تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816905470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر: اعتبارات كاهش تقاضا، درمان و آسيب اعتياد طي دو سال 60 درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر: اعتبارات كاهش تقاضا، درمان و آسيب اعتياد طي دو سال 60 درصد افزايش يافت


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: دكتر احمدي مقدم با اشاره به اينكه ايران در صف مقدم مقابله با معضل اعتياد قرار دارد ، اظهار داشت: اعتبارات مربوط به كاهش تقاضا، درمان و كاهش آسيب طي دو سال گذشته 60 درصد افزايش يافته است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر اسماعيل احمدي مقدم صبح امروز در حاشيه سمينار منطقه اي كاهش آسيب مصرف مواد مخدر در آسياي مركزي، غربي و خاورميانه با بيان اينكه در سال ميلادي گذشته و با تقويت اقدامات مقابله با ورود 560 تن انواع مواد مخدر در كشور كشف شده، گفت: اين ميزان بالاترين حد كشفيات در سطح جهاني محسوب مي شود.
احمدي مقدم تصريح كرد: در هشت ماه نخست سال 2008 ميلادي تا 140 تن انواع مواد مخدر كشف شده است.
وي با اشاره به اينكه در دو سال گذشته كشور ايران با هزينه 600 ميليون دلار در مناطق مرزي اقدامات اساسي اي را براي جلوگيري از ورود مواد مخدر انجام داده گفت: ايجاد و حفر كانال به طول 628 كيلومتر، احداث ديوار بتوني به طول 24 كيلومتر، ايجاد خاكريز به طول 700 كيلومتر، نصب سيم خاردار به طول 40 كيلومتر و كشيدن 360 كيلومتر جاده مرزي و در دسترس از جمله فعاليت هاي ايران در راستاي مقابله با ورود مواد مخدر به شمار مي رود.
وي همچنين اظهار داشت: برنامه هاي پيشگيري، كاهش تقاضا و آسيب مواد مخدر همزمان با كاهش عرضه از سوي مراكز ذيربط پيگيري مي شود كه در اين راستا بودجه هاي مناسب براي اجراي آن ها در نظر گرفته شده است.
وي خاطر نشان كرد: اعتبارات مربوط به كاهش تقاضا، درمان و كاهش آسيب طي دو سال گذشته 60 درصد افزايش يافته است.
دكتر احمدي مقدم افزود: هم اينك جامعه بشري در معرض بيشترين صدمات ناشي از توليد و مصرف مواد اعتياد آور قرار گرفته و هيچ گاه مواد مخدر به اين حد براي جامعه انساني تهديد كننده نبوده است.
وي اظهار داشت: افزايش توليد مواد مخدر طبيعي و صنعتي و ارتقاي سطح فن آوري هاي روز، شبكه قاچاق مواد مخدر و توزيع آن را داراي پيچيدگي هاي بيشتر و عميق تري كرده است.
دكتر احمدي مقدم تصريح كرد: علاوه بر توليد بيش از پيش مواد افيوني توليد انواع مواد مصنوعي نيز به مرحله نگران كننده اي رسيده است كه در گزارش سال 2008 دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد از يك سو از افزايش مصرف اين مواد در منطقه خاورميانه ابراز نگراني شده و از سوي ديگر از كاهش كشت 19 درصدي صحبت شده است، در حاليكه تمامي شواهد موجود حاكي از افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان و منطقه است.
وي سياست ها و خط مشي هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه كاهش تقاضا و كاهش آسيب در محورهاي زير را عنوان كرد و افزود: در ايران معتاد به مواد مخدر در صورت مراجعه به مراكز درماني ديگر مجرم تلقي نمي شود، خانواده در اجراي برنامه هاي پيشگيرانه و جامعه مدار نقش مهمي را ايفا مي كنند و مي توانند در فرآيند جامعه پذيري مجدد معتادان و دور كردن آن ها از آسيب هاي مجدد و به عبارتي بازگشت دوباره بسيار موثر باشد، از جمله مهمترين نكات مطرح و مورد توجه در روند درمان معتادان و پيشبرد كاهش برنامه هاي آسيب ايجاد مراكز درماني و تسهيل در دسترسي و استفاده از امكانات درماني توسط معتادان است.
وي گفت: در همين چارچوب علاوه بر افزايش تعداد مراكز درماني در دسترس مانند: DIC و OUTREACH نسبت به ايجاد مراكز سيار كاهش آسيب نيز اقدام شده است كه تمامي اين برنامه ها با هدف قطع ارتباط بين مصرف كننده و توزيع كننده مواد مخدر صورت مي گيرد.
احمدي مقدم خاطر نشان كرد: توزيع سرنگ و نصب و بكارگيري دستگاه هاي توزيع در مكان هاي خاص براي استفاده بهداشتي مي تواند در جلوگيري از گسترش بيماري ايدز در جامعه موثر باشد.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر توسعه برنامه درمان نگهدارنده با متادون را نيز از جمله مهمترين برنامه هايي دانست كه در كشور به اجرا در آمد و در پيشبرد اهداف درمان نگهدارنده بسيار موثر دانست.
وي همچنين افزايش امكانات و ظرفيت هاي آموزشي و تخصصي و ايجاد مراكز مطالعاتي و تحقيقاتي را نيز از جمله موارد مهم در برنامه هاي كاهش آسيب دانست و گفت: در اين زمينه هم به افزايش و تقويت تعاملات و نشست هاي تخصصي داخلي توجه شده و هم سعي شده تا با تبادل تجربيات منطقه اي و بين المللي امكان پويايي هر چه بيشتر برنامه ها فراهم شود.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پايان گفت: بررسي روش هاي موفق منطقه اي جهت دستيابي به الگوي بومي منطقه، ارائه شفاف و منتقدانه نظريات، اقدامات به منظور رفع عيوب و نواقص و ارتقاي برنامه ها، ارزيابي برنامه هاي ملي و ارائه پيشنهادات براي تدوين و اجراي يك برنامه منطقه اي كاهش آسيب در صورت امكان را از مهمترين مباحث نشست تشكل ها و گروه هاي كاري تخصصي سمينار امروز دانست./06/146/ 125
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن