تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816737054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست سخنگوي وزارت خارجه


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: مشروح نشست سخنگوي وزارت خارجه


تهران - حيات

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان رفتار غربي ها را نسبت به گروهك هاي تروريستي متناقض خواند و اظهار داشت: نياز است كه غربي ها در برخورد خود با گروهك هاي تروريستي تجديد نظر كنند.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي حيات، حسن قشقاوي در نشست خبري خود به سفر عصر امروز عبدالله محسن العطيه دبير كل شوراي همكاري خليج فارس به تهران اشاره كرد و گفت: اين سفر به منظور تقويت روابط با كشورهاي جنوبي صورت مي گرد.
وي در رابطه با عملكرد متناقض امريكا در برخورد با گروهك هاي تروريستي در منطقه خاورميانه اظهار داشت: غربي ها بايد در برخورد خود با گروهك هاي تروريستي تجديد نظر اساسي به عمل آورند.
وي اضافه كرد: غربي ها از طرفي در برخورد با اين گروهك هاي تروريستي تاكيد مي كنند و از طرف ديگر نام افرادي كه در ليست سياه تروريست ها وجود دارد را خارج مي كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: از جمله اين موارد برخورد متناقضي است كه با گروهك تروريستي منافقين دارند و از اين جهت نياز به يك تجديد نظر در روابط با اين گروهك ها مي باشد.
وي گفت: ارتباط و عدم برخورد با اين گروهك ها به ضرر خود امريكا و غرب تمام خواهد شد چرا كه تروريست ها زمان و مكاني براي اعمال خود قايل نيستند.
وي در ادامه اين نشست به احتمال گشايش دفتر حافظ منافع امريكا در ايران اشاره كرد و گفت: همانطور كه بارها تاكيد كرده ايم هيچ درخواست رسمي در اين زمينه به ما نرسيده است.
قشقاوي در پاسخ به سوالي مبني بر سفر مقامات عراقي به تهران اظهار داشت: اين ديدارها همواره وجود داشته وخواهد داشت و ما در ديپلماسي خود در حوزه هايي مانند افغانستان ، عراق، لبنان و ... سياست طرف گسترده را دو دستور كار داريم و از اين رو ايران پذيراي شخصيت هاي مختلفي از كشورهاي گوناگون خواهد بود.
وي تصريح كرد: در همين راستا سفر بارزاني، ميشل عون به ايران را داشتيم و امروز نيز اميل لحمود ريس جمهور سابق لبنان و عبدالله محسن العطيه دبير كل شوراي همكاري خليج فارس به تهران سفر مي كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا ايران به ايتاليا در خصوص حمايت از منافقين اعتراضي كرده يا خير، اظهار داشت: ايران از كانال هاي ديپلماتيك اعتراض خود را به ايتاليايي ها رسانده و در اين اعتراض آمده كه در صورتي حمايت از گروهك منافقين صورت مي گيرد كه هيچ تغييري در مواضع اين گروهك به وجود نيامده است.
وي به جنايت هاي گروهك تروريستي منافقين اشاره كرد و گفت: كشتار حدود 1200 نفر انسان بي گناه از اقشار گوناگون از جمله جناياتي است كه در پرونده اين گروهك قرار دارد و اين در حالي است كه نهادهاي امنيتي غربي ها از اين جنايت ها آگاهي كامل دارند.
وي تاكيد كرد: منابع اطلاعاتي غربي ها در رابطه با جنايت ها و خيانت هاي گروهك تروريستي منافقين كمتر از ما نيست و آنها نمي توانند ادعا كنند كه حمايت هايشان به دليل تغيير در مواضع اين تروريست ها است.
قشقاوي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر موضع ايران در رابطه با استقلال كوزوو و اينكه سفير صربستان از موضع ايران تقدير به عمل آورده، گفت: موضع ايران كاملا روشن و مشخص است و تحول خاصي در مواضع ايران نسبت به استقلال كزوو ايجاد نشده است.
وي در خصوص سخنان باراك اوباما نامزد رياست جمهوري امريكا مبني بر اينكه ايران بزرگترين چالش امريكا است اظهار داشت: ايران موضع خاصي در مورد كانديداتورهاي امريكايي ندارد هر چند كه نقد و تحليل خود را خواهيم داشت.
وي تاكيد كرد: الان زمان تبليغات اين نامزدها است و در ظاهر حرف هاي زيادي رد و بدل مي شود ولي بايد ديد كه اين افراد در عمل چه روندي را در پيش خواهند گرفت.
وي گفت: بايد ديد آيا امريكا به اشتباهات خود در مورد ايران پي خواهد برد و ايا منافع ايران را به رسميت خواهد شناخت يا خير ودر اين صورت است كه مي توان در مورد مواضع اينها قضاوت كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با ابراز تاسف از حمله بالگردهاي آمريكايي به خاك سوريه گفت: در اين حملات بسياري از انسان هاي بي گناه از جمله زنان و كودكان كشته شدند و اين به معناي نقض حاكميت ملي است.
قشقاوي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از ارسال نامه محرمانه توسط آمريكا به ايران پرسيده بود گفت: هيچ نامه محرمانه اي به دست ما نرسيده و آمريكا همواره بر سياست هاي خصمانه خود نسبت به ايران تاكيد دارد.
وي افزود: از جمله اين سياست ها تحريم شركت هاي اروپايي در رابطه با تعامل با ايران است و حتي اين كشور كار را تا جايي رسانده كه شركت هاي كشورهاي عضو 1+5 نيز تحريم مي باشند.
وي گفت: همه اين موارد نشان مي دهد كه جهان با برنامه هسته اي ايران مخالفتي ندارد و همه اين مانورهاي وحدت از اساس بي پايه است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در رابطه با دلايل لغو سفر هاشمي شاهرودي رييس قوه قضاييه به روسيه اظهار داشت: قرار بود در اين سفر يك توافقنامه قضايي بين دادگستري ايران و روسيه به امضا برسد ولي به دليل اينكه اين توافقنامه آماده نبود اين سفر به تعويق افتاد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از سفر مرندي نماينده علي لاريجاني به مصر پرسيده بود گفت: رييس مجلس شوراي اسلامي تحركات خوبي را در رابطه با مسائل فلسطين به خصوص در رابطه با محاصره غزه آغاز كرده تا با استفاده از ظرفيت هاي گوناگون بتواند به نوعي به رفع اين محاصره كمك كند.
وي ادامه داد: سفر عليرضا مرندي نماينده علي لاريجاني به مصر نيز در همين رابطه و در حاشيه اجلاس بهداشت جهاني شكل گرفت و فرصتي پيش آمد تا وي مواضع رييس مجلس شوراي اسلامي را به مقامات مصري اعلام كند.
قشقاوي در بخش ديگري از سخنانش در رابطه با توافقنامه امنيتي و تهديدات آمريكايي ها براي امضاي آن تاكيد كرد: اين موضوع مربوط به مردم عراق است و آنچه تمايل ايران است استقلال و آزادگي ملت عراق است.
وي اضافه كرد: آنچه باعث استقلال ملت عراق باشد مورد حمايت ايران و آنچه حاكميت ملي عراق را نقض كند مورد مخالفت ايران است و ايران همواره بر امنيت، استقلال، عدم نقض حاكميت ملي عراق تاكيد مي كند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر بازداشت يك شهروند زن ايراني – آمريكايي به نام مبيني در آمريكا و تلاش ايران براي آزادي وي اظهار داشت: در اين رابطه نهادهاي ذيربط پيگير مباحث مربوط به اين شهروند مي باشند.
وي در رابطه با اين تحليل كه عراق بين قيچي ايران و آمريكا گرفتار شده پاسخ داد و گفت: آنچه مسلم است اين است كه همسايه نمي تواند نسبت به همسايه بي تفاوت باشد و اين دخالت نيست.
وي با بيان اينكه ايران و عراق تاثيرات متقابل و منافع مشتركي با يكديگر دارند اظهار داشت: اين يك اصل ديپلماسي است كه روابط بين همسايه هاي يك كشور وجود داشته باشد و نسبت به مسائل گوناگون آن حساسيت داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه موقعيت ايران با آمريكا نسبت به عراق متفاوت است تاكيد كرد: وضعيت ژئوپولتيك عراق ايجاب مي كند كه ايران نسبت به مسائل عراق حساسيت داشته باشد و اين درحالي است كه آمريكايي ها از هزاران كيلومتر آنطرف تر در مسائل داخلي عراق دخالت مي كنند.
خبرنگاري از سفر ياسر رفسنجاني به عراق و اينكه آيا اين سفر ديپلماتيك تلقي خواهد شد يا خير پرسيد كه قشقاوي پاسخ داد: شخصيت هايي مانند رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، رييس مجلس و ... همواره هماهنگ عمل مي كنند چرا كه شان قانوني آنها از وزارت خارجه بالاتر است به ويژه در حوزه اي مثل عراق كه انسجام كامل در اين رابطه وجود دارد.
قشقاوي در رابطه با سفر مشايي به نيويورك توضيح داد و گفت: آمريكا پانزدهمين كشوري است كه اجلاس ايرانيان خارج از كشور در آن برگزار مي شود و پيگير اين اجلاس نيز وزارت امور خارجه است.
وي افزود: اسفنديار مشايي نيز به عنوان معاون رييس جمهوري در اين اجلاس حضور مي يابد.
وي در پايان به زمان قطعي سفر وزير خارجه امارات به ايران اشاره كرد و گفت: زمان اين سفر هنوز قطعي نشده ولي به صورت جدي در دست پيگيري است.
پايان پيام
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن