تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819308153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طراحي فاز دوم برج ميلاد انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: طراحي فاز دوم برج ميلاد انجام شد
به گفته قائم مقام معاون فني عمران شهرداري تهران، طراحي فاز دوم برج ميلاد انجام شد.

ناصر گودرزوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: هنوز عمليات ساخت فاز دوم شروع نشده است و قرار است در اين فاز از سرمايه‌گذار استفاده كنيم.
به گزارش فارس، فاز اول برج ميلاد پس از گذشت 11 سال و با تغيير 6 شهردار، 16 مهر توسط محمدباقر قاليباف شهردار فعلي تهران افتتاح و آماده بهر‌ه‌برداري شد.
برج ميلاد تشكيل شده از ستون اصلي سازه و رأس. ستون اصلي يك سازه بتوني با مقطع هشت ظلعي است كه حدود 80 هزار تن وزن دارد و ارتفاع آن به 315 متر مي‌رسد اين بدنه كه اصطلاحاً شفت ناميده مي‌شود به جديد‌ترين روش ساخت يعني قالب لغزان ساخته شده است. عمليات ساخت بدنه دي ماه1377 شروع و دي ماه چهار سال بعد به پايان رسيد.
سازه ردس برج ميلاد مرتفع ترين ساختمان 12 طبقه دنياست با اينكه فقط سه برج بلندتر از برج ميلاد در دنيا وجود دارد، ‌در هيچ كدام چنين عمارتي در ارتفاع تعبيه نشده است. ساخت يك سازه به بلندي 68 متر با اجزاي لوله‌اي شكل از نظر سازه يك كار پيچيده و دشوار است .اين سازه عظيم بايد در ارتفاع 300 متري از سطح زمين نصب شود، يعني جايي كه سرعت باد سرسام آور است و البته بايد كاملاً‌ ايمن باشد آنقدر كه مردم بتوانند به راحتي از امكانات آن استفاده كنند.
همچنين وزن كل سازه 161 هزار تن و معادل وزن 3 هزار و 578 تانك است‌. لابي برج نيز با زير بناي 15 هزار مترمربع معادل 3 زمين فوتبال و زير بناي 12 هزار متر مربعي رأس سازه نيز برابر با‌ 5/2 زمين فوتبال است.
230 كيلومتر كابل در احداث برج به كار رفته كه طول آن معادل مسافت تهران ـ شمال است‌. 25 كيلومتر نيز متراژ لوله مصرفي در برج ميلاد است كه چيزي مساوي با 5/4 برابر ارتفاع قله دماوند محاسبه شده است.
2 برابر محيط كره زمين نيز مقياس به دست آمده براي 80 هزار كيلومتر مسافت طي شده با آسانسورهاي كارگاهي برج ميلاد است.
9 هزار چراغ و 100 هزار پيچ نيز از ديگر مواد مصرفي در ساخت برج ميلاد است كه با يك ميليون و 300 هزار نفر روز در اين پروژه به كار رفته است.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن