تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816735830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نجار خبر داد:هسته هاي كوچك هوشمند در موج چهارم صنايع دفاعي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نجار خبر داد:هسته هاي كوچك هوشمند در موج چهارم صنايع دفاعي
وزير دفاع با بيان اينكه نيروهاي مسلح در اوج آمادگي قرار دارند گفت: اين وزارتخانه در تلاش است تا در موج چهارم صنايع دفاعي بدنه اصلي اين صنايع را به هسته هاي كوچك خردمند، هوشمند و چابك تبديل كند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مصطفي محمد نجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح امروز در مراسم افتتاحيه دومين كنگره ملي سيستمهاي فازي و هوشمند ايران اظهار داشت : تجربه يك قرن گذشته و سالهاي پس از انقلاب اين نكته را به روشني ثابت كرده است كه بازيابي هويت ملي و ديني و حفظ استقلال نظام مبتني بر اصول وآرمانهاي انقلاب در گرو خوداتكايي است، لذا بر اين باوريم كه كشوري كه استقلال ندارد نمي تواند توقع عزت،هويت، شخصيت، امنيت و رفاه داشته باشد.

وي با بيان اينكه امروز موضوع علم و فناوري يكي از پايه هاي قدرت هر دولت در زمينه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و نظامي محسوب مي شود افزود : مالكيت بر علم موجب شده است تا ديگران بهتر و بيشتر بتوانند بر ملل، كشورها و مراجع تصميمگيري جهاني و حتي سياست وزران و تصميم سازان سياسي تاثير بگذارند.

وزير دفاع تصريح كرد: رويكرد مادي غرب به علم امروز زندگي فردي و اجتماعي انسان را به مخاطره انداخته است چنانكه همين زياده خواهيهاي مادي جهان را به عرصه جنگهاي دنيا خواهانه كشانده و از سويي جان ميليونها انسان را به خطر انداخته و جز بحران سازي، ناامني، تفرقه و جنگ داخلي نتيجه اي به همراه نداشته است كه نمونه آن را مي توان در لبنان، فلسطين، عراق، افغانستان و پاكستان مشاهده كرد.

نجار اضافه كرد: اين اقدامات بحران مالي جهاني را در پي داشته كه مي رود كشورهاي اروپايي و دولتهايي كه وابسته به غرب بوده اند را به ورطه نابوده اندازد و به همين دليل مي توان امروز به وضوح شاهد افزايش تنفر عمومي از آمريكا هم در جهان غرب و هم در خاورميانه و شرق آسيا بود.

وي با تاكيد بر اينكه هر روز بر عزت و اقتدار انقلاب اسلامي ايران افزوده مي شود تصريح كرد: نظام اسلامي ما عليرغم ايجاد بحرانهاي متعدد تحريمها، تهديد و تمهيد توانست مسير سخت و طولاني علم و فناوري را در فاصله كوتاه طي نمايد و حتي مي توان گفت همين موانع انگيزه اي براي سرعت بخشي به توسعه علم و فناوري شد.

وزير دفاع ابراز عقيده كرد كه كشور ما امروز در يك نقطه عطف تاريخي قرار دارد كه عبور از آن جزو پشتوانه علم و دانش و تحقيق و تكنولوژي امكانپذير نخواهد بود اگر چه در اين مسير با موانع جدي روبرو هستيم و آن مقابله هميشگي استكبار جهاني با دستيابي ايران به فناوري بومي است و نمونه آن را مي توان در حوزه هسته اي و همچنين توسعه هوا، فضا مشاهده كرد.

نجار با بيان اينكه دشمنان تلاش دارند تا با جديت از هر گونه توسعه فناورانه كه منجر به قدرت يابي ايران شود جلوگيري به عمل آورند و كشورها را از همكاري با ايران بازدارند گفت: آنها تلاش دارند حتي سازمانهاي بين المللي را در خدمت انگيزه ها و اهداف سياسي خود قرر داده و به سياست دوگانه و تبعيض آلود خود ادامه دهند در شرايطي كه زراد خانه هاي اتمي اسرائيل مملو از سلاحهاي كشتار جمعي و اتمي است و در حالي كه با كشورهاي دارنده سلاح اتمي قرار داد همكاري در حوزه انرژي هسته اي منعقد مي كنند خواهان تعليق فعاليتهاي صلح آميز هسته اي ايران كه بارها و بارها ماهيت صلح آميز آن به تاييد آژانس انرژي اتمي رسيده هستند. در اين راستا راهي جز مقابله، مقاومت و ايستادگي تا دستيابي به قلل مرتفع علم و دانش وجود ندارد.

وي ادامه داد: ما اگر بتوانيم از لحاظ صنعت و صنعت برتر تكنولوژي، تكنولوژيها برتر و علمي كه امروز مورد نياز است سهم وافري به خود اختصاص دهيم كه نتوانند به ما زور بگويند و در سايه اين اقتدار قدرت دفاعي، نظامي و پايه هاي اقتصادي را مستحكم نماييم آن وقت ممكن است به بيان فرماندهي معظم كل قوا، دشمني دشمنان كمتر شود در غير اين صورت هر گونه نرمشي موجب تشديد نمودن آتش دشمن و ستمگري آن مي شود.

وزير دفاع دستيابي به سريعتر به فناوري مورد نياز كشور را حائز اهميت عنوان كرد و اظهار داشت: در جهان امروز دستيابي سريع به فناوري روز مستلزم بهره جستن از متددولوژي نوين خلاقانه و به عبارتي نوآوري خلاقانه است كه تحقق آن نيازمند ارتباط هدفمند بين دانشگاه و صنعت مي باشد.

نجار افزود : مراكز علمي ما بايد با دريافت تقاضاهاي صنعت آنها را به زبان فني و علمي تبديل كرده و سپس به موضوعات جزيي و تخصصي تجزيه نموده و در نهايت به عنوان پژوهشهاي تحقيقاتي جداگانه در اختيار دانشگاهها قرار دهند، در يك كلام بايد ميان دانشگاه به عنوان مولد علم و دانش و صنايع ارتباط منطقي وعلمي برقرار شود.

وي با تاكيد بر اينكه آحاد صنايعي دفاعي نيز بر اين باور ايمان دارند كه بايد تكيه بر توليد ابزارهاي دفاعي راهبردي با رويكرد بومي سازي همواره مورد نظر باشد گفت: بر اين مبنا صنايع دفاعي همواره در تلاش بوده تا با افزايش زمينه هاي خود اتكايي در قلمرو توليدات، تجهيزات نظامي با توكل بر خداوند متعال و تكيه بر نيروهاي خلاق مبتكر و با ايمان و تعهد پذيري نسبت به ولايت امر، خودكفايي در سياست تسليحاتي را در عرصه عمل به اثبات برسانند.

وزير دفاع ادامه داد: با افتخار ادعا مي كنيم كه با خروج از مرز وابستگي به درجه اي از بالندگي و شكوفايي رسيده ايم كه از لحاظ تنوع و گستردگي در توليد همراه با اتكا و نوآوري و بومي سازي در درجه ممتاز ايستاده ايم و از لحاظ كيفيت محصولات نيز در نقطه قابل اتكا قرار داريم .

وي تاكيد كرد :‌ با افتخار اعلام مي كنيم كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با وضع و آرايش فعلي در همه زمينه هاي دفاع زميني،هوايي، دريايي، موشكي و تجهيزات مخابراتي در وضعيتي بسيار مطلوب و در اوج آمادگي قرار دارند و با هوشمندي در مقابل تهديدات چند وجهي فراروي خود حاضر به دفاع و پاسخگويي كوبنده و موثر به دشمنان هستند.

نجار افتخار و شكوه عظمت را تنها با همراهي و حمايتهاي فكري جريان نخبگي و دانشگاهي در راه رسيدن به قله هاي رفيع تعالي و عزت نظام اسلامي امكانپذير دانست و خاطرنشان كرد: بر پايه چنين نشستها مجامع علمي و تحقيقاتي بيش از آن كه محفلي براي تبادل آرا و انديشه هاي صاحبنظران، اساتيد و دانشجويان و محققان باشد جلوه اي باشكوه از قدرت دفاعي نرم جمهوري اسلامي ايران است كه با تكيه بر نخبگان خود در تلاش است از راه علم و دانش به توليد قدرت دفاعي بپردازد.

وزير دفاع تاكيد كرد كه به دليل تنوع تهيدات چند وجهي و حجم جنگ رواني دشمنان عليه نظام اسلامي و ضرورت واكنش سريع نيروهاي مسلح به اين تهديدات تصميمگيري بر اساس منطق فازي نيز از ديگر ابعاد تلاشهاي علمي و پژوهشي محققان صنايع دفاعي به شمار مي رود و بر اين مبنا استفاده از روش علمي در دستور كار طراحان و صنعتگران ما در حوزه هاي مختلف بويژه در كنترل انواع سامانه هاي موشكي و فضايي و تجهيزات هوايي وبالگردها و ديگر بخشها نيز قرار دارد.

نجار منطق فازي را يكي از روشهاي سودمند براي گروه بندي و كاربرد اطلاعات خواند و گفت: همچنان كه در اين علم ثابت شده اين منطق تا زماني كه از منطق كنترلي موجود بشري آن هم با نوع نگاه ويژه ما شيعيان به جايگاه والاي انسان تبعيت كند گزينه عالي براي كاربرد در بسياري از سيستمهاي كنترلي است.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن