشاد با بيان اين‌كه باورهاي ديني به ايمان قلبي اطلاق مي‌شود، گفت: زمينه رشد ايمان از همان دوران كودكي فراهم مي‌شود ايمان ريشه در فطرت همه انسان‌ها دارد و اولين مرحله پرورش آن از دوران كودكي آغاز مي‌شود و به مدرسه، دانشگاه و در نهايت به جامعه ختم مي‌شود.
دبير ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور با بيان اينكه نقش اول را پدر و مادر در تربيت فرزندان ايفا مي‌كنند، اظهار داشت: اگر خانواده در موضوع نماز فرزند تذكر لازم و تربيت اخلاقي را نداشته باشد كار در مراحل بعد يعني در مدرسه و دانشگاه سخت‌تر خواهد شد. زمينه رشد معنوي كودك با مشاهده رفتارهاي مذهبي و اخلاقي پدر و مادر مي‌‌تواند فراهم شود.
وي با تأكيد بر اينكه باورهاي ديني ريشه در فطرت همه انسان‌ها دارند و براي رشد اين استعدادهاي بالقوه خانواده نقش مهمي را مي‌تواند ايفا كند، تصريح كرد: در جامعه نيز نهادهايي هستند كه در اين زمينه وظايفي را بر عهده دارند و بايد نسبت به انجام اين وظايف به طور جدي و حساب شده عمل كنند.
سليماني در ادامه با اشاره به اينكه ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در زمينه تقويت باورهاي ديني در جوانان برنامه‌ريزي‌هايي را تدوين كرده است، گفت: كانون‌هاي فرهنگي مساجد با گروه‌هاي مختلف سني مواجه است كه سعي كرديم براي حفظ پيوندهاي جوانان اتاق فكري را در جهت تقويت باورهاي ديني در گروه‌هاي سني مختلف ايجاد كنيم.
وي در ادامه گفت: وضعيتي كه گروه‌هاي سني مختلف در آن قرار دارند، وضعيت مطلوبي كه بايد به آن برسيم و راهي را كه بايد براي رسيدن به اهداف طي شود از جمله محورهايي است كه در برنامه‌هاي خود مدنظر قرار داده‌ايم.
دبير ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي، هنري مساجد به اقداماتي كه در اين زمينه انجام داده‌اند، اشاره كرد و گفت: براي نمونه برنامه شكوفه‌هاي بهشت براي بچه‌هايي كه در دوران پيش‌دبستاني قرار گرفته‌اند به منظور تقويت جنبه‌هاي معرفتي ايجاد شده است و به زودي به 500 مركز خواهد رسيد.
وي ادامه داد: از ديگر اقداماتي كه براي تقويت باورهاي ديني نوجوانان و جوانان انجام داده‌ايم اين است كه از مراكز كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد به عنوان مراكز مشاوره استفاده كرده‌ايم، مسئولان كانون‌ها طرح‌ها و نظرات ارزشمند خود را ارائه مي‌كنند و پس از تأييد با آن‌ها قراردادي منعقد مي‌شود تا در راستاي طرح موردنظر به فعاليت بپردازند.
سليماني ايجاد هسته‌هاي پژوهشي را در كانون‌هاي هنري مساجد از ديگر اقدامات اعلام كرد و گفت: هسته‌هاي پژوهشي با بررسي وضعيت جغرافيايي و اقليمي منطقه خود سعي مي‌كنند تا چالش‌ها و مشكلات جوانان از زواياي مختلف مورد بررسي قرار دهند؛ اين امر در شناسايي مشكلات و ارائه راه‌حل مناسب كمك مي‌كند.
وي افزود: حتي براي تقويت باورهاي ديني نوجوانان و جواناني كه در مناطق مرزي محروم قرار دارند برنامه‌هايي را تدوين كرده‌ايم، مربياني كه علاقمند به صحبت و گفت‌وگو با جواناني كه در مناطق محروم يا مرزي زندگي مي‌كنند، طي گذراندن دوره‌هاي ويژه‌ آموزشي در جهت جذب جوانان به مسائل ديني و اعتقادي حركت مي‌كنند.
سليماني گفت: معتقدم براي تربيت باورهاي ديني بايد برنامه‌ها به گونه‌اي تدوين شود كه مسائل هم از لحاظ منطق و استدلال قوي باشند و هم اينكه از لحاظ عاطفي تأثيرگذار باشند.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن