تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816733082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در كنفرانس خبري مطرح شد:متكي: حمله آمريكا به سوريه از سر استيصال بود / لحود:‌ صلح تا زماني كه اسراييل وجود دارد بي‌معنا است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در كنفرانس خبري مطرح شد:متكي: حمله آمريكا به سوريه از سر استيصال بود / لحود:‌ صلح تا زماني كه اسراييل وجود دارد بي‌معنا است
وزير امور خارجه اقدام اخير بالگردهاي امريكايي را در بمباران و حمله به مراكز مسكوني و كشتار خانواده هاي سوري قويا محكوم كرد و گفت: اين اقدام را از سر استيصال مي دانيم.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متكي صبح امروز در مصاحبه مطبوعاتي مشترك با اميل لحود رئيس جمهور پيشين لبنان در تهران تصريح كرد: به نظر مي رسد كاخ سفيد در آخرين روزهاي حاكميت دولت كنوني بنا دارد آخرين برگهاي كارنامه عملكرد خود در منطقه را همچنان به خون آغشته و با تجاوز تثبيت كند.

وي افزود: كارنامه امريكا در منطقه به شدت قابل سرزنش و انتقاد است و تهاجم اخير به سوريه بار ديگر به جهانيان ثابت كرد كه دولت امريكا از سر استيصال چه در پاكستان و چه در كشورهاي همسايه عراق همچنان به تجاوزات خود ادامه مي دهد.

وزير خارجه تصريح كرد: ما كشتار مردم مسلمان پاكستان به دست نيروها و هواپيماهاي آمريكايي و تجاوز اخير و كشتن افراد زيادي از خانواده ها و مردم بيگناه سوريه را به شدت محكوم مي كنيم و معتقديم دولت آمريكا گريز و فراري از قضاوت منطقي افكار عمومي در منطقه و جهان ندارد.

متكي با تاكيد بر اينكه افكار عمومي در منطقه در هشت سال گذشته قضاوت كاملا روشني درباره عملكرد دولت كنوني آمريكا داشته است، گفت: مسلما دولت آمريكا در دوره جديد خود در شرايط بسيار سختي قرار خواهد گرفت و رئيس جمهور بعدي آمريكا شايد آخرين اقبال اين كشور براي تصحيح چهره اي باشد كه در هشت سال گذشته در مناطق مختلف جهان به ويژه خاورميانه به شدت لكه دار شده است.

وي افزود: اين چهره به رغم ادعاي مبارزه با تروريسم در واقع ارائه كننده تجاوز، توليد ناامني، رعب و وحشت است.

متكي با بيان اينكه بسياري از صاحبنظران دنيا معتقدند جهان بعد از ادعاي مبارزه با تروريسم ناامن تر شده است گفت: اين وضع را در كل منطقه شاهد هستيم.

وزير امور خارجه با ابراز خشنودي از اينكه دو گام اساسي مذاكرات دوحه براي حل بحران بيست ماهه لبنان يعني انتخاب رئيس جمهور و تشكيل دولت محقق شده است و در ماههاي آينده ضلع سوم اين توافقنامه يعني انتخابات مجلس لبنان نيز با حضور جدي مردم اين كشور برگزار مي شود گفت: ثبات و آرامش لبنان جزئي از ثبات و آرامش منطقه است.

متكي تصريح كرد: آقاي لحود يكي از اركان جدي به نتيجه رساندن مذاكرات دوحه بود.

وي با تاكيد بر اينكه ايران در رابطه تاريخي با مردم لبنان همواره در كنار اين كشور بوده است، گفت: لبنان همايش همزيستي مسالمت آميز همه طوايف و مذاهب است و مي تواند الگويي سازنده براي ساير مناطق دنيا باشد.

وزير امور خارجه افزود: اميل لحود در كسوت فرماندهي ارتش لبنان و جايگاه رياست جمهوري اين كشور خدماتي ماندگار براي حفظ استقلال، وحدت ملي و تماميت ارضي لبنان به ويژه در جنگ سي و سه روزه انجام داده است.

وي ادامه داد: آقاي لحود به عنوان رئيس جمهور لبنان در جنگ سي و سه روزه حامي جدي و مشوقي قوي براي مقاومت يكپارچه لبنان و وحدت همه گروهها و جريانات مقاومت اعم از مسلمان و مسيحي در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي بود.

متكي با اشاره به سفر خود در زمان جنگ سي و سه روزه به لبنان و ديدار با اميل لحود گفت: در اين ديدار آقاي لحود را با چهره مصمم و جدي همراه با منطق قوي و استدلال دقيق مشاهده كردم و برايم مسجل شد كه چهره هاي شاد متجاوزان كه در 15 روز اول تجاوز مطمئن به پيروزي بودند، به چهره هايي كريه كه ويژگي دشمنان ملل منطقه و لبنان است تبديل مي شود و خوشبختانه چنين شد.

وزير امور خارجه با بيان اينكه در ديدار صبح امروز خود با اميل لحود گفتگوهاي خوبي درباره لبنان، فلسطين و شرايط منطقه اي انجام داده است، گفت: مانند هميشه نظرهايمان در اين موارد مشترك بود.

وي افزود: در اين ديدار بر حفظ استقلال، وحدت ملي و مخالفت با نفوذ و تاثيرگذاري قدرتهاي فرامنطقه اي در منطقه مهم خاورميانه تاكيد كرديم.

رئيس جمهور و فرمانده سابق ارتش لبنان نيز در اين كنفرانس خبري در پاسخ به سوالي درباره‌ رويكرد به وجود آمده در لبنان براي ارتباط با مسيحيان غرب و نقش ايران در اين‌باره گفت: من در دانشگاه انگليس درس خوانده‌ام و فن رزم را آموزش ديده‌ام و چون در ارتش بودم از سياست فاصله داشتم اما وقتي كه مسووليت گرفتم و فرمانده ارتش شدم مسائلي ديدم كه اصلا باورم نمي‌شد.

وي افزود: فكر مي‌كرديم كه غربيها به راستي به لبنان مي‌آيند تا كار كنند در حالي كه در پشت صحنه غرب همواره از اسراييل حمايت مي‌كرد ولي سوريه و ايران عملا از ما بدون اين كه چيزي از ما بخواهند حمايت كردند.

اميل لحود با بيان اين كه غربيها نمي‌خواهند حقايق و واقعيتها را بپذيرند تصريح كرد: من همه‌ كساني را كه ادعاي حمايت از لبنان را دارند به چالش مي‌كشانم حتي كشورهاي عربي هيچكدام از مقاومت لبنان حمايت نكردند و تلاش كردند در برابر آن بايستند.

وي با اشاره به اجلاس سران عرب در زمان جنگ 33 روزه خاطرنشان كرد: در رابطه با آزادي جنوب و جنگ 33 روزه‌ اسراييل عليه لبنان ديديم كه در اجلاس سران عرب هم در عمل تلاش كردند ابتكار عملي را ديكته كنند كه توسط كشورهاي بزرگ غربي تصميم گرفته شده بود.

اميل لحود با اشاره به توطئه‌هاي فراوان عليه لبنان گفت: ما با اين كه بخواهند اين ابتكارات را در هفت محور مورد توافق بگنجانند مخالفت كرديم كه يكي از آنها موضوع مزارع شبعا بود كه مي‌خواستند با پذيرش آن مقاومت را خلع سلاح كنند در حالي كه ما با آن مخالفت كرديم.

به گفته رئيس جمهور پيشين لبنان، سازمان ملل تحت عناوين مختلف مي‌خواهد مقاومت را خلع سلاح كند كه اين بسيار خطرناك است.

وي گفت: با هر گونه توطئه‌اي كه توسط اسراييل عليه لبنان صورت گيرد مخالفيم و اجازه نمي‌دهيم محورهايي به دست دشمنان عليه ما تحميل شود. ما كمكهايي از طرف سوريه، ايران و قطر دريافت كرديم كه نشان مي‌دهد چه كساني دوستان ما هستند.

اميل لحود با اشاره به سفر ميشل عون، رهبر جريان آزاد ملي لبنان به تهران گفت: وقتي ميشل عون كه بخش اعظم مسيحيان لبنان طرفدار وي هستند به ايران آمد به وي حمله كردند كه همين كار را با من نيز كردند. حتي زماني كه حريري ترور شد چه دشنامهايي را كه به ما ندادند اما در برابر آنان ايستادم.

وي ادامه داد: بايد آنان در نگاهشان به لبنان تجديدنظر كنند و بايد بدانند كه اشتباه مي‌كنند و لبنان هر آنچه را كه مي‌بيند ملاك عمل قرار مي‌دهد.

خبرنگاري از لحود درباره ديدار اخير شيخ حسن نصرالله و سعد حريري پرسيد كه وي در پاسخ گفت: ما بر اساس توافق دوحه عمل مي‌كنيم تا كارها را سازماندهي و وحدت ملي ايجاد كنيم.

وي افزود: برخي يكسري دخالتهايي مي‌كردند و مي‌خواستند كه كارها را بر اساس نظر خودشان پيش ببرند كه ما قبول نكرديم كه نهايتا در دوحه رئيس جمهور انتخاب شد و حمايت از لبنان براي كار رئيس جمهور و سپس ايجاد آشتي ملي شكل گرفت.

لحود لبنان را جمهوري مردمسالاري كه توافقي بين گروههاي لبناني است توصيف و خاطرنشان كرد : تركيب و بافت مردم لبنان با همه‌ دنيا فرق مي‌كند كه همين مسئله باعث شده لبنان درباره اختلاف بين گروهها در معرض خطر باشد.

وي ادامه داد: از زمان ترور مرحوم رفيق حريري تلاش مي‌كردند بهانه‌هايي به دست بگيرند و در مورد تشكيل دولت لبنان كارشكني كنند اما ما تلاش كرديم كه اين دولت را تشكيل دهيم. جلسه‌ ميان شيخ حسن نصرالله و حريري جلسه‌ مهمي بود كه موجب آرامش وضعيت خواهد شد و اميدواريم انجام مشورتها بين اين دو گروه مسلمان اثر خود را در صحنه لبنان داشته باشد.

رئيس جمهور پيشين لبنان توافق دوحه را مورد خشم دشمنان لبنان و اسراييليها عنوان و اظهار اميدواري كرد كه انتخابات پارلماني در لبنان انجام شود و همه‌ گروههاي لبناني در رقابت سالم بتوانند به سهم خود دست يابند.

لحود پيش از پاسخ به سوال خبرنگاران با تشكر از استقبال از وي در سفر به ايران گفت: از زماني كه وارد فرودگاه شدم احساس كردم در لبنان هستم. ما شرايط سختي را در لبنان گذرانديم و در شرايط دشوار دوستان واقعي خود را يافتيم. افرادي در كشورهاي بزرگ بودند و ادعا مي‌كردند كه از ما حمايت مي‌كنند اما پس از اشغال لبنان توسط اسراييل در سازمان ملل قطعنامه‌ 428 را صادر كردند و فكر نمي‌كردند كه بتوانيم با اين قطعنامه سرزمين‌هاي اشغالي را بازپس گيريم اما مقاومت ملي لبنان شكل گرفت.

وي ادامه داد: هيچگاه اين تصور را نداشتيم كه كشور كوچكي مثل لبنان بتواند سرزمينهاي اشغالي را بازيابد اما ديديم كه جنوب لبنان به خاطر مقاومت و ارتش لبنان و پايداري آنان بازپس گرفته شد.

رئيس جمهور پيشين لبنان با اشاره به تلاشهاي خود در ارتش لبنان براي از بين بردن تبعيض بين گروهها گفت: مقاومت مي‌تواند ايجاد وحدت كند. بنابراين از سراسر لبنان خواستيم يك صف واحد در برابر دشمن ايجاد كنيم. ازهمان ابتدا عده‌اي فكر مي‌كردند مقاومت يك گروه شبه نظامي است و تصور نمي‌كردند مقاومت بتواند هسته‌اي براي مقابله با تجاوزهاي اسراييل باشد اما ما به دليل اعتقاد به حقانيتمان توانستيم با كمك ارتش ملي و مقاومت پوزه اسراييل را به خاك بماليم.

لحود بار ديگر با تاكيد بر حمايتهاي سوريه و ايران از لبنان گفت: باقي افراد فقط حرف مي‌زدند. وقتي سرزمينهاي ما آزاد شد ايران و سوريه در بازسازي كشور ما بدون هيچ چشمداشتي كمك كردند.

رئيس جمهور پيشين لبنان با اشاره به اين كه اسراييل همواره صدايش در جهان عرب بلند بود گفت: آنان فكر مي‌كردند در سال 2006 نيز مي‌توانند كاري از پيش ببرند اما به دليل مقاومت لبنان صداي ما بلندتر شد و اسراييل هرگز توانايي مقابله با مقاومت را نخواهد داشت.

وي همچنين اقدام ميشل عون در همراهي مسيحيان با مقاومت را موفقيتي براي لبنان توصيف كرد و گفت: در كنار اين مسئله آزادي اسرا را شاهد بوديم كه موفقيت ديگري براي لبنان بود.

رئيس جمهور پيشين لبنان با بيان اين كه امروز اسراييل شكست خورده و درصدد اين است كه با فريب به ما حمله كند گفت: ما اميدواريم صلح در منطقه برقرار شود اما تا زماني كه اسراييل وجود دارد و مورد حمايت قدرتهاي بزرگ است سخن از صلح معنايي ندارد و مهمترين سلاحي كه در دست ماست مقاومت است.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن