تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821270377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لهستانيها نگران عدم حضور فيلمهايشان در بازار بينالمللي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: فيلمسازان و تهيهكنندگان سينمايي در كشور لهستان در يك نشست مشترك به بحث درباره شيوهها و راههاي جديد براي تبليغات بهتر بينالمللي فيلمهاي خود ميپردازند.







اين اتفاق خجسته در شرايطي رخ ميدهد كه سينماي لهستان در سالهاي اخير حضور قوي و پررنگي هم در جشنوارههاي بينالمللي نداشته است.
عدم حضور خوب و پررنگ محصولات سينمايي لهستان در سطح بينالمللي موضوع مهمي است كه به جز هنرمندان اين كشور سياستمداران هم درباره ان اظهارنظر پرداختهاند.
رسانههاي گروهي لهستان خبرهاي زيادي در اين رابطه منتشر كرده و از آن به عنوان بحث و موضوع مورد منازعه جامعه فرهنگي و هنري لهستان ياد ميكنند.
«مسيح كارپينسكي» مدير انستيتو فيلم لهستان كه مسئول روابط بينالمللي سينماي كشور نيز است اوايل اين ماه مقالهاي را در پرتيراژترين روزنامه كشور منتشر كرد.
وي در اين مقاله ضمن ستايش از اقدامات انستيتو فيلم لهستان و تلاش آن براي حضور بيشتر در سطح بينالمللي اعلام كرد كه بايد طرحهاي تازه در اين رابطه داده شود و مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
او از تمام دوستداران لهستان درخواست كرد كه به اين بحث بپيوندند و پيشنهادات خود را به انستيتو ارائه كنند.
به گفته وي كاملا طبيعي است كه ما نميخواهيم منازعهاي را كه وجود دارد، ادامه بدهيم. احساس من اين است كه در اولين قدم بايد يك كنفرانس بزرگ در ورشو برگزار كنيم. همه كساني كه در صنعت سينماي لهستان فعاليت دارند و به سرنوشت آن علاقمندند بايد در اين گروههايي شركت كرده و درباره مسائل مربوط به سينما با يكديگر صحبت كنند. درباره مسائل سينماي كشور بايد شفاف و صادقانه صحبت كرد. ما بايد ببينيم نيازهاي ما چيست و انتظارات و توقعات شامل چه چيزهايي ميشود.
صنعت سينماي لهستان در دوران حكومت چپگراها در اين كشور تحت كنترل دولت بود و سرمايهگذاري بخش خصوصي در آن اندك بود. سينماي اين كشور به دليل فيلمهايي كه فيلمسازان معترضي مثل «آندره وايدا» كارگرداني ميكردند، شهرت خوبي در سطح بينالمللي داشت. با سقوط دولت چپ گراي در دهه هشتاد سينماي اين كشور از قيد سانسور دولتي آزاد شد اما با مشكل تأمين سرمايه براي توليد محصولات خود رو به رو شد.
در سالهاي اخير تعدادي از فيلمهاي لهستاني در داخل كشور با موفقيت خوب مالي روبه رو شدهاند ولي اعتبار بينالمللي آن به شدت كاهش يافته است.
منتقدان سينماي لهستان عقيده دارند صنعت سينماي كشور به سختي ميتواند اعتبار خوب بينالمللي دهه هفتاد ميلادي خود را به دست آورده و يا آن موفقيت ممتاز را دوباره تكرار كند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن