تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813342926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مطالب ابطحي تزريق نااميدي به جبهه اصلاحات است


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: مطالب ابطحي تزريق "نااميدي" به جبهه اصلاحات است
روابط عمومي حزب اعتماد ملي در اطلاعيه‌اي، مطالب منتشره از سوي ابطحي را القاي مطلب و مفاهيمي خاص به مخاطبان دانست و گفت: طرح اين گونه مسائل جز ايجاد خدشه و تزريق نااميدي چيز ديگري در بر ندارد.
به گزارش بازتاب آنلاين روابط عمومي حزب اعتماد ملي در خصوص برخي مطالب منتشره در رسانه‌ها در روزهاي اخير اطلاعيه‌اي صادر كرده كه قسمتي از اين اطلاعيه به شرح زير است: با توجه به آنكه در روزهاي اخير مطالبي در برخي رسانه‌هاي كشور در رابطه با فعاليت‌ها و سوابق دبيركل حزب اعتماد ملي در سال‌هاي دهه شصت و دوران اصلاحات منتشر شده، ضرورت طرح نكاتي را در اين خصوص اجتناب ناپذير ساخته است.
سيد محمدعلي ابطحي از اعضاي مجمع روحانيون مبارز در وبلاگ شخصي خود، همواره به طرح موضوعات و مسائل مختلفي مي‌پردازد كه قابل تقدير است. لكن مدتي است در رابطه با كروبي بحث‌هاي مختلفي مطرح نموده‌اند كه انگيزه آن از انتشار چنين مطالبي آن هم در شرايط حساس موجود روشن نيست؟
روابط عمومي حزب اعتماد ملي آورده است: ابطحي در يادداشتي با عنوان "تبار شناسي سياسي كروبي" در تاريخ‌هاي اول آبان و سي‌ام مهر سال جاري ضمن تمجيد از شخصيت و سوابق دبيركل حزب اعتماد ملي، به نظر مي‌رسد آگاهانه يا نا آگاهانه سعي در القاء مطلب و يا مفاهيمي خاص به مخاطبان خود داشته است. به عنوان نمونه در اين رابطه به طرح 3 موضوع بسنده مي‌كنيم و نكاتي را جهت تنوير افكار عمومي و روشن شدن فضايي شفاف براي قضاوت يادآور مي‌شويم.
همچنين در اين اطلاعيه آمده است: متأسفانه در مطلب اول و در رابطه با منتظري و نامه‌اي با امضاء كروبي، امامي جماران و سيد حميد روحاني خطاب به منتظري در سال 66؛ در يادداشت ابطحي آمده است: "كروبي هميشه از پرچمداران و پيش تازان مخالفان سياسي و جناحي خود بود و آنان را به دليل اعتقاد اين كه با امام خميني يا مخالف بودند و يا كم اطاعت، طرد و عرصه را بر آن‌ها تنگ مي‌كرد. حتي وقتي در درون جبهه چپ و همراهان و ياران امام نيز قرار بود حذف و طردي صورت گيرد، باز هم كروبي جلوتر از ديگران قرار داشت اوج اين پيش تازي را در نگارش نامه تاريخي كروبي، امام جماراني و سيد حميد روحاني به منتظري كه آن روزها نفر دوم نظام بود مي‌توان رد يابي كرد. آن نامه اولين اعتراض علني به منتظري بود كه سلسله رفتارهاي بعدي تا عزل منتظري از قائم مقام رهبري ادامه داشت.
به نظر مي‌رسد كه در اين يادداشت نويسنده تلاش نموده كه ذهن مخاطب را به تصويري خاص از آن واقعه رهنمون سازد و مطلب به گونه‌اي مجسم شود كه از ابتدا برنامه‌اي براي حذف و طرد ايشان بوده است به نحوي كه شروع چنين برنامه‌اي با نامه سه نفري كليد خورده است.
اما متأسفانه نحوه بيان مطالب به گونه‌اي كه گويي پروژه‌اي براي حذف ايشان طرح‌ريزي شده و نويسندگان اين نامه هم پرچمدار اين موضوع بوده‌اند و اين درحاليست كه اساساً اطلاعي در اين خصوص نداشته‌اند و به نظر مي‌رسد طرح چنين اظهاراتي بيان ديدگاها و نظرات گروه مهدي هاشمي است.
از ابطحي طرح چنين مطالبي و انجام چنين داوري‌هايي بعيد است، آنچه مسلم است در رابطه با اين نامه و منتظري و هر عزيز ديگري نيز در همان مقطع تلاش‌هاي زيادي صورت گرفت كه به ايشان آسيبي برسد.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: در مطلب دوم كه ارايه توضيحاتي در آن رابطه ضروري به نظر مي‌رسد در ياداشت ابطحي آمده است: "وي(كروبي) در آن دوران از نظر حقوقي و رسمي تنها نماينده مجلس بود و رئيس بنياد شهيد؛ اما به دليل ارتباط شخصي او با امام و به خصوص ارتباط صميمي وي با حاج احمد آقا، فرزند قدرتمند امام، جايگاه واقعي و تأثيرگذار او در گردونه‌ قدرت آن روزها به مراتب بيش از جايگاه حقوقي او شده بود".
در اين خصوص بر همگان جايگاه والاي معنوي و ابعاد وارسته شخصيتي مرحوم حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد آقاي خميني(ره) واضح است، شخصيت بزرگواري كه محرم اسرار امام بوده و نقش بي‌بديلي در مبارزات قبل و بعد از انقلاب اسلامي داشته‌اند و همواره در جلسات مختلف بعد از حيات آن عزيز از دست رفته مورد تاكيد قرار گرفته است و همواره آن مرحوم محبت و توجه ويژه‌اي به كروبي داشتند.
نكته‌اي كه به نظر مي‌رسد توضيح آن ضروري است، اين است كه اساساً سابقه آشنايي كروبي با حضرت امام رحمت‌الله به سال‌هاي 1339بر مي‌گردد كه در آن مقطع بر حسب شرايط سني مرحوم حاج احمد آقا هنوز لباس طلبگي بر تن نكرده بودند و كروبي از همان دوران مبارزات و فعاليت‌هاي سياسي خود را در كنار امام آغاز كردند كه نمود آن را در ماموريت‌ها و احكامي كه بنيان‌گذار جمهوري اسلامي در قبل و بعد از انقلاب به ايشان دادند قابل مشاهده است. به نظر مي‌رسد نتيجه و انگيزه طرح اينگونه مسائل از سوي ابطحي مشخص نيست.
اين اطلاعيه مي‌افزايد:‌در رابطه با جريان و روند حركت اصلاحات، ابطحي در بخش ديگري از يادداشت خود به طرح مسائلي پرداخته است كه به نظر مي‌رسد در اين شرايط جز ايجاد فضاي تخريب و تفرقه نتيجه ديگري ندارد و زمينه را براي آتش بياران معركه روشن مي‌كند.
در اين مطلب آمده است، "در اين دوره كروبي كه از عدم اجماع اصلاح طلبان در انتخابات نهم رنجيده بود، به بخشي از اصلاح طلبان، بيشترين حمله و هجوم تبليغات را انجام داد و آنان به شيطان بزرگ كروبي تبديل شدند اين كار كه به شكل افراطي انجام شد مورد استقبال رسانه‌هاي رسمي قرار گرفت و آنان آتش بيار معركه شدند".
هر چند شروع طرح چنين مباحثي مشخص نيست كه با چه هدفي صورت مي‌گيرد و در اين مقطع چه نتيجه‌اي در بر خواهد داشت، ولي لازم به توضيح است: طرح مطالبي نظير اينكه ايشان به جريان اصلاحات حمله كرده است و يا موجبات ايجاد فضاي تفرقه را بوجود آورده است، موضوعي است كه براي بسياري از فعالان سياسي كشور و به خصوص جريان اصلاحات روشن است.
در ادامه اطلاعيه روابط عمومي اعتماد ملي آمده است:‌ اينكه چه كسي هميشه طرفدار وحدت نيروها بوده است، اينكه چه كسي در همه شرايط مدافع حقوق و منافع جريان اصلاحات بوده است و اينكه چه كسي همواره خود را هزينه جريان اصلاحات كرده است، نيازي به توضيح ندارد به نظر مي‌رسد حداقل سال‌ها فعاليت، نشان داده است كه همواره چه كسي محور و پرچمدار همگرايي و حضور موثر جريان خط امام در كشور بوده است.
در حال حاضر نيز نيروهاي مختلفي از گستره وسيع جريان اصلاحات از معتدلين گرفته تا تندروها داراي بهترين روابط با مجموعه دبيركل و حزب اعتماد ملي بوده هستند و اكنون با يك عده از اين دوستان اصلاح طلب كه سردمدارانشان كمتر از انگشتان دست مي‌باشد و همچون گذشته قصد داشتند بساط قبلي را تكرار كنند، در شرايط فعلي به منظور جلوگيري از تكرار تجربه‌هاي ناكام در حزب اعتماد ملي و جريان خط امام(ره) و تداوم آن، ضمن حفظ احترام و حرمت كامل اين عزيزان، همكاري سياسي نداريم هر چند كه تا كنون تلاش جدي براي ايجاد تعامل سازنده و رو به جلو صورت گرفته است.
بي‌گمان اگر برخي از همين دوستان دست به چنين اقداماتي نمي‌زدند و مباحث نظير اينكه فلان كس مي‌خواهد تفرقه بياندازد، مطرح نمي‌كردند، هيچ كس در جريان اصلاحات علاقه‌اي به طرح مسائل اين‌چنيني كه منجر به يأس و سرخوردگي نيروها مي‌شود، ندارد.
كما اينكه دبيركل نيز بارها و بارها در سخنان خود بر اين نكته تاكيد كردند كه بايد به كار تشكيلاتي خود بپردازيم و ضمن تلاش براي ايجاد همگرايي و تعامل، به برنامه‌ها و فعاليت‌هاي ديگر گروه‌ها كاري نداشته باشيم.
هر چند كه اگر دقت كافي و وافي وجود داشت مشخص مي‌شد، طرح چنين مباحثي از كجا شروع شد و چه كساني آغاز گر اين فضا بودند.
ضمناً آنكه جريان اصلاحات آن قدر وسيع و گسترده و شامل نيروهاي فراواني در سراسر كشور مي‌شود كه نمي‌توان آن را در يك يا چند نفر يا گروه خاصي مصادره كرد، بي‌گمان در شرايط فعلي و به خصوص در چند هفته اخير با توجه به فضاي مناسب معتدل و لطيفي كه در مجموعه جريان اصلاحات بوجود آمده طرح اين گونه مسائل جز ايجاد خدشه و تزريق نا اميدي چيز ديگري در بر ندارد.
اميد است كه با ياري خداوند دقت و توجه بيشتري در اين رابطه صورت گيرد
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن