تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815584008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغييرات و جزئيات كنكور كارشناسي ارشد اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تغييرات و جزئيات كنكور كارشناسي ارشد اعلام شد
معاون فني و آماري سازمان سنجش تغييرات و جزئيات كنكور كارشناسي ارشد 88 را تشريح كرد و گفت : ثبت نام براي شركت در آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 88 در ساعت 9 صبح يكشنبه 12 آبان ماه 87 به صورت اينترنتي آغاز و در دوشنبه 20 آبان پايان مي يابد.
ابراهيم خدايي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغييرات كنكور كارشناسي ارشد سال 88 گفت : كليات آزمون كارشناسي ارشد سال 88 مانند آزمون سال 87 است و تنها تغييراتي در رشته ها گرايشها و برخي ضرايب مواد امتحاني ايجاد شده است .
وي اضافه كرد : ضرايب مواد امتحاني مهندسي برق مهندسي فناوري اطلاعات مهندسي محيط زيست تغيير كرده كه در دفترچه راهنماي آزمون منتشر مي شود.
خدايي اظهار داشت : همچنين در مجموعه رشته هاي علوم اقتصادي گرايش اقتصاد محيط زيست در مجموعه ايرانشناسي گرايش اصول نسخه شناسي مرمت نسخه هاي خطي در مجموعه محيط زيست گرايش آموزش محيط زيست در مجموعه رياضي گرايش رياضي مالي و در مجموعه منابع طبيعي نيز گرايش صنايع چوب اضافه شده است .
وي گفت : در مهندسي معدن نيز برخي دروس با يكديگر ادغام و در مجموعه مهندسي مواد سه درس از دروس مواد امتحاني حذف شده اند.
معاون سازمان سنجش با اشاره به شرايط شركت در رشته هاي مدرسي معارف اسلامي در آزمون كارشناسي ارشد 88 به مهر گفت : افرادي مي توانند در اين رشته ها شركت كنند كه در درجه اول طلبه و مورد تاييد مركز مديريت حوزه علميه باشند همچنين حداكثر 30 سال داشته باشند و پايه دهم كتبي و هشتم شفاهي حوزه را نيز گذرانده باشند.
وي درباره نحوه تاثير معدل در كنكور كارشناسي ارشد 88 به مهر گفت : معدل در اين آزمون اثر 20 درصدي دارد و 80 درصد آن نمره كل علمي شركت در آزمون است . معدل براساس دانشگاه و وضعيت تحصيلي يعني ترازبندي شده در قبولي خدايي در خصوص ظرفيت پذيرش در اين كنكور افزود : ظرفيتها تاكنون از سوي دانشگاهها به سازمان سنجش اعلام نشده است اما با درنظر گرفتن اينكه سال گذشته 36 هزار و 500 نفر در اين آزمون پذيرفته شدند و ظرفيت در آزمون ارشد سال گذشته با رشد 35 درصدي مواجه بود ظرفيت پذيرش در آزمون ارشد 88 نيز از اين تعداد كمتر نخواهد بود .
وي با اشاره به نحوه برگزاري آزمون به مهر گفت : نوع برگزاري آزمون كارشناسي ارشد 88 مانند گذشته است و تغيير نمي كند اما در صورت فراهم شدن شرايط و رفع برخي مشكلات توزيع كارت اين آزمون اينترنتي خواهد بود.
معاون سازمان سنجش درباره سهميه ها در كنكور كارشناسي ارشد گفت : در آزمون كارشناسي ارشد 88 داوطلباني كه داراي سهميه ايثارگران هستند مي توانند در صورت كسب 80 درصد حدنصاب نمره آخرين فرد قبول شده آزاد پذيرفته شوند .
وي افزود : همچنين داوطلبان استعدادهاي درخشان (شاگردان اول ) با معرفي دانشگاه و داوطلباني كه داراي سهميه دبيران هستند مي توانند با كسب 90 درصد آخرين فرد قبول شده آزاد در صورت شاگرد اول بودن و كسب 100 درصد نمره آخرين فرد قبول شده آزاد در صورت دبيري در اين آزمون پذيرفته شوند براي دبيران و استعدادهاي درخشان در هر كد رشته محل كنكور كارشناسي ارشد 88 يك نفر سهميه وجود دارد.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن