تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816678335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش چهار ميليارد دلاري ارزش سهام كاهش بي سابقه قيمت ها در بورس تهران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: كاهش چهار ميليارد دلاري ارزش سهام كاهش بي سابقه قيمت ها در بورس تهران
گروه اقتصادي،ليلا مهرابي پور؛ درست است كه به علت جزيره يي بودن بورس تهران بحران مالي جهان تاثير چنداني روي افت قيمت سهام شركت ها و سازمان هاي تحت پوشش بورس نگذاشت اما باز هم اين دليل نمي شود كه بحران هاي جهاني به طور غيرمستقيم بورس را تاثيرپذير نكنند. كاهش قيمت جهاني فولاد باعث شد روز گذشته شاخص و ارزش بازار سهام به شدت سقوط كند. روز شنبه هفته گذشته ارزش بورس تهران 618 هزار و 203 ميليارد ريال بود با بيش از 40 هزار ميليارد ريال (4 ميليارد دلار) كاهش و به دنبال بازگشايي نماد فولاد مباركه اصفهان ديروز به 574 هزار و 447 ميليارد ريال رسيد. اين سقوط در ارزش بازار سهام به دليل افت شديد قيمت هاي سهام شركت هاي اصل چهل و چهاري رخ داد كه بازار را تحت كنترل خود قرار داده اند. به طوري كه ديروز پس از فولاد مباركه اصفهان و مخابرات ايران، پالايش نفت اصفهان، پتروشيمي فن آوران و ملي صنايع مس ايران بيشترين تاثير را بر سقوط دو هزار واحدي شاخص بورس( سود نقدي و قيمت) داشتند.اين در حالي است كه حجم معاملات ديروز بازار سهام به 5/112 ميليارد ريال رسيد. در اين بين حجم معاملات سهام فولاد مباركه اصفهان كه بيش از يك ماه از عدم حضورش در بازار مي گذشت به 2/42 ميليارد ريال رسيد و پس از آن مخابراتي قرار گرفت كه اين روزها به يكي از خبرسازترين هاي بازار تبديل شده است. حجم معاملات سهام اين شركت در پايان ساعات معاملاتي به 8/20 ميليارد ريال رسيد و روي قيمت 169تومان متوقف شد تا از روزهاي رويايي سهامداران فاصله بگيرد. در پي انتشار صورت هاي مالي حسابرسي شده سال 86 مخابرات ايران ديروز ناظر بازار در ساعات ابتدايي معاملات اعلام كرد نماد اين شركت به منظور تعديل عايدي متوقف شد. اما در كمتر از دو ساعت از انتشار اين خبر اعلام شد نماد مخابرات آماده انجام معامله است. بر اساس بند 7 گزارش حسابرس، شركت نبايد در مجمع عمومي عادي پيش رو خود سودي را ميان سهامداران تقسيم كند. البته مدير امور سهام مخابرات عنوان كرد شركت به هر ترتيب در اين مجمع سود تقسيم خواهد كرد. به هر حال مخابرات با اين شرايط روز معاملاتي خود را به پايان رساند تا به تنهايي شاخص بورس ( سود نقدي و قيمت) را بيش از 128 واحد به پايين بكشد. از سوي ديگر نماد فولاد مباركه اصفهان بازگشايي شد. روز 19 شهريور ماه سال جاري اداره نظارت بر ناشران بورسي، با توجه به تغييرات قيمت سهام شركت فولاد مباركه اصفهان، كاهش جهاني قيمت فولاد، افزايش قيمت سنگ آهن داخلي و تاثير آن بر قيمت سهام اين شركت و همچنين نامشخص بودن نحوه پرداخت كمك به صندوق بازنشستگي كاركنان فولاد و لزوم وجود اطلاعات بيشتر نماد اين شركت را متوقف كرده بود. اين اداره از شركت فولاد مباركه اصفهان خواسته بود اطلاعات مربوط به اين تحولات و تاثير آن بر وضعيت سودآوري شركت را به بورس ارائه كند تا پس از روشن شدن اين مسائل و انعكاس آنها به بازار، نماد معاملاتي شركت بازگشايي شود.ديروز اين نماد پس از ارائه اطلاعات شركت به بازار و شفاف سازي عملكرد شش ماهه، نماد معاملاتي فولاد مباركه اصفهان با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 30 اسفند 87 از 907 به 848 ريال بازگشايي شد.

اين در حالي است كه با توجه به تعديل منفي كمتر از 10 درصدي اين شركت، معاملات نماد فولاد پس از بازگشايي بدون محدوديت نوسان قيمت معامله انجام شد.قيمت هر سهم اين شركت در دقايق ابتدايي بازگشايي نماد با 09/40 درصد(1479 ريال) كاهش به 2210 ريال رسيد. اما تا پايان ساعت معاملاتي بيش از 18 ميليون سهم اين شركت مورد دادوستد قرار گرفت كه در اين راستا قيمت هر سهم اين شركت به 2242 ريال رسيد كه 1447 ريال(22/39 درصد) كاهش را نشان مي داد. طي مدتي كه نماد شركت فولاد مباركه متوقف بود، قيمت هاي جهاني فولاد بيش از 20 درصد افت كرد تا سهامداران در غياب اين شركت در بازار متحمل زيان ناخواسته يي شوند.

بازار يكشنبه

ديروز نماد 135 شركت در بازار سهام معامله شد كه از اين ميان 34 شركت با افزايش قيمت و 86 شركت با كاهش قيمت مواجه شدند. اين در حالي است كه 15 شركت هم بدون تغييري در قيمت هايشان روز كاري خود را به پايان رساندند.در معاملات ديروز بازار سهام شاخص بورس (سود نقدي و قيمت) با 95/2332 واحد كاهش به 41 هزار و 648 رسيد. شاخص كل قيمت در پايان معاملات روي عدد 10 هزار و 349 متوقف شد كه نسبت به آخرين روز معاملاتي قبل از آن 7/579 واحد كاهش داشت. شاخص بازار اول با 13/597 واحد كاهش به هشت هزار و 753 واحد رسيد. در مقابل شاخص بازار دوم با 22/4 واحد كاهش در پايان معاملات روي عدد 13 هزار و 141 واحد متوقف شد. شاخص صنعت هم با 28/493 واحد كاهش عدد هشت هزار و 92 را تجربه كرد.ديروز كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با چهار ميليون و 820 هزار سهم، بيشترين متقاضيان خريد را به خود اختصاص داد. همچنين بانك اقتصاد نوين با سه ميليون و 169 هزار سهم، كنتورسازي با 977 هزار سهم، نيروترانس با 944 هزار سهم، ايران خودرو با يك ميليون و 333 هزار سهم، كابل هاي مخابراتي شهيد قندي با يك ميليون و 996 هزار سهم، رايان سايپا با 346 هزار سهم، سرمايه گذاري بهمن با 867 هزار سهم، آلومينيوم ايران با 49 هزار سهم و سرمايه گذاري توسعه ملي با 674 هزار سهم بيشترين متقاضي خريد را داشتند. در مقابل پالايش نفت اصفهان با 13 ميليون و 72 هزار سهم در صدر جدول بهترين تقاضاهاي فروش قرار گرفت. همچنين پتروشيمي خارك با دو ميليون و 289 هزار سهم، فولاد خوزستان با پنج ميليون و 874 هزار سهم، ملي صنايع مس ايران با پنج ميليون و 491 هزار سهم، پتروشيمي فن آوران با سه ميليون و 21 هزار سهم، سيمان سپاهان با سه ميليون و 72 هزار سهم، سرمايه گذاري غدير با چهار ميليون و 501 هزار سهم، سيمان تهران با يك ميليون و 696 هزار سهم، سيمان شرق با يك ميليون و 96 هزار سهم و نورد قطعات فولادي با 897 هزار سهم بيشترين متقاضي فروش را در بازار به خود اختصاص دادند. ديروز بانك اقتصاد نوين با 71/1 واحد بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص داشت. در مقابل فولاد مباركه اصفهان با 89/411 واحد، مخابرات ايران با 10/128 واحد، پالايش نفت اصفهان با 70/14 واحد، ملي صنايع مس ايران با 53/10 واحد، سيمان فارس و خوزستان با 44/4 واحد، پتروشيمي فن آوران با 51/3 واحد، بانك پارسيان با 11/3 واحد و سيمان تهران با 53/2 واحد بيشترين تاثير منفي را بر شاخص داشتند. در معاملات ديروز بازار سهام حق تقدم توسعه صنايع بهشهر، صنايع لاستيكي سهند، باما، ايران ترانسفو، كنتورسازي ايران، كابل هاي مخابراتي شهيدقندي، صنايع كاغذسازي كاوه، نيروكلر، نيروترانس و بانك اقتصادنوين بيشترين افزايش قيمت را ميان ساير شركت هاي بورسي تجربه كردند. در مقابل فولاد مباركه اصفهان، مخابرات ايران، خاك چيني ايران، سيمان كردستان، پتروشيمي فن آوران، پالايش نفت اصفهان، پارس مينو، سيمان تهران، سيمان فارس و خوزستان و كربن ايران بيشترين كاهش قيمت را داشتند.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن