تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816510496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عدم مراجعه به مراكز ترك اعتياد جرم است


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: عدم مراجعه به مراكز ترك اعتياد جرم است
دكتر اسماعيل احمدي مقدم دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر معتادي به مراكز درماني مراجعه نكند مجرم شناخته مي شود.
به گزارش مهر ، دكتر احمدي مقدم امروز در افتتاحيه سمينار منطقه اي كاهش آسيب مصرف مواد در آسياي ميانه و خاورميانه در مجمتع شقايق اظهارداشت: از نظر ما معتاد يك مجرم مشروط است كه اگر به مراكز ترك اعتياد مراجعه كند مجرم تلقي نمي شود.

وي با اشاره به موقعيت ژئوپلتيك ايران در منطقه و همسايگي با افغانستان به عنوان بزرگترين توليد كننده خشخاش در جهان از كشورمان به عنوان يكي از مهمترين بازارهاي مصرفي و مسيرهاي انتقال موادمخدر به اروپا نام برد و افزود: ايران تاكنون هزينه هاي هنگفتي در زمينه انسداد مرزها و مقابله با ورود مواد مخدر و همچنين تعقيب باندهاي انتقال و توزيع كنندگان مواد در داخل كشور پرداخته است.

احمدي مقدم با اشاره به توليد بي وقفه موادمخدر در افغانستان با ظرفيت 95 درصد و تامين بيش از 60 درصد هروئين در بازارهاي مصرف و ناكامي نيروهاي خارجي براي برقراي امنيت در اين كشور گفت: اين وضعيت باعث شده مردم منطقه بيش از هر زمان ديگري در معرض آسيبهاي متعدد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي قرار بگيرند.

مشاور رئيس جمهور اظهارداشت: ستاد مبارزه با موادمخدر در دو سال گذشته با اتخاذ سياست بيمار انگاري معتادان توجه ويژه اي را به گسترش طرحهاي كاهش آسيب در كشور مبذول داشته و ضمن اجراي برنامه هاي متعدد با بهره گيري از تجارب بين المللي و تعامل با كشورهاي منطقه و مراكز تحقيقاتي معتبر عملكرد موثر و موفق در اجراي اين طرحها داشته است.

احمدي مقدم از برگزاري اين سمينار به عنوان يك راه ميانبر در جهت تحقق اهداف كاهش آسيب در منطقه نام برد و افزود: در سال ميلادي گذشته با تقويت اقدامات مقابله با ورود حدود 560 تن انواع مواد مخدر در كشور كشف شد كه بالاترين ميزان كشفيات در سطح جهاني است.

وي تصريح كرد: در 8 ماه ابتدايي سال 2008 ميلادي حدود 440 تن انواع مواد مخدر با 25 درصد افزايش كشف داشته ايم كه تا حدودي با آمارهاي UNODC مغايرت دارد.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر ايران با اعلام اينكه سالانه 600 ميليون دلار در زمينه مبارزه با مواد مخدر در كشور هزينه مي شود ، افزود: يكي ديگر از اقدامات مقابله اي ايران در حال حاضر انسداد مرزهاي شرقي و حفر كانال به طول 628 كيلومتر در دستور كار قرار دارد.

احمدي مقدم از احداث ديوار به طول 70 كيلومتر در مرزهاي كشور خبر داد و گفت: احداث نيمي از ديوار انجام شده و نيم ديگر آن طي دو تا سه ماه آينده صورت مي گيرد.

وي از افزايش سيستمهاي مراقبتي اپتيكي و راداري، گشتهاي هوايي و زميني به عنوان ديگر اقدامات در مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر نام برد و افزود: هم اكنون جامعه بشري در معرض بيشترين صدمات ناشي از توليد و مصرف مواد اعتيادآور قرار گرفته و هيچگاه موادمخدر به اين حد براي جامعه انساني تهديد كننده نبوده است.

احمدي مقدم به برنامه هاي ستاد در زمينه كاهش آسيب مصرف موادمخدر در كشور اشاره كرد و افزود: در ايران معتاد به مواد مخدر در صورت مراجعه به مراكز درماني مجرم تلقي نمي گردد و خانواده در اجراي برنامه هاي پيشگيرانه و جامعه مدار نقش مهمي ايفا مي كند و مي تواند در فرايند جامعه پذيري مجدد معتادان و دور نمودن آنان از آسيبهاي مجدد و به بازگشت دوباره بسيار موثر باشد.

وي گفت: از جمله مهمترين نكات مطرح و مورد توجه در روند درمان معتادان و پيشبرد برنامه هاي كاهش آسيب، ايجاد مراكز درماني و تسهيل در دسترسي و استفاده از امكانات درماني توسط معتادان است به طوري كه بتواند در توسعه كمي و كيفي درمان آنان موثر باشد.

احمدي مقدم از توزيع سرنگ و نصب و بكارگيري دستگاههاي توزيع در مكانهاي خاص براي استفاده بهداشتي در جهت جلوگيري از گسترش ايدز به عنوان يكي ديگر از راههاي كاهش آسيب در كشور نام برد و افزود: توسعه برنامه درمان نگهدارنده با متادون نيز از جمله مهمترين برنامه هايي بوده كه در كاهش آسيب مصرف مواد موثر بوده است.

وي افزود: در سال گذشته 576 هزار نفر از معتادان كه معادل 50 درصد جمعيت معتاد كشور است، تحت درمان قرار گرفتند.

دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر ايران ، هدف برنامه پنج ساله آينده كشور را كاهش 20 درصدي معتادان و پوشش 80 درصدي برنامه درماني و كاهش آسيب عنوان كرد و گفت: در مسير اجراي اين برنامه نيازمند عزم ملي و همكاريهاي منطقه اي هستيم.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن