تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816857645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درگفتگوبا مهراعلام شد:رفع موانع اجراي دستورالعملهاي بهداشتي ميگو در سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: درگفتگوبا مهراعلام شد:رفع موانع اجراي دستورالعملهاي بهداشتي ميگو در سال آينده
سرپرست دفتر بهداشت و مبازره با بيماريهاي آبزيان كشور با بيان اينكه ساختارهاي سايتهاي پرورش ميگو بر اساس موازين بهداشتي نيست گفت: در سال آينده با همكاري سازمان شيلات ايران اين مشكل مرتفع مي شود.

كاظم عبدي در گفتگو با مهربا اشاره به يكسان سازي استراتژي مديريتي پرورش دهندگان ميگو در دنيا گفت: پيشرفت بيماري لكه سفيد ميگو در دنيا منجر به يكسان سازي استراتژي مديريتي و توليد در كناراين بيماري در دنيا شد و در حال حاضرتلفات ناشي ازاين بيماري سالانه بالغ بر300 تا 450 هزار تن و ميزان تلفات در مزارع پرورشي معادل 70 تا 100 درصد است.

سرپرست دفتر بهداشت و مبازره با بيماريهاي آبزيان كشوربا بيان اينكه از سال گذشته سياست توليد در كنار بيماري لكه سفيد در كشوراعمال شده است افزود: در سالجاري قبل از وقوع بيماري دستورالعمل 24 ماده اي براي مبارزه با اين بيماري از سوي سازمان دامپزشكي تدوين و به استانها ابلاغ شده است.

وي تصريح كرد: دستورالعملهاي بهداشتي براي مقابله و پيشگيري از بيماري لكه سفيد ميگو توسط مراجع بين المللي به كليه كشورها پيشنهاد و در تمام كشورها به اجرا گذاشته شده، ضمن اينكه توسط متخصصان ايراني اين دستورالعمل تدوين شده است.

عبدي با بيان مطلب فوق افزود: با وجود تدوين دستورالعملها دراجرا با مشكل مواجهيم، زيرا ساختارهاي سايتهاي پرورشي دركشورما براساس موازين بهداشتي احداث نشده، كه اين موضوع امكان اجراي مطلوب را ازبين برده است؛ لذا براي سال آينده با همكاري شيلات اين مشكل برطرف خواهد شد.

وي پيشگيري را تنها راه مقابله با اين بيماري خواند و افزود: سازمان دامپزشكي علاوه بر تدوين دستورالعمل نحوه مقابله با بروز بيماري، آزمايشگاههاي تشخيص بيماري هاي مربوط به ميگو را در كشور راه اندازي كرده، به نحويكه هم اكنون آزمايشگاه ملي تشخيص بيماري دربوشهر، آزمايشگاه ملي مركز تشخيص درسازمان دامپزشكي، آزمايشگاه هاي منطقه اي در سيستان و بلوچستان و درهرمزگان فعال هستند.

سرپرست دفتر بهداشت و مبازره با بيماريهاي آبزيان كشوربا اشاره به اجراي سيستم مراقبت فعال در4 استان جنوبي كشورهمچون سيستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان و بوشهرخاطرنشان كرد: اين سيستم دركليه مراكز و مزارع پرورش ميگو وارد شده كه درآن 4 نوع بيماري خطرناك و اخطار كردني به OIE (سازمان بيماري هاي واگيردام )، مورد آزمايش و كنترل قرار مي گيرند.

وي عنوان كرد: براي سال آينده بيماري جديدIMN وارد ليست اخطاركردني (OIE) مي شود؛ لذا اين بيماري وارد ليست سيستم مراقبت فعال ازسال آينده خواهد شد، ضمن اينكه آموزش (PCR) به عنوان بالاترين سطح تشخيص بيماري هاي ويروسي ميگو به پرورش دهندگان آموزش داده شده است.

عبدي اعلام كرد: پستهاي قرنطينه اي درابتداي ورودي كليه سايتهاي پرورشي متمركزشده و از اين طريق كليه وورد و خروج محموله ها و تردد پرسنل تحت نظارت خواهد بود، ضمن اينكه 10 اداره در بخش قرنطينه اي مستقرشده است.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن