تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816455811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از «قدرت و جنگ نرم» رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: جنگ نرم در پي تغيير قالبهاي ماهيتي جامعه است چرا كه اين جنگ با ماهيت مرتبط است.

به گزارش خبرنگار فارس، مراسم رونمايي از كتاب «قدرت و جنگ نرم از نظريه تا عمل» نوشته حجتالله مرادي در فرهنگسراي رسانه با حضور كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي و سردار عليمحمد نائيني ويراستار اثر و معاون فرهنگي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد.

كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره جنگ نرم و اين كتاب گفت: جنگ نرم از موضوعات ناشناختهاي است كه كمتر جامعه با آن آشنايي دارد.

جلالي در اين راستا اظهار داشت: محوريترين مفهوم در علم سياست قدرت است. لذا بايد كالبدشكافي دقيقي از قدرت صورت گيرد اگر اين عمل به خوبي رعايت شود علم سياست به درستي تبيين ميشود.

وي بيان كرد: در گذشته ركن چهارم دموكراسي را رسانه ميدانستند اما بحث رسانه با گذشته تفاوت كرده است.

جلالي افزود: بحث جنگ نرم با توجه به تنوع ابزارآلات امروز متنوع و قابل توجه است چرا كه انقلاب اسلامي ايران جنگ نرم بود.

وي تأكيد كرد: در سالهاي اخير با رشد وسايل ارتباط جمعي امثال راديو، تلويزيون، ماهواره و اينترنت فضا كاملا نسبت به گذشته متحول شده است.

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: جنگ سخت مقابله مستقيم با دشمن است كه با ابزارها و مؤلفههاي قدرت در مقابل دشمن ايستادگي ميكند اما امروز نميتوانيم بگوييم كه جنگ سخت از ميان رفته چرا كه اگر قرار بود اينگونه باشد مسابقات تسليحاتي و خريد سلاح معنا نداشت.

جلالي در اين راستا تأكيد كرد: در جنگ نرم استفاده از ابزارهاي غير عيني به تعبيري كمتر مرئي و ناملموس استفاده ميشود لذا به تعبيري ميتوان گفت كه جنگ رواني، رايانهاي، اينترنتي و راديو تلويزيوني است و اين جنگ در پي از پا درآوردن انديشه و تفكر يك جامعه است.

به گفته جلالي يكي از اهداف و گامهاي جنگ نرم نفوذ است لذا اولين بحثي كه در فضاي سايبر به ميان ميآيد دوستي و صميمت است. دوستي يعني نفوذ متقابل و يا انجام نفوذ بر مخاطب.
وي اظهار داشت: دومين گام در اين راستا تأثيرگذاري و سومين گام توسعه و تقويت فضاي نرمافزاري است.

جلالي خاطرنشان كرد: اين مسير در مرحله بالاتر به تغيير باور و به تغيير افكار و رفتار و ساختار ميانجامد شايد بتوان گفت حد اعلاي جنگ نرم تغيير ساختار است.

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: اگر بخواهيم فرايند نفوذ و تأثيرگذاري جنگ نرم را نام ببريم شايد بتوان از 10 فرآيند نام برد كه يكي از مهمترين آنها پيامسازي است.

وي به ديگر فرآيندهاي اين جنگ اشاره كرد و گفت: فرايند ديگر مسئلهآفريني، آسيبسازي، برنامهسازي انتقال ابزاري، باورسازي، بحرانسازي، مشروعيتزدايي، اپوزيسيونزايي و ساختارگريزي و در نهايت ساختارسازي جديد است.

جلالي در ادامه مطالب خود با اشاره به ويژگيهاي جنگ نرم گفت: اساساً جنگ نرم در پي تغيير قالبهاي ماهيتي جامعه است چرا كه اين جنگ با ماهيت در ارتباط است.

وي با اشاره به ويژگي ديگر جنگ نرم اظهار داشت: جنگ نرم يك جنگ آرام و پنهان است و به هيچ عنوان با شتاب عملي نميشود.

به گفته جلالي جنگ نرم تصويرپرداز و نمادساز است اين جنگ عليرغم پنهان بودن پايدار و بادوام است.

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين جنگ پرتحرك است چرا كه محدود به زمان و مكان نيست در جنگ نرم با اسطورهسازي مواجهايم ابتدا نماد شكل ميگيرد اما پس از آن مبدل به اسطوره ميشود كه هيجانزا و هيجانگرا است.

جلالي تأكيد كرد: اين جنگ چند وجهي و پردامنه است و در برابر آن تضادآفرين، يأسآور، روزآمد و فناورانه است.

وي درباره كتاب گفت: كتاب «قدرت جنگ نرم از نظريه تا عمل» اثري بسيار خوب در اين حوزه است چرا كه نفس پرداختن به چنين موضوعاتي بسيار حائز اهميت است.

همچنین معاون فرهنگي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين گفت: راه اصلي مقابله با جنگ نرم روشنگري، بصيرتبخشي و اغناگري است.

عليمحمد نائيني معاون فرهنگي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين درباره اين كتاب و جنگ نرم گفت: پرداختن به موضوعي چون جنگ نرم از نيازهاي امروز انقلاب اسلامي است.

نائيني با اشاره به سخن مقام معظم رهبري در اجتماع دانشجويان گفت: از رهبر عزيز انقلاب در اجتماع دانشجويان در رابطه با چيستي جنگ نرم سؤال شد كه ايشان در پاسخ فرمودند بايد جنگ نرم را بشناسيم.

وي گفت: بنابراين مهمترين اقدام در برابر جنگ نرم تبيين آن است و بايد ابعاد، پيشينه و چگونگي شكلگيري جنگ نرم شناخته شود.

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: بايد مؤلفهها و عناصر قدرت جنگ نرم چگونگي بهرهگيري و آسيبهاي اين جنگ تهديدات نرم و حوزههاي آن و مسائلي اين چنيني تحليل شود.

نائيني در اين راستا تأكيد كرد: جنگ نرم صحنهاي بسيار پيچيده است كه نياز به كارهاي علمي فاخر و عميقي دارد.بنابراين از چنين جلساتي بايد بهره برد چرا كه اينگونه جلسات در تبيين جنگ نرم بسيار مؤثر هستند.

به گفته وي جنگها با تاريخ بشر پيوند ديرينهاي دارند چرا كه از ابتداي زندگي بشر با روشهاي مختلفي مواجه بوديم كه گروهها، جريانات و تشكلهاي مختلف بشري در پي تحميل خود بر ديگران بودند ولي الزاماً روشها خشونتآميز نبوده است.

نائيني افزود: جنگها را در ادبيات استراتژيك و علوم سياسي متفاوت تقسيم ميكنند واژه جنگ با قدرت، امنيت و تهديد و مفاهيمي اين چنيني در ارتباط است.

وي تصريح كرد: براساس موضوع جنگها به سياسي، فرهنگي، اجتماعي و نظامي امنيتي تقسيم ميشوند و در اين راستا جنگها را براساس شدت به باشدت و تمام عيار تقسيم ميكنند.

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: نوع ديگر تقسيمبندي براساس ابزار جنگ سرد و گرم تقسيم ميشود اما نوعي از تقيسمبندي كه اخيراً از سال 1991 شكل گرفته و داراي يك پيشنيه نظري است و با مقالات پرفسور مولانا و برخي نظريهپردازان غربي توسعه پيدا كرده كه جنگ را براساس سلامت و خشونت تقسيم ميكنند.

نائيني در ادامه تقسيمبندي جنگها گفت: برخي جنگ را نيمه سخت بيان ميكند دورهاي براي تأمين منافع و تحميل اراده تصرف سرزمينها و استفاده از قدرت نظامي اين مسئله مظهر قدرتمندي بود كه لشگرهاي ميليوني در اين ميان شكل گرفت.

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين در ادامه اين مطلب بيان كرد: دورهاي با استفاده از نفوذ سياسي امنيتي حكومتها تصرف ميشد دوران جنگ سرد هم بلوك غرب و شرق درگير اين مسئله بود.

نائيني درباره دوره جنگ نرم گفت: دوره جنگ نرم دورهاي است كه با تأثيرگذاري بر فكر ملتها نظامهاي سياسي به اشغال درميآيد كاربرد قدرت نرم معنايش آن است كه به جاي اينكه حكومت را اشغال كنيم با استفاده از قدرت رسانهاي و مجابسازي و دانش روانشناختي بر ذهن و قلب گروههاي جامعه تأثير ميگذارد كه اين تأثيرگذاري بدون كاربرد زور است.

وي در اين راستا تأكيد كرد: در نظام جمهوري اسلامي آغاز جنگ نرم در دهه دوم انقلاب است پس از شكست جنگ سخت جنگ نرم با تهاجم فرهنگي آغاز شد.

وي ادامه داد: مقدمه جنگ نرم تهاجم فرهنگي است و اين تهاجم براي سلب هويت و ترديد در باورهاي اساسي يك جامعه است.

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: تغيير باورها، ارزشهاي بنيادين جامعه و عناصر هويتبخش جامعه از موارد مورد نشانه تهاجم فرهنگي است. اين روند ادامه يافت و حوادثي كه اخيراً در كشور شاهد آن بوديم ريشه 20 ساله داشت.

نائيني درباره جنگ نرم و تهاجم فرهنگي بيان كرد: جنگ نرم گرايشها و نگرشهاي برخي افراد را در جامعه تغيير داد. آلودگيهاي سياسي، اقتصادي در بخشي از جامعه نفوذ كرد و برخي از نخبگان هم كمك كردند كه ما شاهد حركتي با عنوان براندازي نرم يا به قول مقام معظم رهبري شاهد فتنه بوديم.

وي دراين باره افزود: اتفاقات پس از دوره دهم رياست جمهوري ريشه 20 ساله و عميقي دارد چرا كه جنگ نرم در بسترهاي اجتماعي شكل ميگيرد. تغيير در نگاه و نگرشها و تغييرات فرهنگي در بستر زمان شكل ميگيرد.

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين درباره فضاي مجازي و تأثير بر جامعه اظهار داشت: فضاي سايبر يا مجازي صحنه اصلي جنگ نرم است. دشمن و مخالفان نظام سعي ميكنند در فضاي مجازي از خود قدرت مجازي توليد كنند و با اين قدرت در توانمندي ما تأثير گذارند.

نائيني گفت: حوادث 9 دي، 22 بهمن و 22 خرداد سه رويداد بزرگ و سه پيروزي بزرگ در سال جاري بود و بايد دانست ارزش 22 خرداد و حضور 40 ميليوني مردم ايران در انتخابات از حماسه فتحالمبين كمتر نبود. ارزش 9 دي و 22 بهمن از عمليات بيتالمقدس كمتر نبود. اين دفاع هم مقدس بود چرا كه ملت ايران نشان داد كه از باورهاي عميق نسبت به ارزشهاي انقلاب اسلامي برخودار و وفادار به انقلاب هستند.

وي اضافه كرد: بايد در حوزه جنگ نرم تلاش كنيم تا ابتدا به خوبي بشناسيم تا باور لازم ايجاد شود و به تعبير مقام معظم رهبري بدانيم كه حقيقت جنگ است و جنگ هم حقيقت دارد و در ادامه به الزامات اين جنگ بپردازيم.

نائيني در ادامه تأكيد كرد: بايد توليدات و محصولات فرهنگي ما پرمخاطب و مؤثر باشد و در اين راستا رسانههاي ما بايد مخاطبين فراوان و مؤثر داشته باشند.

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين گفت: راه مقابله با جنگ نرم آن است كه ما به اقتضائات و الزمات ابزار و امكانات اين حوزه توجه كنيم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن