تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816421671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مانيکور و پديکور مي تواند باعث عفونت ناخن شود


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مانيکور و پديکور مي تواند باعث عفونت ناخن شود




عادت داريد براي پديکور و مانيکور هر ماه به آرايشگاه برويد؟ و يا در خانه با ناخن گير و يا قيچي ناخنهاي تان را خودتان کوتاه مي کنيد؟ اصلا در خانه شما هرکس يک سري وسايل کوتاه کردن ناخن مخصوص به خودش دارد و يا از يک وسيله مشترک استفاده مي کنيد؟ وقتي ناخنهاي تان ريشه مي کند با چه وسايلي به جانشان ميافتيد؟ شايد آسان ترين روش را انتخاب مي کنيد و با دندان ريشه ناخن را از ته جدا مي کنيد؟
اگر شما هم همين سوالات را داريد با ما در گفتگوي زير که با دکتر بهروز باريک بين، متخصص پوست و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي انجام شده است، همراه باشيد تا اصول کوتاه کردن و فرم دادن به ناخنها به صورت بهداشتي و سالم را ياد بگيريد.
آقاي دکتر! اصلا چرا ناخنها ريشريش مي شود؟

ناخنها، تحت تاثير عوامل مختلفي دچار اختلال مي شوند. بيماري هاي داخلي، بيماري هاي پوستي و عوامل محيطي و ترکيبات آرايشي بهداشتي همگي مي توانند روي ناخن ها تاثير بگذارند و در ايجاد بيماري هاي ناخن موثر باشند.
اگر به ناخن هاي خود خوب دقت کنيد، مي بينيد که در قسمت بالاي ناخن در جايي که به پوست متصل مي شود يک بخش وجود دارد که مثل چسب پوست را به ناخن چسبانده است و مانع ورود اجسام خارجي و رطوبت به شکاف بين صفحه ناخن و چين بالاي ناخن مي شود. به اين لايه محافظ اصطلاحا کوتيکول مي گويند.
ريش ريش شدن ناخن ها در اثر گسترش بيش از حد کوتيکول و جدا شدن آن از چين هاي دور ناخن ايجاد مي شود.

اين ضايعات گاه دردناک و ناراحت کننده هستند و بيمار اغلب به طور دايم کوتيکول ناخن هايش را مي کند. اين مشکل اساسا در افرادي که پوست خشک داشته و در شستشوي دست هاشوينده هاي نامناسب استفاده مي کنند، رخ مي هد. زياده روي کرده و يا از
راه حلش چيست؟

کوتاه کردن اين ضايعات با قيچي يا ناخن گير بهترين راه حل است. استفاده از کرم هاي نرم کننده به خصوص آن ها که حاوي اوره هستند، نيز مي تواند از پيدايش مجدد ريشه شدن ناخن ها جلوگيري کند. فرد نبايد فراموش کند که در شستشوي دست ها از صابون هاي بسيار ملايم استفاده کرده و بلافاصله پس از شستشوي دست و خشک کردن آن ها، با يک مرطوب کننده مناسب، دست ها و دور ناخن هاي خود را چرب کند.
با فرو رفتن ناخن در پوست اطراف آن چه کنيم؟

يکي از مشکلات بسيار دردسرساز مي تواند فرو رفتن ناخن به داخل گوشت پا باشد. اين اتفاق علل متفاوتي مي تواند داشته باشد اما يکي از اين علل، روش اشتباه کوتاه کردن ناخنها است. فشار خارجي به ناخن ها در اثر پوشيدن کفش هاي تنگ نيز يک علت ديگر است.



کوتاه کردن قسمت انتهايي و آزاد ناخن به شکل مستقيم، موجب مي شود که کناره هاي ناخن بتوانند از لبه هاي چين هاي ناخن خارج شده و وارد بافت هاي اطراف ناخن شوند. يادمان باشد که هنگام گرفتن و کوتاه کردن ناخن ها، آن ها را نبايد به شکل هلالي و گرد کوتاه کرد بلکه بهتر است به شکل ضخيم به صورت يک خط صاف لبه آن را کوتاه کنيم.
نکته مهمي که در زمان کوتاه کردن ناخن ها بايد به آن توجه کنيم، اين است که بهترين زمان براي اين کار، بعد از استحمام يعني زماني که ناخن ها خوب خيس خورده و نرم شدهاند، مي باشد.
اين کار از ترک خوردن ناخن ها جلوگيري کرده و کوتاه کردن ناخن ها را بسيار ساده تر مي کند.
خيلي از خانمها عادت دارند براي مانيکور و پديکور ناخنهاي شان به آرايشگاه بروند. اين کار ضرري ندارد؟

آرايش و پرداخت ناخنهاي دست را مانيکور و ناخنهاي پا را پديکور مي نامند. متاسفانه بيشتر مانيکوريستها، کوتيکول ناخن را که اهميت آن ذکر شد، برداشته و يا به آن آسيب مي رسانند و اين امر مي تواند به عفونت هاي ميکروبي و قارچي ناخن منجر شود.
اکثر مشکلاتي که در اثر مانيکورهاي حرفه اي ايجاد مي شود به دليل دستکاري کوتيکول است.
شايع ترين عوارض اين روش ها چيست؟

شايع ترين و بيشترين عوارض مانيکور عبارت است از شکنندگي و لايه لايه شدن قسمت انتهايي صفحه ناخن و عفونت هاي چين بالايي ناخن.



به طور کلي مانيکور کردن چند مرحله دارد که شامل استفاده از لاک برها، کوتاه کردن و سوهان زدن ناخن، شکل دادن، تزيين کوتيکول و... است.
در هر کدام از اين مراحل از مواد شيميايي خاصي ممکن است استفاده شود که مي توانند در نهايت موجبات شکنندگي ناخن را فراهم آورند.
آسيب به کوتيکول ناخن نيز منجر به مستعد کردن ناخن به انواع عفونت هاي ميکروبي و قارچي مي شود که گاه ممکن است پيش بيايد.
مشکلات آلرژيک و حساسيت به برخي مواد مثل رزين هايي که براي ازدياد حالت پلاستيکي به لاک ناخن اضافه مي شود نيز از ديگر مشکلات احتمالي استفاده از اين مواد مي باشد.
دکتر شکيلا نيکنام
هفته نامه سلامت






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن