تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816783168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - نيويورك‌تايمز: القاعده مك‌كين را به اوباما ترجيح مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جهان - نيويورك‌تايمز: القاعده مك‌كين را به اوباما ترجيح مي‌دهد
جهان - نيويورك‌تايمز: القاعده مك‌كين را به اوباما ترجيح مي‌دهد

اميرحسين تيموري:در حالي كه مك‌كين و هوادارانش اين روزها تمام تلاش خود را مصروف ترديدپراكني در خصوص سياست‌هاي مالياتي اوباما و توانايي‌اش براي در اختيار گرفتن پست فرماندهي كل قواي آمريكا كرده‌اند روزنامه نيويورك تايمز به تحليل پيام چند روز گذشته القاعده در حمايت از مك كين پرداخت. نيكولاس كريستوف از ستون‌نويسان معروف نيويورك‌تايمز در مقاله‌اي با عنوان «حمايتي از جهنم» با ذكر پيام يك سايت وابسته به القاعده كه در آن از حمايت احتمالي اين شبكه از جان مك‌كين خبر داده شده بود، نوشت: «حمايت يك سايت وابسته به القاعده از مك‌كين براي متخصصين مسائل امنيتي شگفت‌آور نيست. ريچارد كلارك مدير ضدتروريسم سابق در كاخ سفيد و جوزف ناي رئيس سابق شوراي ملي اطلاعات هر دو بر اين نظرند كه براي شبكه القاعده مك‌كين مفيدتر است و حتي احتمال مي‌رود اين شبكه در روزهاي آتي براي پيروزي مك كين به حملات تروريستي دست بزند.» نويسنده نيويورك تايمز در ادامه گزارشش به نقل از جوزف ناي تئوريسين برجسته سياست خارجي و خالق مفاهيم قدرت سخت‌افزاري و نرم‌افزاري در اين حوزه مي‌نويسد: «القاعده در راستاي تجديد نيرو دوست دارد كه سياست‌هاي بوش ادامه يابد. از اين جهت مك‌كين بيشتر به بوش نزديك است.» نيويورك‌تايمز در حالي به ارائه اين تحليل مي‌پردازد كه بسياري از هواداران مك‌كين، اوباما را عرب، تروريست و داراي گرايش‌هاي ضدآمريكايي مي‌خوانند.

مك كين خود را را با ترومن مقايسه كرد
در اين روزها كانديداها به تعبير خبرگزاري فرانسه رقابت و تلاش خود در ايالت‌هاي غرب آمريكا موسوم به غرب وحشي يعني ايالت‌هاي نوادا، كلورادو و نيومكزيكو متمركز كرده‌اند كه پيروزي در هر يك از آنها در سرنوشت رقابت چهار نوامبر اثر خواهد داشت. به گزارش نيويورك‌تايمز، مك‌كين كه در شهر مسيلاي ايالت نيومكزيكو حضور داشت خطاب به هوادارانش و با انتقاد از اوباما گفت: «آنچه آمريكا به آن نياز دارد كسي است كه رقابت را قبل از اعلام پيروزي به پايان برساند.» مك‌كين از اوباما به خاطر برخي از اظهارات در خصوص پيروزي زودهنگام و ايراد خطابه‌هايي كه بوي پيروزي مي‌دهند انتقاد كرد اما كانديداي دموكرات‌ها اين اتهام را رد كرد.» مك كين در اين خصوص خود را با هري ترومن كانديداي دموكرات‌ها در رقابت سال 1948 مقايسه كرد كه در آن سال پس از آنكه يك روزنامه شهر شيكاگو خبر از پيروزي توماس ديويي كانديداي جمهوريخواهان داده بود، مشخص شد كه ترومن دموكرات در انتخابات پيروز شده است.
در همين حال باراك اوباما كه در شهر دنور ايالت نوادا به سر مي‌برد جان مك‌كين را به خاطر فاصله گرفتن از جورج بوش مورد تمسخر قرار داد. به گزارش رويتر، اوباما در اجتماع دموكرات‌ها در دانشگاه نوادا گفت: «حمله مك كين به بوش به خاطر سياست‌هاي اقتصادي ناكارا شبيه حمله ديك‌چني به وي به خاطر سياست خارجي يكجانبه بوش است.» از سوي ديگر آسوشيتدپرس در گزارشي خبر از شتاب اوباما براي پيروزي در ايالت كلورادو كه در سال 2004 به دست بوش فتح شد داد. همچنين سايت پولتيكو نيز از احتمال نزديكي آراي اوباما به كانديداي جمهوريخواهان در ايالت آريزونا كه محل سكونت جان مك‌كين است خبر داد. بر اساس اين گزارش مك‌كين تنها 4 درصد از اوباما در اين ايالت پيش است و اين خبر خوبي نيست.
جمهوريخواهان: پي‌لن حرف‌شنوي ندارد
در حالي كه بنا بر آخرين نظرسنجي رويترز و بنگاه‌هاي زاگبي و سي‌اسپن، اوباما 5 درصد از مك‌كين جلوتر است و اين خود نشاني از تلاطم دائم نظرسنجي‌هاست، سي‌ان‌ان و سايت پولتيكو از افزايش درگيري‌هاي داخلي جمهوريخواهان بر سر معاون مك‌كين خبر دادند. به گزارش سي‌ان‌ان، پي‌لن در روزهاي اخير بسيار متمرد ظاهر شده و هيچ نصيحتي را نمي‌پذيرد. به گفته يكي از مشاوران مك‌كين، خانم پي‌لن هيچ رابطه اعتمادآميز با جمهوريخواهان اطراف مك‌كين ندارد. بر اساس اين گزارش، پي‌لن خود را رهبر آتي حزب جمهوريخواه مي‌پندارد. سايت پولتيكو نيز روز شنبه به نقل از استيو اشميت و نيكوله والاس دو مشاور ارشد مك‌كين خبر از نااميدي جمهوريخواهان از مك‌كين داد.
بيل كلينتون و اوباما چهارشنبه در كنار هم ظاهر مي‌شوند
آسوشيتدپرس گزارش داد كه بيل كلينتون رئيس‌جمهور سابق آمريكا براي نخستين بار در روز چهارشنبه در كنار باراك اوباما در شهر اورلاندوي ايالت فلوريدا به تبليغات انتخاباتي به نفع كانديداي دموكرات‌ها خواهد پرداخت. كلينتون در حالي در كنار اوباما ظاهر خواهد شد كه در رقابت‌هاي درون‌حزبي به شدت از اوباما انتقاد مي‌كرد و انتخاب او به عنوان كانديداي نهايي حزب را باعث شكست در مقابل جمهوريخواهان مي‌پنداشت اما به تدريج از مواضع اوليه‌اش فاصله گرفت و به تبليغ براي اوباما پرداخت.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن