تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817306700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرسه در مطبوعات


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: پرسه در مطبوعات
اعتماد ملي: اعتماد به نفس روشنفكري ديني
در برابر انديشه سكولار كمتر شده است
روزنامه اعتماد ملي روز گذشته گزارشي را از سالگرد درگذشت مرحوم حسن منتظر قائم منتشر كرد و با نقل سخناني از محسن آرمين در نقد روشنفكران حلقه كيان نوشت: «روشنفكري ديني قبل از انقلاب خاستگاهش را بر دين قرار مي داد و از اين خاستگاه با مدرنيته مواجه مي شد و نقد سنت را از خاستگاه مدرنيته انجام نمي داد و روشنفكر ديني قبل از انقلاب خودش را در برابر انديشه هاي سكولار در موضع برتر مي ديد و از موضع برتر با سكولاريسم برخورد مي كرد ولي متاسفانه در مقطع كنوني نسبت به روشنفكري ديني با سكولار حالت عكس پيدا كرده است يعني اعتماد به نفس روشنفكري ديني در برابر انديشه هاي سكولار كمتر شده است.»
انتقاد شديد آفتاب يزد
از حزب مشاركت
روزنامه دوم خردادي آفتاب يزد روز يكشنبه در پاسخ به يكي از خوانندگانش كه خواسته بود «از محمدرضا خاتمي دبيركل اسبق حزب مشاركت خبري بنويسد» اعلام كرد: «خوشبختانه خبر تاسف انگيزي در مورد آقاي محمدرضا خاتمي نشنيده ايم. ايشان به كار طبابت و فعاليت هاي سياسي مشغول هستند. البته خواهش مي كنيم از ما توقع محبت يك طرفه نسبت به كساني نداشته باشيد كه حتي حاضر نيستند در سايت هاي خودشان، لينك سايت اينترنتي روزنامه آفتاب يزد را در كنار سايت كيهان و رسالت و روزنامه هاي آن طرفي و اين طرفي قرار دهند!»
فرار به جلوي روزنامه اعتماد
در تحليل انتخابات هيات نظارت بر مطبوعات
روزنامه اعتماد - كه مدير مسئول آن كانديداي عضويت در هيئت نظارت بود- روز گذشته در اقدامي عجيب تلاش كرد تا شكست سنگين مدعيان اصلاحات در انتخابات هيات نظارت بر مطبوعات را با تحليلي عجيب مخفي نمايد.
روزنامه اعتماد با انتخاب تيتر «صف بندي جديد اصولگرايان در انتخاب نماينده مديران مسئول» تلاش كرد تا شكست مديران روزنامه هاي زنجيره اي مدعي اصلاحات را با تكثر راي مديران نشريات اصولگرا مقايسه و بپوشاند.
اين اقدام روزنامه اعتماد در شرايطي صورت گرفت كه مديران نشريات اصولگرا توانستند بيش از 70 درصد آراء مديران مطبوعات كشور را به خود اختصاص دهند حال آن كه مديران روزنامه هاي زنجيره اي حداكثر 12 درصد آراء را كسب نمودند. گفتني است الياس حضرتي، مدير مسئول روزنامه اعتماد از 418 راي مديران نشريات كشور تنها 35 راي را به خود اختصاص داد.
حمايت سؤال برانگيز اعتماد
از بي بي سي
روزنامه اعتماد، روز يكشنبه در اقدامي سؤال برانگيز يادداشتي را به قلم ماشاءالله شمس الواعظين از مديران روزنامه هاي زنجيره اي منتشر كرد و در آن ضمن حمايت از راه اندازي شبكه بي بي سي فارسي، اين شبكه را داراي سهمي مهم در راه اندازي انقلاب اسلامي معرفي كرد!
در يادداشت روزنامه اعتماد آمده است: «بي بي سي فارسي 50 سال است كه فعاليت فارسي زبان خود را پشت سر مي گذارد. من نه در دفاع از بي بي سي فارسي بلكه در دفاع از يك رسانه فارسي زبان سخن مي گويم. من ولادت هر رسانه اي را مولود ميموني مي دانم كه براي تقويت جريان گردش اطلاعات در جهان و تبادل انديشه ها مفيد و ضروري است. بي بي سي فارسي نه مربوط به بعد از انقلاب است و نه مربوط به اقدامات عليه جمهوري اسلامي ايران. جمهوري اسلامي ايران هنوز متولد نشده بود كه بي بي سي فارسي فعاليت 20 ساله خود را پشت سر گذاشته بود. اين نكته نيز در ميان نخبگان رواج دارد كه بي بي سي سهم رسانه اي قابل توجهي در وقوع انقلاب اسلامي داشته است.»
روزنامه اعتماد سپس به توجيه همكاري برخي قلم بدستان ايراني با شبكه بي بي سي پرداخت و نوشت: «آيا روزنامه نگاران داخلي حق ندارند براي امرار معاش خود و براي مديريت اقتصادي زندگي خود و براي ايفاي نقش خود و علاقه شان به روزنامه نگاري چه در داخل كشور و چه در خارج به فعاليت خود ادامه دهند؟ اين مرزبندي هاي موجود جغرافيايي ديگر در عصر اينترنت و در عصر امواج انفجار اطلاعات، معنا و مفهوم خود را از دست داده است.»
روزنامه اعتماد در پايان اين يادداشت، مخالفت وزارت ارشاد با راه اندازي شبكه بي بي سي فارسي را دخالت در امور داخلي انگلستان(!) دانست و خواستار تجديدنظر در آن شد.
گفتني است چند سال قبل روزنامه اعتماد مطالب خود را عيناً از سايت بي بي سي كپي برداري مي نمود كه با افشاگري كيهان اين روند متوقف شد.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن