تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812915087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 (صفحه سه)


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 (صفحه سه)
درد دل شهروندان از مشكلات زيست محيطي مسيلها؛ كالهاي سطح شهر مشهد؛ فرصتي كه به تهديد تبديل شده است

* مهناز خجسته نيا
خراسان امروز: طبق آمارهاي موجود، در حال حاضر 30 كال و مسيل با 850 هكتار مساحت و 150 كيلومتر طول در كلان شهر مشهد شناسايي شده كه بيشتر آنها نيز در جنوب اين شهر قرار دارند.

بر پايه اين اطلاعات، كشف رود بزرگترين و چهل بازه نيز از جمله مهمترين كالهاي مشهد محسوب مي شوند و برخي از اين كالها مانند قره خان نيز كه از محدوده مركزي شهر مي گذرد، سابقه 100 ساله دارند.
اما آنچه استفاده از فرصت مسيلها به عنوان شريانهاي حياتي شهر را به تهديدي جدي تبديل كرده، مشكلات فراروي مديريت ساماندهي و مهندسي كالها مي باشد.
براساس قانون، متولي مسيلها وزارت نيرو و در استانها سازمان آب منطقه اي هستند، اما اين سازمان به دليل گستردگي كار تاكنون نتوانسته چنان كه بايد از اين فرصت استفاده بهينه نمايد. به همين دليل طبق قراردادي كه در سال 84 منعقد شد، براي مدت 40 سال مديريت كالها از سازمان آب منطقه اي خراسان رضوي به شهرداري مشهد واگذار شد. اما آنچه هنوز هم مشهود است اينكه شهرداري نيز در ساماندهي اين معضل ديرينه شهر معطل مانده و تاكنون تنها حدود 60 كيلومتر از طول مسيلها بازسازي و بهسازي شده است.
* مشكلات زيست محيطي كال «نه دره» يكي از شهروندان ساكن در جوار كال «نه دره» در گفتگو با گزارشگر ما مي گويد: بي توجهي به امر بهسازي و نظافت اين كال باعث تجمع رسوبات و زباله به ارتفاع چند متر از كف كال شده است، در حالي كه اين كالها به عنوان مسير هدايت سيلاب بايد هميشه براي جلوگيري از بروز بحرانهاي طبيعي آماده باشند.
وي مي افزايد: اگر وضعيت اين كال به همين منوال باشد، در صورت بروز سيلاب، كال مذكور خود عامل بحران مي شود. يكي ديگر از اهالي محل به آلودگي بيش از حد كال نه دره اشاره مي كند و مي گويد: وجود انواع حشرات موذي از جمله موش زندگي ساكنان اين محل را به مخاطره انداخته است.
وي با بيان اينكه تاكنون اقدامي در جهت رفع مشكلات زيست محيطي اين كالها انجام نشده، اظهار مي دارد: بارها شاهد وجود لاشه حيواناتي چون سگ و گربه در اين كالها بوده ايم، به طوري كه بوي تعفن آن مردم را بسيار آزار داده است. جعفرزاده به نگاه دوجانبه مسؤولان شهر در بهسازي اين كالها انتقاد مي كند و مي گويد: متأسفانه شهرداري در اين خصوص بيشتر به مناطق برخوردار شهر توجه دارد.
وي خواستار حداقل رسيدگي ممكن از سوي شهرداري براي ساماندهي اين مسيل مي شود و مي افزايد: نبايد عدم رسيدگي به يك فرصت شهر و يا استعداد طبيعي به عامل بيماري و تهديدكننده سلامتي مردم تبديل شود.
* محلي براي دپوي زباله
وي به تخليه زباله توسط عده اي سودجو در اين مكان اشاره مي كند و مي افزايد: همين عامل بخشي از طول كال را به محل دپوي زباله مبدل كرده است.
اين شهروند همچنين بر جلوگيري از هدايت فاضلابهاي خانگي به اين مسيلها تأكيد مي كند و مي گويد: متأسفانه چون اين مسيلها بازسازي نشده اند، بنابراين از شيب مناسبي برخوردار نيستند و همين موضوع باعث انباشت آبهاي روان در يك محل و بروز مشكلات بهداشتي جدي شده است. يكي ديگر از ساكنان محل نيز با بيان اينكه سالهاست در مجاورت كال زندگي مي كند، مي افزايد: در اين مدت همواره در فصل تابستان از بوي تعفن زباله، آلودگي فاضلابهاي جاري، حشرات موذي و خطر گزيدگي پشه سالك رنج برده ايم، در حالي كه در فصل زمستان نيز خطر آبگرفتگي منازل به مشكلات ساكنان اضافه مي شود.
به گفته وي، در حالي كه كالها مسير طبيعي عبور آبهاي سطحي هستند، اما در فصل زمستان با اندك بارندگي شاهد آبگرفتگي منازل همجوار كال هستيم.
گزارشگر ما در جريان تهيه اين گزارش به سراغ ساكنان مجاور كال دروي مي رود، اين مسيل نيز كه به بد منظرترين نقطه سيماي شهر مشهد تبديل شده، چهره اي دور از شأن اين كلان شهر دارد.
* وعده هايي كه عملي نشد
يكي از اهالي محل به آلودگي بيش از حد اين كال و وجود انواع حشرات موذي اشاره مي كند و مي گويد: بوي تعفن فاضلاب و زباله هاي انباشته در حاشيه كال موجب شيوع انواع بيماريها در بين كودكان منطقه شده است.
وي كه سابقه طولاني سكونت در اين محل را دارد، مي افزايد: تاكنون اعضاي سه دوره شوراي شهر قول بازسازي اين كال را داده اند اما هنوز نتيجه اي عايد مردم ساكن در اين منطقه نشده است.
سالاري خواستار برخورد جدي با عاملان جاري شدن فاضلاب كارگاههاي زيرزميني و تخليه انواع زباله هاي غيرمجاز در اين محل مي شود و اظهار مي دارد: مردم ساكن در جوار اين كال عطاي لايروبي و مرمت اين كال را به لقاي آن بخشيده اند و فقط جلوگيري از آلودگي هاي بيشتر زيست محيطي را مي خواهند. يكي از زنان ساكن در اين منطقه نيز حفظ سلامتي را حق همه شهروندان مي داند و مي گويد: چرا ساكنان مناطق غير برخوردار بايد از اين حق محروم باشند.
وي كه صاحب چهار فرزند خرد سال مي باشد، مي افزايد: كودكان ما به علت وجود حيوانات ولگرد و جانوران موذي در اين منطقه ايمني ندارند و بارها شده كه آنان توسط موشهاي بزرگ كال صدمه ديده اند.
وي به وجود سرنگهاي آلوده معتادان در اين كال اشاره مي كند و مي افزايد: چه كسي تاوان زخمي شدن اين كودكان بي گناه با سرنگهاي آلوده معتادان تزريقي را مي دهد؟
* ضرورت بهسازي كال دروي
شهردار منطقه سه نيز در پاسخ به انتقادهاي مطرح شده به گزارشگر ما مي گويد: در خصوص كال دروي از آنچه در محدوده ماست (حد فاصل خواجه ربيع تا طبرسي) بهسازي و بازسازي شده، اما متأسفانه مردم باز هم زباله در آن مي ريزند.
وي با انتقاد از عدم همكاري ساكنان منطقه در تحقق 100 درصدي بهداشت مي افزايد: رهاسازي زباله و فاضلابهاي خانگي در اين مسيلها باعث شده نتوانيم از امكاناتي كه با هزينه كلان به دست آمده به نحو احسن استفاده كنيم.
طاهري نيا با اشاره به ضرورت بهسازي اين كال در حد فاصل خواجه ربيع تا جاده سيمان اظهار مي دارد: بهسازي مسير كار دروي در اين محدوده به دليل اينكه داخل بافت مسكوني مي باشد، بيش از پيش ضروري است.
وي با بيان اينكه براي بهسازي اين كال امسال 20 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است، مي گويد: با توجه به قولنامه اي بودن اراضي حاشيه اين كال، تحصيل حريم به يك دغدغه شهرداري تبديل شده است.
شهردار منطقه سه از بهسازي كامل كال دروي در اين منطقه تا تابستان سال آينده و اول فصل بارندگي سال 88 خبر مي دهد و مي افزايد: با اقدامهايي كه در دستور كار شهرداري قرار گرفته، اميد مي رود كه شاهد رفع مشكلات زيست محيطي اين مسيلها در آينده نزديك باشيم.
معاون اجرايي شهرداري منطقه 9 نيز مي گويد: 20 كيلومتر كال ثبتي در اين منطقه وجود دارد كه امسال بيش از 17 ميليارد ريال اعتبار براي بهسازي اين مسيلها اختصاص يافته است.يزدي، پاكسازي كالها از زباله و نخاله هاي ساختماني را از برنامه هاي در حال اجراي شهرداري عنوان مي كند و مي افزايد: به رغم استمرار در اين امر اما باز هم شاهد تخليه زباله و نخاله از سوي شهروندان هستيم. وي در عين حال از اعلام زمان بهسازي و بازسازي كالهاي موجود در محدوده شهرداري منطقه 9 خودداري كرد.

با احداث چند پروژه در 15 روستاي بخش مركزي و كوهسرخ ؛ ورزش روستايي در كاشمر جان مي گيرد

كاشمر- خبرنگار قدس: رئيس اداره تربيت بدني كاشمر با اشاره به فعاليتهاي انجام شده در خصوص ايجاد اماكن ورزشي روستايي گفت: در راستاي اجراي سياستهاي دولت، در دو سال اخير 4 ميليارد ريال براي ايجاد و توسعه اماكن ورزشي در 15 روستاي بخش مركزي و كوهسرخ اين شهرستان اختصاص يافته است.
مهندس احمدرضا روشندل با بيان اينكه توجه به ورزش روستايي و تأمين امكانات اوليه مي تواند به رشد و شكوفايي ورزش شهرستان كمك كند، اظهار داشت: با توجه به عزم جدي سازمان براي توسعه اماكن ورزشي و نگاه ويژه آن به توسعه ورزش روستايي، در حال حاضر عمليات اجرايي احداث اماكن ورزشي در روستاهاي اين شهرستان در حال انجام است.
وي با اشاره به اجراي پروژه هاي عمراني ورزشي در اين شهرستان افزود: كار احداث دو سالن ورزشي مصوب دور اول سفر رياست جمهوري به شهرستان به پايان رسيده و اين پروژه ها در هفته تربيت بدني با حضور مديركل اداره تربيت بدني و مسؤولان شهرستاني افتتاح شد.
وي با اشاره به اخذ مجوزهاي لازم در خصوص احداث استخر سرپوشيده در مجموعه ورزشي تختي كاشمر يادآور شد: عمليات اجرايي اين طرح نيز با حضور مديركل تربيت بدني خراسان رضوي آغاز شد.
وي با اشاره به پيگيريهاي انجام شده از سوي اداره تربيت بدني و شوراي اسلامي روستاي قوژد براي احداث سالن ورزشي در اين روستا اظهار داشت: عمليات اجرايي اين سالن كه بخشي از هزينه هاي ساخت آن با خودياري مردم و بقيه از سوي سازمان تربيت بدني تأمين مي شود با حضور مديركل تربيت بدني آغاز شد.
وي با اشاره به فضاهاي ورزشي موجود در شهرستان يادآور شد: با احداث 2 سالن ورزشي مصوب سفر رياست جمهوري، سرانه ورزشي به 58 سانتي متر افزايش يافته كه اين رقم تا پايان سال با بهره برداري از 15 مكان ورزشي روستايي به 89 سانتي متر مي رسد.
رئيس اداره تربيت بدني كاشمر در ادامه با اشاره به اينكه كاشمر از ديرباز در رشته هاي مختلف ورزشي در سطح استان و حتي كشور داراي مقامهايي بوده، اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 7 هزار ورزشكار در قالب 34 هيأت ورزشي در سطح شهرستان فعاليت دارند.وي با اشاره به وضعيت نامطلوب هيأت هاي ورزشي از نظر فعاليت اظهار داشت: هيأت دو وميداني كاشمر در دو بخش آقايان و بانوان در مقايسه با ساير هيأتهاي ورزشي شهرستان به عنوان فعال ترين و پرافتخارترين هيأت ورزشي شهرستان مطرح است.
وي در ادامه با تأكيد بر همگاني كردن ورزش و مهيا نمودن شرايط براي حضور اقشار مختلف در برنامه هاي ورزشي به فعاليت هيأت ورزشهاي همگاني اشاره كرد و افزود: فعال نمودن 5 ايستگاه ورزشي صبحگاهي، اعزام تيم 5 نفره دوچرخه سواري به تورنمنت شهرستان گناباد، برگزاري همايشهاي پياده روي در مناسبتهاي مختلف، اجراي مسابقات دو و ميداني و همايشهاي ويلچرراني از فعاليتهاي اين هيأت است.
وي با اشاره به راه اندازي هيأت ژيمناستيك يادآور شد: با توجه به نياز شهرستان و درخواست عده اي از علاقه مندان به اين رشته مفرح با خريد تشك ايمني و تخته پرش، كار اين هيأت رسماً در مجموعه ورزشي انقلاب آغاز شد كه از استقبال خوبي نيز برخوردار شده است.
مهندس روشندل با اشاره به علاقه بسياري از ورزشكاران به فوتبال اظهار داشت: فوتبال شهرستان با وجود پيشينه پرافتخار، متأسفانه در چند سال اخير مورد بي مهري قرار گرفته بود كه اميدواريم با انجام تغيير و تحولاتي كه در مديريت فوتبال كاشمر انجام شده بتوانيم به جايگاه واقعي اين رشته دست يابيم.

فرماندار بردسكن: دولت نهم در بخش شهرآباد منشأ خدمات بسياري بوده است

بردسكن- خبرنگار قدس: سالن ورزشي شهيد رجايي بخش شهرآباد بردسكن با حضور جمع زيادي از مسؤولان نهادها، ادارات و ورزشكاران برگزار شد.
در آيين افتتاح اين سالن، فرماندار بردسكن گفت: در دور اول سفر رئيس جمهور به بردسكن دو باب سالن به اين شهرستان اختصاص يافت كه يكي از آنها مربوط به مركز بخش شهرآباد بود.
حبيب ا... مقامي با اشاره به اينكه دولت نهم در سالهاي اخير منشأ خدمات مهمي در بخش شهرآباد بوده است، يادآور شد: احداث خانه عالم و اختصاص اعتبار دو ميليارد ريالي طرح بهسازي شهرآباد برخي از مهمترين خدمات دولت در اين بخش بوده است.
وي شهرآباد را برخوردار از استعدادهاي ناب ورزشي دانست و تصريح كرد: با افتتاح اين سالن قشر جوان و نوجوان ورزشكار و ورزش دوست شهرآباد و روستاهاي آن به آرزوي ديرينه خود رسيدند.
خباز، نماينده مردم بردسكن در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با تقدير از توجه دولت به توسعه ورزش و اماكن ورزشي در مناطق محروم گفت: ورزش در حقيقت يك ارزش است و بايد بيش از پيش به آن توجه شود.
وي با بيان اينكه فضاي ورزشي يك عبادتگاه محسوب مي شود، افزود: مقدمات خيلي از خدمات ورزش است.

بهره مندي فضاي صنعتي شهر آشخانه از شبكه آبرساني

بجنورد- خبرنگار قدس: پروژه شبكه آبرساني در فضاي صنعتي شهر آشخانه اجرا شد.
سرپرست امور آب و فاضلاب مانه و سملقان با اعلام اين مطلب گفت: پروژه شبكه آبرساني فضاي صنعتي شهر آشخانه با اجراي 572 متر لوله گذاري با موفقيت به پايان رسيد.
حمزه جهاني با بيان اينكه پروژه شبكه آبرساني در فضاي صنعتي شهر آشخانه طي 11روز اجرا شد، گفت: با اجراي اين پروژه منطقه اي كه به نام فضاي صنعتي بود جان تازه اي گرفت و باعث شد كه تعداد زيادي از اين صنف كه در داخل شهر مشغول به كار بودند به آنجا نقل مكان كنند.
وي خاطرنشان كرد: با توسعه شبكه آب و آبرساني به منطقه مذكور، در حال حاضر تعداد 30 واحد از آب آشاميدني سالم بهره مند شدند كه اميد است در آينده به تعداد اين واحدها افزوده شود.

نماينده مردم مشهد عنوان كرد؛ عقب افتادگي شهر در تمامي شاخص ها

نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي گفت: اعتبارات حمل و نقل درون شهري مشهد از 500 ميليارد تومان به هزار و 100 ميليارد تومان در سال گذشته افزايش يافت.
جواد آرين منش در نشست اعضاي كميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي با استاندار و مديران اجرايي خراسان رضوي اظهار داشت: اگر مي خواهيم در پروژه هاي عمراني استان و مشهد نتيجه بگيريم، بايد در چند پروژه اولويت دار تمركز كنيم.
آرين منش همچنين خاطرنشان ساخت: 31 درصد از جمعيت شهر مشهد حاشيه نشين است، در حالي كه اين عدد در كشور 13 درصد است.
به گزارش ايسنا، همچنين در اين نشست دكتر اميرحسين قاضي زاده، نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهر مشهد در همه شاخصها از ميانگين كشور عقب افتاده است.
وي با بيان اينكه در ايران 1400، حدود 40 ميليون زائر داخلي و 5/3 ميليون زائر خارجي به مشهد سفر خواهند كرد، ادامه داد: بر اساس روند رشد كنوني، اين ميزان به ترتيب به 100 و 7 ميليون زائر داخلي و خارجي خواهد رسيد.وي با اشاره به اينكه پروژه ساماندهي حاشيه شهر مشهد به دليل نبود متولي عقب افتاده است، افزود: از 26 هزار هكتار محلات حاشيه نشين مشهد پنج هزار و 500 هكتار آن جزو محلات فقيرنشين مشهد است. وي در ادامه خاطرنشان ساخت: به دليل دفع غيراصولي فاضلاب شاهد توسعه سالك در اين شهر مي باشيم.

يك مسؤول تشريح كرد
مشكلات شركت آبفار خراسان رضوي
در اجراي پروژه هاي روستايي
خراسان امروز: مهندس محمد دانشگر، معاون مهندسي و توسعه شركت آبفار خراسان رضوي در دومين جلسه منطقه اي مديران ادارات آب و فاضلاب روستايي شهرستانهاي منطقه يك گفت: توجه به زيرساختها و برنامه ريزي لازم براي انجام مطالعات دقيق و نظارت مستمر و صحيح بر اجراي پروژه هاي آبرساني روستايي از مهمترين اهداف شركت بوده و مورد تأكيد است.
وي افزود: مديران ادارات شهرستانها در واقع نماينده مقام عالي شركت در شهرستان هستند و بايد در تمامي امور اجرايي پروژه ها نظارت دقيق داشته باشند.
دانشگر با بيان اينكه اجراي پروژه هاي با كيفيت و بهره وري مطلوب از اعتبارات، در راستاي برخورداري روستاييان از آب شرب سالم و بهداشتي از سياستهاي اجرايي شركت است، گفت: انتظار اين است مديران شهرستانها در جهت رسيدن به اهداف شركت كه خدمات رساني مطلوب و تأمين آب بهداشتي و سالم براي مردم روستاهاي استان است، تلاش مضاعفي را داشته باشند.
محمد دانشگر به مشكلات فراروي شركت اشاره كرد و افزود: كمبود اعتبارات و عدم تخصيص به موقع و گاهي تخصيص نيافتن كامل اعتبارات پروژه ها و مشكلات اجتماعي در مباحث مالكيت اراضي محل تأسيسات و محل عبور خطوط انتقال و توزيع از جمله موانعي است كه در اجراي پروژه ها در روستاها وجود دارد.
وي از مسؤولان استان و شهرستانها در جهت رفع اين معضلات استمداد طلبيد و يادآور شد: در سال جاري از محل تبصره 12 استاني 177 پروژه با اعتباري معادل 3/32 ميليارد تومان مصوب شده كه با 50 درصد تخصيص حدود 76 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي افزود: از محل ماده 10 در خصوص خشكسالي نيز 85 پروژه با 4 ميليارد تومان اعتبار مصوب شده كه پيشرفت فيزيكي اين پروژه ها 75 درصد بوده است.

كشف بيش از 7 هزار ليتر سوخت قاچاق
در سربيشه

بيرجند- خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان سربيشه طي هفته گذشته موفق به كشف و ضبط بيش از 7 هزار ليتر سوخت قاچاق و 42 كيلوگرم انواع موادمخدر شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي، فرمانده انتظامي شهرستان سربيشه گفت: در هفته گذشته مقدار هفت هزار و 130 ليتر انواع سوخت قاچاق توسط مأموران انتظامي اين شهرستان كشف و ضبط شد.
به گفته سرهنگ نجف زاده، طي اين مدت و در عمليات هاي مختلف نيز، توسط مأموران انتظامي شهرستان سربيشه مقدار 42 كيلوگرم انواع موادمخدر كشف و ضبط شد و در اين رابطه تعداد 7 متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شدند.
خبر ديگري نيز حاكي است مأموران انتظامي بيرجند موفق به كشف و ضبط 83 گرم كراك شدند.

چه خبر

خراسان رضوي: مسؤولان دادگستري خراسان رضوي در آخرين ملاقات عمومي خود به بيش از 70 پرونده و درخواست رسيدگي كردند.
براساس اين خبر در اين ملاقات عمومي حجة الاسلام والمسلمين شريعتي رئيس كل دادگستري استان با بررسي 16 پرونده، خوش همدم نماينده ويژه قوه قضاييه در استان با رسيدگي به 36 درخواست، حجة الاسلام والمسلمين صالحي نيا رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مشهد با رسيدگي به يك پرونده و غلامحسين اسماعيلي دادستان عمومي و انقلاب مشهد با رسيدگي به 26 پرونده و درخواست، دستورات لازم و قانوني در خصوص هر پرونده را صادر كردند.
مشهد: مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري مشهدمقدس گفت: اولين مجتمع صنعتي سماورسازان و آبكاران كشور با معيارهاي استاندارد در دست احداث است.
جلال قرباني هدف از احداث اين پروژه را ساماندهي مشاغل آلاينده و مزاحم شهري خواند و افزود: در اين طرح صنوف آبكاران، سماورسازان، در و پنجره سازان، آلومينيوم كاران و فلزتراشان ساماندهي مي شوند.
وي افزود: قطعات مربوط به صنف آبكاران و سماورسازان آماده تحويل است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد: وضعيت 2 بيمارستان مهم مشهد بحراني است

رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: در استان خراسان رضوي هشت هزار و 200 تخت بيمارستاني داريم.
دكتر مسعود ملكي در نشست اعضاي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با استاندار و مديران اجرايي خراسان رضوي اظهار داشت: به دليل پذيرش بيماران استانهاي مجاور و وجود زائران، شهر مشهد با كمبود يك هزار و 100 تخت بيمارستاني مواجه است.
به گزارش ايسنا، ملكي با بيان اينكه وضعيت بيمارستانهاي قائم(عج) و امام رضا(ع) مشهد بحراني است، خاطرنشان كرد: عمليات اجرايي بهسازي بيمارستان امام رضا(ع) آغاز شده است.وي افزود: همچنين بيمارستانهاي خواف، رشتخوار، فيض آباد و كلات در دست ساخت است.

معاون برنامه ريزي استانداري خراسان جنوبي: آمارهاي مربوط به آسيبهاي اجتماعي بايد اصلاح شود

بيرجند- خبرنگار قدس: مشاور وزير كشور گفت: ناهنجاريهاي دختران در جامعه زنگ خطري براي مسؤولان است و بايد به اين مسأله توجه جدي شود.
ساساني در جلسه كارگروه ويژه بانوان و خانواده در خراسان جنوبي خاطرنشان كرد: مسايل مربوط به ناهنجاريهاي دختران و زنان بايد قبل از بحراني شدن مورد بررسي قرار گيرد.
وي با بيان اينكه بررسيهاي لازم براي مقابله با آسيبهاي اجتماعي بايد با سرعت پيگيري شود، گفت: در صورت تعويق روند تحقيق و پژوهش در خصوص اين مسأله، ممكن است نتايج به دست آمده با وضعيت موجود سازگار نباشد.
وي گفت: مسؤولان استاني بايد در زمينه رفع مشكلات مردم به منابع استان خود توجه نمايند و در اين زمينه به خودكفايي برسند و تأمين اعتبار نبايد آنها را از ادامه فعاليتها و برنامه ها باز دارد.
معاون برنامه ريزي استانداري خراسان جنوبي نيز در ارتباط با آسيبهاي اجتماعي دختران و زنان خاطرنشان كرد: بايد آمارهاي مربوط به آسيبهاي اجتماعي اصلاح شود، زيرا بدون آمار و اطلاعات دقيق پيگيري جدي مسأله امكان پذير نخواهد بود.
اميني گفت: براي رفع آسيبهاي اجتماعي به نقشه اي در زمينه ناهنجاريهاي استان نياز داريم.
وي با بيان اينكه بايد در تنظيم سند آسيبهاي اجتماعي محدوده جغرافيايي لحاظ شود، گفت: در برنامه پنجم توسعه نيز بايد اقدامهاي انجام شده در برنامه چهارم مورد بررسي قرار گيرد و از سويي اقدامها و برنامه هاي آينده پيش بيني شود.
سرهنگ شرفي فرمانده انتظامي خراسان جنوبي نيز در اين جلسه گفت: درصد ناهنجاريها در اين استان بسيار پايين است.
مديركل بهزيستي خراسان جنوبي نيز گفت: اين سازمان مكلف به تنظيم سند آسيبهاي اجتماعي استان است.
اكبري مطلق همچنين راه اندازي اورژانس اجتماعي استان، پايگاه خدمات اجتماعي و پايگاه سلامت روان را از جمله تدابير انديشيده شده در راستاي كاهش آسيبهاي اجتماعي نام برد.

اعلام اسامي 14 واحد توليدي- صنعتي آلاينده در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل محيط زيست خراسان شمالي اسامي 14 واحد صنعتي- توليدي آلاينده اين استان را اعلام كرد.
محسن شهرياري گفت: فهرست اين واحدهاي صنعتي براي پرداخت يك درصد ماليات، به امور شهري استانداري خراسان شمالي و امور مالياتي اين استان ارسال شده است.
وي واحدهاي توليدي- صنعتي آلاينده را به ترتيب، كارخانه سيمان، لوله گستر اسفراين، پتروشيمي خراسان، قند شيروان، پنير مائده، پنير ساتل غلامان، رب گلريز، رب گهر، كشتارگاه هاي لام بجنورد و شيروان، كشتارگاه امير طيور، سنگ شكن هاي جاجرم و واحدهاي دهاق و بن راه ذكر كرد.
شهرياري با بيان اينكه با وجود آلايندگي برخي از صنايع، اين واحدها همچنان خود را پاك معرفي مي كنند، يادآور شد: محيط زيست آمادگي دارد در اين خصوص مدارك مستند و مستدل را در اختيار رسانه هاي استان قرار دهد. در همين حال مدير عامل پتروشيمي خراسان در جلسه مطبوعاتي خود با رد ادعاي اداره كل محيط زيست خراسان شمالي، با ارائه اسناد و مدارك و گزارش آزمايشگاه آزمون صنعت سبز به عنوان معتمد محيط زيست پتروشيمي خراسان، با تأكيد بر پاك بودن مجتمع پتروشيمي خراسان از نظر زيست محيطي گفت: هر گونه تخلف زيست محيطي بايد به صورت اخطار كتبي از سوي محيط زيست به مراكز مورد نظر ابلاغ شود تا مركز ياد شده در صدد رفع آن برآيد، اين در حالي است كه تاكنون هيچ گونه مدركي مبني بر تخلف زيست محيطي مجتمع پتروشيمي خراسان از سوي دستگاه هاي نظارتي ارائه نشده است.
وي افزود: در اين مدت اخطاري نيز مبني بر عدول اين مجتمع از مقررات زيست محيطي دريافت نگرديده است.
مهندس رستگارپور افزود: براساس آزمايشهاي انجام شده از سوي آزمايشگاه صنعت سبز و ارائه گزارش همزمان آزمايشگاه براي اداره كل محيط زيست و مجتمع پتروشيمي، عاري بودن اين مجتمع از هر گونه آلودگي زيست محيطي به تأييد كارشناسان اين شركت رسيده و گزارش آن به محيط زيست نيز ارسال شده است.
وي تصريح كرد: جاي بسي شگفتي است كه مديران اين اداره با ناديده گرفتن گزارش ياد شده اين مجتمع را به آلودگي متهم مي كنند.وي افزود: مجتمع پتروشيمي خراسان از نظر مسائل زيست محيطي با آخرين روشهاي صنايع دنيا همگام بوده و براساس گزارشهاي آزمايشگاه معتمد محيط زيست، ميزان خروجي آريناك و پساب كارخانه بسيار پايين تر از حد مجاز بوده است.

راه اندازي نخستين دستگاه غربالگري بينايي در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: نخستين دستگاه غربالگري بينايي سازمان بهزيستي در خراسان شمالي راه اندازي شد.
اعتباري كه براي راه اندازي اين دستگاه و انجام عمل غربالگري بينايي در استان تخصيص يافته 140 ميليون ريال است. گفتني است، پيشگيري از تنبلي چشم و بيماريهاي چشمي در بين كودكان 4-2 سال از اهداف اين طرح بوده كه از اول آبان ماه به مدت يك ماه در خراسان شمالي اجرا مي شود.

هدف

المنتصر 110 بر بام هندبال خراسان رضوي ايستاد
خراسان امروز: مسابقات هندبال قهرماني ليگ استان خراسان رضوي براي انتخاب تيم برتر استان، در شهرستان تربت جام برگزار شد.
اين مسابقات كه امسال به صورت زير گروه و متمركز برگزار شد، پس از طي سه روز رقابت ديدني و نزديك، با قهرماني تيم هندبال باشگاه فرهنگي ورزشي المنتصر 110 مشهد به پايان رسيد و تيمهاي سبزوار و تربت جام در مقامهاي دوم و سوم اين مسابقات قرار گرفتند.
اين مسابقات به علت حساسيتهاي ناشي از گرفتن سهميه زير گروه ليگ برتر هندبال كشوراز ديدنيها و جذابيتهاي خاصي برخوردار بود و يكي از نكات جالب اين مسابقات حضور قدرتمندانه بازيكنان با تجربه در كنار جوانان با آتيه اين رشته بود كه نويد روزهاي خوبي را در هندبال استان مي دهد.

اعلام نتايج مسابقات مختلف ورزشي زندان مشهد
خراسان امروز: مسابقات ورزشي كاركنان زندانهاي استان خراسان رضوي با حضور جمع زيادي از كاركنان برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه به ميزباني زندان مركزي مشهد برگزار شد، 150 ورزشكار در رشته هاي فوتسال، دو و ميداني، شنا، تنيس روي ميز و دارت به رقابت پرداختند. در رشته فوتسال 13 تيم در چهار گروه رقابت نمودند كه در پايان تيم زندان مشهد مقام نخست را كسب كرد.
در رشته تنيس روي ميز هم عليرضا مفيدي از كاشمر، مرتضي باوندي از كانون مشهد و عليرضا مرادي از سرخس مقام اول تا سوم را به دست آوردند.
در اين دوره از مسابقات در رشته مفرح و نشاط آور شنا مهدي صبوري از چناران، محمد صالح آبادي از مشهد، محمد بشارتي از كاشمر به ترتيب اول تا سوم شدند.
در رشته جديد و پر هوادار دارت نيز سيد جمال حقاني از سبزوار، علي صباغ از گناباد، مرتضي باوندي از كانون به ترتيب به مقامهاي اول تا سوم دست يافتند.
همچنين در رشته دو و ميداني ماده 100 متر جواد سليماني، سعيد باغستاني، ابوالفضل چراغي به ترتيب از نيشابور، قوچان و چناران اول تا سوم شدند.
از همين رشته و در ماده 400 متر نيز عليرضا ماروسي از نيشابور، علي اكبر كليدري از چناران و عباس چوپاني از مشهد مقامهاي اول تا سوم را كسب نمودند.
اين دوره از مسابقات با عنوان «يادواره شادروان حاج مهدي نجمي» به مدت سه روز در مشهد برگزار گرديد.

برگزاري مسابقات پينگ پنگ بانوان باشگاههاي مشهد
خراسان امروز: مسابقات پينگ پنگ بانوان باشگاه هاي مشهد براي اولين بار با شركت تيمهاي شركت گاز، شركت مخابرات، بنياد، شركت نفت، هيأت پينگ پنگ دانشگاه آزاد، آموزش و پرورش، تنيس توس و جانبازان و معلولان براي انتخاب دو تيم براي شركت در زير گروه ليگ منطقه 4 كشور در سالن بهشتي برگزار گرديد. براساس اين خبر تيم تنيس توس در اين مسابقات مقام اول را به دست آورد و تيم جانبازان و معلولان مقام دوم را كسب كرد. همچنين تيمهاي مخابرات و آموزش و پرورش مشتركاً مقام سوم را كسب كردند.
شايان ذكر است، مسابقات زير گروه در شهرستان مشهد، در هفته اول آذر برگزار مي گردد.

اعزام يك داور خراساني به مسابقات جهاني تنيس روي ميز
خراسان امروز: فينال مسابقات قهرماني تنيس روي ميز آزاد جهان از سوم تا دوازدهم آبان ماه در شهر هلسينبرگ سوئد برگزار مي شود. در اين مسابقات وحيد نيك فرجام سرداور بين المللي تنيس روي ميز كشورمان به عنوان تنها نماينده از جمهوري اسلامي ايران براي قضاوت اين ديدارها اعزام شد.وحيد نيك فرجام در سال گذشته به عنوان بهترين داور فينال مسابقات آزاد اروپا كه در كشور اسلواكي برگزار شد، معرفي و مفتخر به دريافت لوح تقدير از سوي مسؤولان فدراسيون جهاني شد.
وي، اولين داور خراساني مي باشد كه دو بار به بازيهاي قهرماني آزاد اروپا و جهان اعزام مي گردد.
وي در حال حاضر دبير هيأت تنيس روي ميز خراسان رضوي است.

تيم فوتسال كويرتاير قهرمان كارگران بيرجند شد
بيرجند- خبرنگار قدس: سازمان كار و امور اجتماعي خراسان جنوبي با همكاري شهرداري بيرجند يك دوره مسابقات فوتسال در سالن اداره كل راه و ترابري استان برگزار كرد.سيدداوود عليزاده، سرپرست اين دوره از مسابقات گفت: 10 تيم در دو گروه به صورت دوره اي با هم به رقابت پرداختند كه در مرحله مقدماتي پس از انجام 20 بازي، تيمهاي آتش نشاني، كويرتاير، مخابرات و مديريت درمان به مرحله نيمه نهايي راه يافتند.
به گفته عليزاده، تيمهاي كويرتاير و مديريت درمان توانستند به فينال مسابقات راه يابند.
وي افزود: در پايان، تيم فوتسال كويرتاير با نتيجه 5 بر صفر، توانست بر تيم مديريت درمان غلبه كند و مقام اول اين مسابقات را كسب نمايد و جواز حضور در مسابقات المپياد كارگران كشور را كسب كند.
وي خاطرنشان كرد: كاپ اخلاق اين دوره از مسابقات نيز به تيم آب و فاضلاب استان اعطا شد و همچنين تيم مخابرات، عنوان فني ترين تيم حاضر در مسابقات را به خود اختصاص داد.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن