تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820607564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدی مقدم: به موقع به حساب همکاران رسانه های خارجی خواهیم رسید


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران به کسانی که با رسانه های خارجی همکاری می کنند به تندی هشدار داده است

.

آقای احمدی مقدم روز شنبه اول اسفند (۲۰ فوریه) گفت: "رفتار کسانی که با سرویس های بیگانه همکاری می کنند و با ارسال عکس، گزارش و خبر و رفتار ضد انقلابی علیه ملت ایران اقدام می کنند، تحت کنترل است و اعمالشان رصد می شود و به موقع به حسابشان خواهیم رسید".

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، اگر با آنها برخورد صورت نمی گیرد، نباید این را به "حساب زیرکی" خودشان بگذارند چون رفتار آنها تحت کنترل است اما "فعلا نیاز نیست که به سراغشان برویم."

بعد از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری و وقایع بعد از آن، محدودیت های گسترده برای رسانه های داخلی و رسانه های بین المللی از سوی دولت اعمال شد ولی بسیاری از وقایع به وسیله تلفن های همراه ضبط شد و از طریق اینترنت در سراسر دنیا منتشر شد.

تعداد زیادی از روزنامه نگاران و عکاسان نیز در جریان حوادث بعد از انتخابات دستگیر و زندانی شدند و تعدادی از آنها همچنان در زندان به سر می برند و پرونده آنها هنوز باز است.

آقای احمدی مقدم، بی بی سی را رسانه MI6 (سرویس اطلاعاتی بریتانیا) و صدای آمریکا را متعلق به CIA (سازمان جاسوسی آمریکا) معرفی کرده و گفته است که این "رسانه ها ابزاری در دست سرویس های اطلاعاتی کشورهایشان است و حتی بیانیه علیه ایران صادر می کنند."

به عقیده این مقام ارشد انتظامی ایران "تساهل و تسامح" سالهای دهه هفتاد خورشیدی باعث شد که "فضای جامعه باز و به بهشتی برای جاسوسان تبدیل شود."

از نظر آقای احمدی مقدم، همکاری با رسانه های خارجی نیز محصول این دوره است.



قتل های زنجیره ای پائیز 78 ضربه ای اساسی به وزارت اطلاعات زد و در 18 تیر سال 1378 نیز می خواستند نیروی انتظامی را زمینگیر کنند و ضربه شدیدی هم زدند.

احمدی مقدم


همکاری نهادهای اطلاعاتی

فرمانده نیروی انتظامی می گوید که "قتل های زنجیره ای پائیز ۷۸ ضربه ای اساسی به وزارت اطلاعات زد و در ۱۸ تیر سال ۱۳۷۸ نیز می خواستند نیروی انتظامی را زمینگیر کنند و ضربه شدیدی هم زدند."

اشاره این مقام نظامی به وقایعی است که در دوره اول ریاست جمهوری محمد خاتمی به فاصله چند ماه از هم رخ داد.

در پائیز سال ۱۳۷۷، بعد از قتل داریوش فروهر و همسرش و محمد جعفر پوینده و محمد مختاری، وزارت اطلاعات مسئولیت قتل ها را برعهده گرفت و طی اطلاعیه ای اعلام کرد که گروهی از همکاران "کج اندیش و خودسر" این وزارتخانه دست به این کار زده اند.

در تیرماه سال ۷۸ نیز تعدادی از دانشجویان کوی دانشگاه تهران در اعتراض به توقیف روزنامه سلام جمع شده بودند ولی بعد از آن گروهی شبانه به خوابگاه ها حمله کرده و در جریان آن یک نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید دارد که با وجود ضربه هایی که وزارت اطلاعات ونیروی انتظامی در آن دوره خوردند "وزارت اطلاعات خود را بازسازی کرد و نیروی انتظامی هم خلاء های خود را شناخت."

در ماههای اخیر فضای سیاسی کشور متلاطم بوده و برخی می گویند که فضای کشور به شدت امنیتی شده است. آقای احمدی مقدم به وجود فضای امنیتی اعتراف دارد و می گوید:"شرایط امنیتی برای هیچ کس مقبول نیست اما در زمانی که فتنه وجود دارد مجبوریم حداقل هایی را اعمال کنیم."

گزارشها نشان می دهد که در جریان اعتراضات بعد از انتخابات علاوه بر نیروی انتظامی، نیروهای سپاه پاسداران و بسیج فعالیت گسترده ای داشتند و آقای احمدی مقدم می گوید که در روز ۲۲ بهمن، این همکاری توسعه پیدا کرده است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، خلاء هایی که میان نیروی انتظامی، اطلاعات، بسیج، سپاه و وزارت کشور وجود داشت از بین رفت و هماهنگی ها در ۲۲ بهمن به اوج خود رسید و با یک مرکز فرماندهی خوب و با حضور هماهنگ از راس تا پائین ترین رده، یک فضای امن و آرام محقق شد."

تصویری که این مقام ارشد ارائه می دهد به گونه ای است که گویی ماجرای اعتراضات پس از انتخابات تمام شده است اما نگرانی هایی نیز در آن به چشم می خورد.

معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، در ماههای اخیر و به خصوص در روزهایی که مراسم رسمی برگزار می شد، به اشکال گوناگون اعتراض خود را مطرح کرده اند ولی در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور معترضان به چشم نیامد. گفته می شود که فضای امنیتی باعث شده تا معترضان نتوانند اعتراض خود را نشان دهند.

چون معترضان در فرصت های مختلف سعی کرده اند، اعتراض خود را نشان دهند، پیش بینی می شود که در مراسم چهارشنبه سوری نیز شیوه اعتراضی خود را ادامه دهند.

برای همین نیروی انتظامی تاکنون چند بار نسبت به حضور معترضان هشدار داده و فرمانده نیروی انتظامی نیز می گوید: "قاطعانه باید از حوادث روز چهارشنبه سوری جلوگیری شود."

آقای احمدی مقدم گفت: "خانواده ها باید خودشان، بچه هایشان را کنترل کنند و اگر می خواهند که با وسایل کم خطر و حضور پدر و مادر شادی کنند ما مانع نمی شویم اما اگر بخواهند به جایی دیگر بروند، خیابان را ببندند و ایجاد مزاحمت کنند، برخورد می شود."

برخی کارشناسان می گویند که هشدار پلیس در فاصله حدود یک ماهی که به پایان سال باقی مانده، می تواند ناشی از نگرانی از حضور مخالفان دولت در مراسم چهارشنبه سوری در خیابانها باشد.

البته در سالهای اخیر جای مراسم چهارشنبه سوری سنتی نظیر پریدن از روی آتش و قاشق زنی را انواع ترقه ها و فشفشه های غیر استاندارد و گاهی دست ساز گرفته و این روز از سال در اکثر شهرهای ایران به روزی پرحادثه تبدیل شده است و پلیس همواره سعی کرده تا از میزان خسارت ها کم کند.

bbc






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن