تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815080142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفاوت*هاي وايمکس در مقايسه با adsl


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: وايمکس نسل جديدي از تکنولوژي دسترسي به اينترنت پرسرعت است که براي نخستين بار در ايران، توسط ايرانسل در 7 کلانشهر تهران، اصفهان، شيراز، تبريز، مشهد، اهواز و کرج راه*اندازي شده و باعث گسترش و افزايش ضريب نفوذ دسترسي به اينترنت خواهد شد.

آرش کريم بيگي - مدير روابط عمومي ايرانسل - در گفت*وگو با ايسنا با بيان اين مطلب گفت: در فن*آوري وايمكس، اينترنت پرسرعت از طريق امواج راديويي و آنتن*هاي شبکه مستقل وايمکس ايرانسل که در سطح 7 کلانشهر کشور نصب شده، به دستگاه مودم وايمکس کاربر انتقال مي*يابد و هيچ نيازي به خط تلفن نيست.

به گفته وي، وايمکس، يک فن*آوري نوين براي انتقال بي*سيم و پرسرعت اطلاعات است که با پوشش منطقه وسيع تحت پوشش دکل*هاي وايمکس، شهر، شهرک*هاي صنعتي و مناطق راهبردي را پوشش مي*دهد و اينترنت پرسرعت را براي سازمان*ها، موسسات و شرکت*هاي تجاري و همچنين منازل مسکوني و تمامي افراد، در هر نقطه*اي از مکان*هاي تحت پوشش شبکه وايمکس ايرانسل فراهم مي*آورد، به طوري که کاربر قادر خواهد بود در هر لحظه، حتي در شهرهاي ديگر تحت پوشش وايمکس ايرانسل، توسط رايانه*اش به اينترنت پرسرعت بي*سيم متصل شود.

وي ادامه داد: با تکيه بر پوشش گسترده و زيرساخت*هاي قوي وايمکس ايرانسل مي*توان اينترنت را با سرعت*هاي مختلف و حجم*هاي ترافيکي متنوع در اختيار کاربران قرار داد که باعث گسترش و افزايش ضريب نفوذ دسترسي به اينترنت خواهد شد.

مدير روابط عمومي ايرانسل گفت: کاربران خانگي که به اينترنت پرسرعت دسترسي ندارند، مي*توانند با دسترسي به شبکه وسيع وايمکس ايرانسل، دسترسي خود را به اينترنت تامين کنند، همچنين کاربراني که به دنبال کيفيت برتر اينترنت هستند و مي*خواهند در محل*هاي مختلف از جمله محل کار، منزل و يا منزل دوستان و آشنايان به اينترنت پرسرعت بي*سيم دسترسي داشته باشند، مي*توانند بدون نياز به خط تلفن و با بهره*گيري از کيفيت بالاي امواج وايمکس و امکانات مودم*هاي داخلي وايمکس ايرانسل، از اينترنت پرسرعت بي*سيم استفاده کنند.

او ادامه داد: همچنين شرکت*هاي بزرگ و يا درحال توسعه نيز که فن*آوري ADSL ديگر پاسخگوي نيازهاي آنان نيست و يا شرکت*هايي با شعب و دفاتر مختلف در شهرها و مناطق مختلف مي*توانند تمامي نيازهاي تجاري خود را با استفاده از فن*آوري وايمکس ايرانسل و خدمات متنوع آن برطرف کنند.

به گفته آرش کريم بيگي، براساس آخرين اعلام وايمکس فروم، تا پايان ماه ژانويه 2010 تعداد اپراتورهاي که شبکه وايمکس خود را راه*اندازي کرده*اند و يا در حال راه*اندازي هستند به 555 اپراتور رسيده است.

وي افزود: مهمترين ويژگي وايمکس، بي*سيم بودن و سيار بودن آن در فواصل طولاني مانند يک شهر بزرگ است، بدون وايمکس امکان متحرک بودن کاربر تقريبا صفر است و يا به محيطي بسته، محدود مي*شود. از ديگر ويژگي*هاي وايمکس اين است که علاوه بر ديتا، صدا و تصوير را نيز به خوبي پشتيباني مي*کند و کاربر مي*تواند بدون محدوديت زماني در تمام شبانه روز به هر مقدار که پهناي باندش اجازه دهد، دانلود و آپلود داشته باشد.

او تصريح كرد: همچنين در اين فن*آوري استفاده از خدمات ارزش افزوده*اي چون تلفن اينترنتي (VoIP) و شبکه اختصاصي مجازي نيز گنجانده شده است.

وي تاکيد کرد: ويژگي*هاي وايمکس ايرانسل به گونه*اي است که با توجه به کيفيت، امکانات و ويژگي*هاي منحصر به فردش، آن را به عنوان انتخابي ارزان*تر نسبت به ساير گزينه*هاي موجود معرفي مي*کند.

او در خصوص تفاوت*ها و برتري*هاي وايمکس در مقايسه با فن*آوري سيمي ADSL گفت: به لحاظ فني، وايمکس سيستم ارتباطي بي*سيم است و نيازي به زيرساخت*هاي سيمي، کابل کشي و خط تلفن ندارد، اما ADSL نيازمند کابل کشي و خط تلفن است که در بسياري موارد هزينه*هاي فراواني را به کاربران تحميل مي*کند.

وي ادامه داد: گذشته از هزينه*ها، به دليل برخي محدوديت*هاي فني، در بسياري از نقاط شهر، امکان دسترسي به ADSL وجود ندارد، به طوري که کاربران مجبور شده*اند به سيستم*هاي کم سرعت و سنتي Dial-up بسنده کنند، اما با وايمکس ايرانسل، اينترنت در تمامي نقاط شهرهاي تحت پوشش در دسترس خواهد بود.

به گفته كريم بيگي علاوه بر اين با وايمکس ايرانسل، شهرک*هاي صنعتي و مناطق تجاري که در حومه شهرها واقع هستند و با ADSL امکان ارائه خدمات به آن*ها وجود ندارد، از مزاياي اينترنت پرسرعت بي*سيم بهره*مند خواهد شد.

وي تصريح کرد: با وايمکس امکان گسترش موسساتي مثل بانک*ها، شرکت*هاي تجاري و موسسات آموزشي که به اينترنت پر سرعت نياز دارند، امکان*پذير مي*گردد اما با ADSL مشترکان تنها مي*توانند در منزل يا محل کار و به عبارتي در يک مکان ثابت و محدود از اينترنت استفاده کنند، اما قابليت سيار و بي*سيم بودن وايمکس اين امکان را به کاربر مي*دهد که در تمامي نقاط تحت پوشش تنها با استفاده از مودم و اتصال آن به منبع برق و رايانه شخصي، از اينترنت پرسرعت استفاده كنند، با اين آزادي عمل مشترکان در تمامي نقاط از جمله محل کار، جلسات و حتي مسافرت به ديگر شهرهاي تحت پوشش وايمکس ايرانسل، در تمامي طول شبانه روز قادر به اتصال به اينترنت پرسرعت بي*سيم خواهند بود.

به گفته وي وايمکس ايرانسل براي انتقال اطلاعات از تکنيک*ها و استانداردهايي نظير AES و DES استفاده کرده و با رمزنگاري اطلاعات، حريم شخصي امني را بر بستر پهناي باند وسيع خود تامين کرده که موجب امنيت در برابر استراق سمع گرديده و قابليت مقابله با نفوذ پنهاني و هك را پديد آورده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 406]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن