تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819954265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مكتوب ...مسابقات روباتيك وافق هاي پيش رو


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش مكتوب ...مسابقات روباتيك وافق هاي پيش رو
قزوين،واحد مركزي خبر،
گزارش مكتوب ...مسابقات روباتيك وافق هاي پيش رو

اگر چه مسابقات رباتيك سابقه چنداني در كشور ما ندارد و اولين دوره اين مسابقات در عرصه جهاني نيز سال 1996 در ژاپن برگزار شد اما حضور موفقيت آميز جوانان ايراني در اين رقابتها طي سالهاي اخير مسرت بخش و اميد آفرين است .
كسب سه مرحله عنوان قهرماني در رقابتهاي جهاني و دو بار ميزباني مسابقات جهاني در تهران و قزوين در دو سال گذشته گوياي رشد جهشي اين علم در كشور است كه توجه بيش از پيش مسئولان را به رشته علمي و استعدادهاي نوظهور آن مي طلبد .
اولين دوره مسابقات روباتيك خوارزمي نيزبا شركت 19 تيم از دانشگاههاي كشور به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامي قزوين برگزار شد و در پايان اين رقابتها كه در سه سطح رباتهاي فوتباليست سايز متوسط / كوچك و امدادگر برگزار شد تيم ميزبان به عنوان قهرماني دست يافت .
دكتر موسي خاني رئيس كميته ملي ربوكاپ ايران از نبود بودجه و اعتبار دولتي براي ارتقاء ليگ هاي رباتيك گلايه مي كند و معتقد است واردات سخت افزاري علم رباتيك بايد آسان تر صورت گيرد .
او مي گويد : تحريم هاي اقتصادي دول غربي كه چشم ديدن رشد و توسعه ايران اسلامي را ندارند و از حضور جوانان ايراني در عرصه هاي علوم جديد و نانو تكنولوژي به هراس افتاده اند تاثيري درپيشرفت علم رباتيك در كشور ندارد به شرطي كه موانع دست و پاگير گمركي در مسير واردات قطعات سخت افزاري ربات ها برداشته شود.
با توجه به جايگاه علم ربات در افزايش كارايي علوم مختلف و بهره برداري از توانائيهاي بالقوه در عرصه هاي مختلف از جمله علوم پزشكي / دفاعي / خدماتي و ..... به اعتقادكارشناسان صنعت ربات بهترين گزينه براي جايگزيني صنايع معدني و نفت خواهد بود و قطع وابستگي به كشورهاي توسعه يافته را بدنبال خواهد داشت به شرطي كه عزم همگاني براي توجه به اين رشته در بين مسئولان و متخصصان بوجود آيد .
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن