تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806702061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير فروش شركت سايپا در گفت‌وگو با دنياي‌اقتصاد عنوان كرد:فروش اماني جايگزين فروش نقدي شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مدير فروش شركت سايپا در گفت‌وگو با دنياي‌اقتصاد عنوان كرد:فروش اماني جايگزين فروش نقدي شد
مژگان ميرزاييشدت اختلاف قيمت ميان بازار و كارخانه طي چند ماه گذشته موجب شده كه شركت‌هاي خودروساز از ابتداي مهرماه روش عرضه محصولات خود را تغيير داه و فروش اماني را جايگزين فروش نقدي كنند.


به گفته دست‌اندركاران فروش خودرو در شركت‌هاي خودروساز، با اجراي اين طرح فاصله به وجود آمده از زمان پرداخت هزينه خريد، تا دريافت خودرو از ميان خواهد رفت كه اين امر موجب مي‌شود، متقاضياني كه به دنبال دريافت خودرو به صورت فوري هستند تقاضاي خود را از طريق نمايندگي‌ها تامين كنند و به اين طريق بازار سياه به وجود آمده براي فروش فوري خودرو از ميان خواهد رفت. آنها معتقدند كه با اجراي اين طرح كه حذف بازار آزاد و دلال‌گري خودرو را در پي دارد بازار به ثبات قيمت رسيده كه اين امر منجر به از ميان رفتن فاصله قيمتي ميان كارخانه و بازار خواهد شد.
هر چند شركت‌هاي خودروساز اميدوارند با اجراي اين طرح فاصله به وجود آمده ميان كارخانه و بازار خودرو از ميان برود اما اجراي آزمايشي اين طرح طي دو ماه گذشته نشان داد كه اين روش نيز نتوانسته موجب به وجود آمدن تعادل در بازار خودرو شود به طوري كه طي اين مدت نيز بازار افزايش قيمت خودروها را تجربه كرده است.
با اين حال خودروسازان كه طي سال‌هاي گذشته نتوانسته‌اند با اجراي روش‌هاي مختلف فاصله قيمتي به وجود آمده ميان كارخانه و بازار را از ميان ببرند اميدوارند كه اجراي اين طرح در طولاني‌مدت نتيجه‌بخش باشد.
بازار را كنترل مي‌كنيم
شركت ايران‌خودرو فروش اماني را به تدريج آغاز كرده اما شركت سايپا اين طرح را به طور جدي در برنامه خود قرار داده و سعي دارد اين طرح را جايگزين در فروش نقدي كند به طوري كه فرزادنشان، مدير فروش شركت سايپا درخصوص دلايل تغيير روش فروش خودرو در اين شركت مي‌گويد: افزايش قيمت به وجود آمده در بازار خودرو و گرايش مردم به دريافت خودرو به صورت فوري موجب شده كه شركت سايپا از ابتداي مهرماه روش فروش فوري را جايگزين خريد نقدي كند تا به اين طريق علاوه بر پاسخگويي به نياز مردم بتواند بازار خودرو را نيز كنترل كند.
به گفته نشان روش فروش نقدي در سال‌جاري به مدت چهارماه به مرحله اجرا گذاشته‌ شد اما اين طرح نتوانست بازار خودرو را كنترل كند. به همين دليل طرح فروش فوري را به طور آزمايش به مرحله اجرا گذاشتيم تا به اين طريق فاصله به وجود آمده ميان زمان پرداخت مبلغ موردنظر تا زمان دريافت خودرو كه حداقل يك ماه به طول مي‌انجامد را از ميان برده تا متقاضيان بتوانند نياز خود را از طريق نمايندگي برطرف كنند.
در روش فروش فوري متقاضي مي‌تواند پس از پرداخت مبلغ تعيين شده، خودروي خود را همانند بازار آزاد تحويل بگيرد. در حالي كه در روش فروش نقدي متقاضي پس از پرداخت كل مبلغ خودرو چندين ماه در انتظار دريافت خودرو مي‌ماند. اين درحالي است كه طولاني شدن زمان تحويل خودرو موجب مي‌شود كه متقاضيان به سمت بازار آزاد رفته كه اين امر افزايش قيمت خودرو در بازار را در پي دارد. اما با اجراي روش فروش فوري مي‌توان اميدوار بود كه خريداران، خودرو را با قيمت كارخانه تحويل بگيرند. نشان در ادامه در خصوص تاثير اجراي اين طرح در بازار خودرو مي‌گويد: در حال حاضر بازار خودرو نسبت به چهار ماه ابتداي سال جاري كه با كش و قوس‌ فراوان مواجه بود به ثبات رسيده، هر چند كه هنوز نيز اختلاف قيمت ميان كارخانه و بازار وجود دارد اما اين اختلاف نيز ثبات پيدا كرده و طي اين مدت بازار خودرو افزايش قيمت نداشته است. هر چند نشان معتقد به ثبات بازار است اما بازار خودروي كشور گوياي آن است كه طي اين مدت بازار در برخي محصولات افزايش و در برخي ديگر كاهش قيمت را تجربه كرده است. مدير فروش شركت سايپا معتقد است در صورت اجراي اين طرح به صورت طولاني مدت مي‌توان شاهد ثبات كامل در بازار خودرو بود كه اين امر در نهايت به نزديك شدن قيمت كارخانه در بازار خواهد انجاميد. نشان در پاسخ به اين پرسش نيز كه چه عواملي بازار خودرو را تحت تاثير قرار مي‌دهد مي‌گويد: مشكلي كه در سيستم بازار وجود دارد اين است كه در بيشتر مواقع بازار غيرقابل پيش‌بيني شده و تغييراتي كه به وجود مي‌آيد بر هم خوردن پيش‌فرض‌هاي شركت‌هاي خودروساز را در پي دارد.
نشان در ادامه مي‌گويد: از سوي ديگر شركت‌هاي خودروساز هر ساله بايد حجم توليد خود را براي سال آينده پيش‌بيني كنند كه اين امر در كشور ما و با توجه به تغييراتي كه در بازار با آن مواجه هستيم، امكان‌پذير نبوده به همين دليل خودروسازان نمي‌توانند پيش‌بيني بازار را براي سال آينده داشته باشند به طوري كه در سال جاري شركت سايپا پيش‌بيني توليد 18هزار دستگاه خودروي ريو را در نظر گرفته بود اما اين خودرو با افزايش تقاضاي بسيار مواجه شده كه اين امر افزايش دوميليون توماني قيمت اين خودرو را در پي داشت به طوري كه شركت سايپا به منظور كنترل بازار، توليد 35هزار دستگاه ريو را در سال آينده مدنظر قرار داده است. علاوه بر مشكلات به وجود آمده در عرضه و تقاضا طي يكسال گذشته تصويب قوانين مختلف از سوي ستاد مديريت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت موجب شده كه قيمت خودرو در بازار با افزايش چشمگير مواجه شود، مدير فروش شركت سايپا در اين خصوص مي‌گويد: طي دو سال گذشته قوانين بسياري مانند سهميه‌بندي بنزين اجراي طرح خروج خودروهاي فرسوده... از سوي ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت به تصويب رسيد كه اين قوانين به طور مستقيم بازار خودرو را تحت تاثير قرار داد.به گفته نشان هرچند كه اجراي برخي از اين قوانين به مرور زمان كمرنگ مي‌شود اما اجراي آنها در مدت زمان كوتاه نيز افزايش قيمت خودرو را در پي دارد.
افزايش قيمت زانتيا منطقي است
عدم صدور مجوز از سوي وزارت صنايع و معادن براي افزايش قيمت خودرو از ابتداي سال‌جاري موجب شده كه شركت‌هاي خودروساز برخي از محصولات خود را با حاشيه ضرر به بازار عرضه كنند به طوري كه به گفته مدير فروش شركت سايپا در حال حاضر اين شركت خودروي ريو را با حاشيه ضرر به متقاضيان تحويل مي‌دهد كه اين امر با توجه به افزايش تقاضاي اين خودرو در سال‌جاري موجب شده كه عرضه آن براي شركت سايپا مقرون به صرفه نباشد. هرچند شركت سايپا اواخر مردادماه اقدام به افزايش يك ميليون و 300هزار توماني ريو كرد اما در كمتر از يك هفته و به دليل مخالفت وزارت صنايع با اين افزايش قيمت ناچار به تعديل قيمت آن شد. مدير فروش شركت سايپا در خصوص دلايل تغيير قيمت خودروي ريو عنوان مي‌كند: در بحث افزايش قيمت حساسيت‌هايي در كشور وجود دارد كه موجب شده شركت سايپا تا زمان گذر از اين حساسيت‌ها كه ممكن است عواقب مثبت و منفي آن شامل شركت شود، افزايش قيمتي روي محصولات خود نداشته باشد.
وي در پاسخ به اين پرسش نيز كه چرا شركت‌هاي خودروساز توانسته‌اند قيمت برخي خودروها را افزايش دهند اما شما براي خودروي ريو نتوانستيد اين افزايش قيمت را اعمال كنيد مي‌گويد: افزايش‌هاي صورت گرفته در قيمت خودرو مربوط به سال 86 بود و در سال 87 شركت‌هاي خودروساز افزايش قيمتي نداشته‌‌اند و در خصوص تندر-90 نيز با توجه به افزايش نرخ يورو و مواد اوليه بايد قيمت آن سال گذشته افزايش مي‌يافت اما به دليل اينكه توليد اين خودرو در سال گذشته محدود بود افزايش آن به سال‌جاري موكول شد.
وي در پاسخ به اين پرسش نيز كه برخي معتقدند كمبود قطعه و كاهش تيراژ توليد ريو دليل افزايش قيمت اين خودرو در بازار است عنوان مي‌كند: شركت سايپا براي توليد ريو هيچ مشكلي براي تامين قطعه ندارد و در‌حال‌حاضر نيز توليد اين خودرو 6درصد رشد داشته و براي سال آينده نيز افزايش بيشتر تيراژ توليد در نظر گرفته شده است.
مدير فروش شركت سايپا در ادامه مي‌گويد: افزايش قيمت ريو به دليل افزايش تقاضا براي اين خودرو بوده به‌طوري‌كه در سال‌جاري ميزان توليد شركت جوابگوي متقاضيان نبود اما در سال‌هاي گذشته اين خودرو با عدم اقبال عمومي مواجه شده به‌طوري‌كه توقف يك‌ماه توليد اين خودرو نيز تاثيري بر روي قيمت آن نداشت اما در‌حال‌حاضر اين خودرو توانسته نظر متقاضيان خودروهاي با رنج 10 تا 15ميليون تومان را به خود جلب كند كه اين امر افزايش قيمت اين خودرو را درپي داشته است.
وي در خصوص دلايل افزايش قيمت زانتيا و عدم كاهش قيمت آن پس از عرضه مجدد نيز مي‌گويد: طي سال‌جاري خودروهاي هم قيمت با زانتيا افزايش چشمگير داشتند كه اين امر شامل اين خودرو نيز شد. از سوي ديگر و با حذف سوخت يارانه‌اي خودروهاي با حجم بيش از 2000‌سي‌سي تقاضا براي اين خودرو افزايش يافت كه اين امر افزايش قيمت آن را در بازار درپي داشت. خودروي زانتيا سال گذشته با قيمت 25ميليون و 500هزار تومان عرضه مي‌شد كه در سال جاري و با افزايش چهارميليون و 500هزار تومان قيمت آن به 29ميليون و 600هزار تومان رسيده است اما اين خودرو در بازار آزاد با قيمت در حدود 30ميليون و 300 تومان معامله مي‌شود كه مدير فروش سايپا اين تفاوت قيمت را غيرمنطقي نمي‌داند.
خودروي جديد در سال جاري
وارد بازار نمي‌شود
برخي كارشناسان خودرو كمبود خودرو با رنج قيمتي 12 تا 18ميليون تومان در بازار خودروي كشور و همچنين افزايش تقاضا را يكي ديگر از دلايل افزايش قيمت اين خودروها دانسته و معتقدند كه نبود تنوع و عرضه با تيراژ پايين موجب شده كه اين خودروها در بازار با افزايش چندميليوني مواجه شدند به طوري كه اكثر اين خودروها در حال حاضر در رنج بالاي 18ميليون تومان قرار دارند. نشان در پاسخ به اين پرسش كه شركت سايپا آيا برنامه‌اي براي پر كردن اين خلاء دارد يا خير نيز مي‌گويد: سايپا در حال حاضر تنها يك محصول با اين نرخ قيمتي در بازار دارد
به همين دليل به دنبال گسترش محصولات در اين محدوده قيمتي است. البته اجراي اين سياست شايد در كوتاه‌مدت امكان‌پذير نباشد. اما در سال 88 پيش‌بيني توليد و عرضه دو محصول با اين قيمت صورت گرفته است اين درحالي است كه براي سال 87 امكان عرضه خودروي جديد از سوي شركت سايپا وجود ندارد.
وي در ادامه مي‌گويد: علاوه بر افزايش خودروهايي در رنج قيمتي 12 تا 18ميليون تومان، شركت در سال 88 واردات و پس از آن توليد C4 را نيز در برنامه خود قرار داده كه اين خودرو قرار است جايگزين زانتيا شود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه اين خودرو با چه قيمتي در بازار عرضه خواهد شد مي‌گويد: هنوز قيمت اين خودرو مصوب نشده است اما به دليل اينكه شركت سايپا سعي داشت كه خودروي جديد را جايگزين زانتيا كند C4 را كه محصول به روزتر بود انتخاب و مذاكرات آن نيز به اتمام رسيده است اما به صراحت نمي‌توان گفت كه اين خودرو مي‌تواند تا چه ميزان نظر متقاضيان را جلب كند.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 372]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن