تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820769753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل بانك رفاه خبر دادافزايش سقف تسهيلات مسكوك طلا به 30ميليون ريال


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مديرعامل بانك رفاه خبر دادافزايش سقف تسهيلات مسكوك طلا به 30ميليون ريال
فاطمه بهادريعكس: نگار متين‌نيابانك رفاه به زودي معادل 30ميليون ريال مسكوكات طلا را به متقاضيان تسهيلات مي‌دهد. دكتر پيمان نوري، مديرعامل بانك رفاه با بيان اين مطلب اظهار داشت:


بانك رفاه درخواستي را به بانك مركزي ارائه داده تا پس از تصويب و ابلاغ بانك مركزي سقف تسهيلات مسكوكات طلاي بانك رفاه تا سه ميليون تومان معادل سكه افزايش يابد كه در صورت تصويب تا 70درصد از منابع سكه‌اي بانك رفاه را با نرخ كارمزد 3 درصد به متقاضيان ارائه خواهيم داد. وي با بيان اينكه مانده ريالي منابع سكه بانك رفاه حدود 450 ميليارد ريال است، افزود: پنج درصد از اين رقم به عنوان تسهيلات به متقاضيان ارائه شده است. بازپرداخت تسهيلات سكه بانك رفاه نيز به صورت سكه خواهد بود. مديرعامل بانك رفاه تصريح كرد: نوسانات نرخ تورم اغلب روي ما‌به‌ازاي قدرت خريد مسكوكات طلا اثر نمي‌گذارد در صورتي كه نوسان نرخ سود و نرخ تورم روي تسهيلات ريالي اثرگذار خواهد بود. وي با تاكيد بر اينكه تبليغات اندك روي تسهيلات مسكوكات طلاي بانك رفاه آگاهانه بوده است، اظهار داشت: اين مساله براي مراقبت از انتفاع اجتماعي بود. چرا كه قيمت طلا در جهان به شدت نوسان داشته است و اگر فردي سكه‌اي را به عنوان تسهيلات از بانك مي‌گرفت و قرار بود طي يك سال آن را بازپرداخت كند با مشكل مواجه مي‌شد. وي ادامه داد: در حال حاضر با پيش‌بيني بانك رفاه، بازار طلا ظاهرا از ثبات بيشتري نسبت به گذشته برخوردار خواهد بود. بنابراين مقرر است تا 70درصد از منابع سكه‌اي به متقاضيان ارائه شود.
ارائه 100هزار فقره وام به بازنشستگان
همچنين دكتر نوري از ارائه يكصد هزار فقره تسهيلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامين اجتماعي تا پايان سال خبر داد. وي با بيان اينكه تسهيلات به بازنشستگان از محل منابع رفاه و بدون استفاده از وجوه اداره شده خواهد بود، گفت: سقف اين تسهيلات بين 500هزار تومان تا يك ميليون تومان خواهد بود و وثايق و تضامين اين تسهيلات نيز همان حقوق بازنشستگان خواهد بود. وي مانده حساب جاري بانك را نزد بانك مركزي حدود 3000ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: مانده مثبت بانك نزد بانك مركزي توان تسهيلات‌دهي بانك را افزايش مي‌دهد. وي در خصوص تسهيلات قرض‌الحسنه پرداختي به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي گفت: پيش‌بيني كرديم تا بين بازنشستگاني كه به ترتيب حروف الفبا براي دريافت حقوق به شعب بانك مراجعه مي‌كنند، قرعه‌كشي انجام شود و بر اساس سيستم انتخاب اتفاقي، تعدادي از اين بازنشستگان به صورت روزانه و در سراسر كشور از تسهيلات بانك بهره‌مند شوند. وي ادامه داد: رقم در نظر گرفته شده براي پرداخت تسهيلات به بازنشستگان در حدود 500ميليارد ريال است.
مديرعامل بانك رفاه با اعلام سود 45ميليارد توماني اين بانك در سال گذشته تصريح كرد: گزارش حسابرسي بانك رفاه فاقد بند حسابرسي بوده و سودآوري بانك حدود پنج برابر افزايش يافته است. دكتر نوري‌ بازده دارايي‌ها و سرمايه بانك رفاه را در سيستم بانكي كشور بي‌نظير خواند و افزود: در شش ماه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل تسهيلات 27درصد رشد داشته است كه نشان از برنامه‌ريزي دقيق مالي دارد.
عدم بازسازي تسهيلات
مديرعامل بانك رفاه با تاكيد بر اينكه اين بانك جزو بانك‌هايي است كه بر اساس نرم‌افزارهاي به كار گرفته شده مطالبات زنده، سررسيد گذشته و معوق را به طور كامل تفكيك كرده است، اظهار داشت: ضريب 21درصدي نشان از تفكيك اين مطالبات به طور كامل است و بانك رفاه اين افتخار را دارد كه حداقل طي 5/2سال گذشته هيچ تسهيلاتي را بازسازي نكرده است.
وي اظهار داشت: اين منطق كه به مشتري بدحساب، فرصت داده شود تا تسهيلات جديد بگيرد، با منطق مالي و قانوني مطابقت ندارد. دكتر نوري با بيان اينكه از شهريور ماه سال 1385 تا به حال بالغ بر 17هزار ميليارد ريال مطالبات سررسيد گذشته و معوق توسط شبكه بانك رفاه وصول شده است، گفت: وقتي بحث از تسهيلات معوق مي‌شود، اين تسهيلات مربوط به ارقام نجومي است كه متاسفانه در بخش‌هاي مورد نظر استفاده نشده و سال‌ها است كه نزد افراد خاص بلوكه شده و فرصت استفاده از آن براي اشتغال‌آفرينان بعدي از بين رفته است. وي تصريح كرد: رقم مطالبات سررسيد گذشته و معوق بانك رفاه حدود 20درصد از كل معوقات است. در عين حال بين سال‌هاي 78 تا 84 نيز بيشترين پرونده‌هاي معوقه بانك را شامل مي‌شود. وي ادامه داد: به گواه آمار موجود، در سال‌هاي 85 و 86 كمترين موارد مطالبات معوق در بانك رفاه ايجاد شده است كه در نوع خود بي‌نظير است. مديرعامل بانك رفاه گفت: در‌حال‌حاضر يك سيستم اعتبارسنجي در بسياري از شعب بانك راه‌اندازي شده كه اطلاعات مشتريان را در شعب به ثبت مي‌رساند.
وي ارائه تسهيلات ازدواج در بانك رفاه را 24 ساعته اعلام كرد. دكتر نوري با مطلوب ارزيابي كردن عملكرد شعب بانك رفاه اظهار داشت: بانك رفاه رتبه اول مشتري‌مداري را در چند سال اخير كسب كرده است. ولي همچنين تاكيد كرد: بانك رفاه تنها بانكي است كه طي نزديك به دو سال گذشته هيچ‌گونه اضافه برداشتي از بانك مركزي نداشته است.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن