تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804835677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

"میراث ایرانی، حافظه جهانی!"


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:







سومین كارگاه آموزشی بین المللی برنامه حافظه جهانی یونسکو با موضوع میراث دیداری و شنیداری در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ دی ماه در کتابخانه ملی ایران در تهران برگزار می شود. این نخستین کارگاه آموزشی بین المللی حافظه جهانی در ایران است.
آموزشگران این دوره از کارگاه "ری ادموند سون"، رئیس كمیته منطقه ای آسیا و اقیانوسیه برنامه حافظه جهانی و "بولینا كاپول"، رئیس انجمن آرشیو سمعی- بصری جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه و "مندی گیلدر"، معاون آرشیو ملی آفریقای جنوبی هستند.
بخش بزرگی از حافظه جهانی مردم دنیا در کتابخانه ها، موزه ها، آرشیوها و یا مکان هایی نگه داری می شود که آن ها را با خطر نابودی و آسیب روبرو می کند. بسیاری دیگر از میراث مستند مردم دنیا به خاطر جنگ و ویرانی های ناشی از آن پراکنده شده و در دسترس نیست. بنا براین یونسکو در سال ۱۹۹۲برنامه حافظه جهانی را برای ثبت و نگه داری و معرفی میراث مستند مردم دنیا راه اندازی کرد و امسال سومین کارگاه آموزشی خود را برگزار می کند.
در این دوره از کارگاه آموزشی حافظه جهانی، بیش از ۶۰ نفر از كارشناسان مراكز مهم كتابخانهای و آرشیوی كشورهای زیمبابوه، استرالیا، تركیه، قزاقستان، فیلیپین، آذربایجان و قرقیزستان در کنار کارشناسانی از ایران شرکت می کنند. "فرزانه طاهری"، سرپرست کتابخانه و "بانک اطلاعات فرهنگ و ادبیات کودکان" (ایرانک بانک) و "ماندانا رضوی زاده" سرپرست گروه جستجوی "موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان" از جمله شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی هستند.
جالب است بدانید ۳ اثر نوشتاری ایران که در سالهای ۲۰۰۷- ۲۰۰۹ در این بخش به ثبت رسیدهاند عبارتند از اسناد و مدارک اداری آستان قدس رضوی در عصر صفوی(۲۰۰۹)، "وقفنامه ربع رشیدی" (۲۰۰۸) و "شاهنامه بایسنقری" (۲۰۰۷). بی گمان نقش نهادهای دولتی و غیردولتی فرهنگی – پژوهشی در شناسایی و اعلام ملی و جهانی این میراث فرهنگی بسیار مهم است. در حوزهی فرهنگ و ادبیات کودکان و نوجوانان ایران نیز کم نیستند آثار نوشتاری و شفاهی که باید به عنوان حافظه فرهنگی ملی و حتی جهانی به ثبت برسند. آثاری مانند منظومهی "درخت آسوریگ" به عنوان کهنترین متن ادبی کودکان در ایران به زبان پهلوی با قدمتی نزدیک به ۳۰۰۰ سال، لوح های مشق کودکان در دوره باستان به خط میخی مربوط به سالهای ۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰ پیش از میلاد به عنوان نخستین مستندات در حوزه ی آموزش و پرورش کودکان ایرانی، لالایی ها و ترانه های کودکانه به عنوان بکرترین و بومی ترین روایت ها ویژهی کودکان در ادبیات شفاهی.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن