تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816962813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرصت انتقام از شكست بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: فرصت انتقام از شكست بزرگ
فوتبال- گروه ورزشي:
قهرماني پرسپوليس با گل عجيب و غيرمنتظره سپهر حيدري به يك خاطره ماندگار در تاريخ ليگ‌برتر مبدل شد.

شادي بزرگ هواداران اين تيم حاصل اتفاقي بود كه در آخرين ثانيه‌هاي ليگ انتظارش را مي‌كشيدند. براي سپاهان اما همه چيز مثل يك كابوس بود. اصفهاني‌ها در آخرين لحظات پاياني ليگ صدرنشيني را به رقيب واگذار كردند و با حسرت شاهد برپايي جشن باشكوه قهرماني بودند.

پرسپوليس 28 ارديبهشت 87 در دقيقه 97 قهرمان ليگ برتر فوتبال كشور شد، ‌با عبور از سد سپاهان اصفهان كه تا آخرين دقايق ليگ صدرنشين باقي مانده بود و با اميد به كسب يك تساوي مقابل يكصدهزار هوادار پرسپوليس قرار گرفت.

با گذشت 5 ماه و هفت روز ملاقات اين دو باز هم در ورزشگاه آزادي شكل مي‌گيرد؛ ‌خالي از حساسيت فينال فصل گذشته و همراه با نوستالژي اتفاقات دقيقه 97. زردپوشان اصفهاني پرسپوليس را شايسته قهرماني نمي‌دانستند و مصاحبه‌هاي جنجالي آنها در پايان مسابقه سر و صداي زيادي به پا كرد. سپاهان در بازگشت به آزادي تنها به انتقام مي‌انديشد هرچند هيچ نتيجه‌اي نمي‌تواند تلخي شكست در آخرين ثانيه‌هاي فينال ليگ را جبران كند.

مدعيان خاموش

قهرمان و نايب‌قهرمان فصل گذشته رقابت‌هاي ليگ در فصل جاري چهره متفاوتي از خود نشان داده‌اند و فاصله زيادي با تيم‌هاي صدرنشين دارند.

پرسپوليس با 18 امتياز در جدول پنجم است و سپاهان با 14 امتياز در مكان دهم قرار دارد. سرخ‌ها در طول 11 هفته 3 باخت داشته‌اند و سپاهان در 10 بازي 2 باخت و 5 تساوي به دست آورده كه براي اين تيم به هيچ‌وجه نتيجه مطلوبي به نظر نمي‌رسد.

سپاهان بعد از جدايي بوناچيچ افت چشمگيري داشت. ويراي برزيلي در هر 3 جام ناكام ماند و از كار بركنار شد. حالا فيرات آلماني سرمربي زردپوشان است و البته نماينده اصفهان به هيچ‌وجه چهره مدعي جدي كسب عنوان قهرماني را ندارد. اين جدال نبرد مدعيان خاموش ليگ خواهد بود كه به جبران نتايج ضعيف هفته‌هاي گذشته و كاهش اختلاف امتيازات با تيم‌هاي صدرنشين اميد دارند.

سپاهاني‌ها البته مدعي هستند قضاوت‌هاي نادرست در نتايج اين تيم تاثيرگذار بوده است. شكست 4 بر 2 اين تيم در بازي هفته گذشته مقابل پيكان هم با اعتراضات شديدي نسبت به داور بازي همراه شد.

پرسپوليس اما برخلاف ميهمان اصفهاني‌اش بازي قبلي را با پيروزي پشت‌سر گذاشته و از نظر روحي در شرايط بهتري قرار دارد. قرمزها رقابت نزديكي با استقلال دارند و با تفاضل گل كمتر نسبت به رقيب سنتي در جايگاه پنجم ايستاده‌اند. از دست دادن امتياز در اين بازي باز هم تيم قطبي را از جمع مدعيان دور خواهد كرد.

شهرآورد تهران – اصفهان

سپاهان و پرسپوليس همشهري نيستند اما سرمربي سرخ‌ها مي‌گويد اين بازي براي او حكم يك دربي را خواهد داشت و به همين اندازه پيروزي در اين مسابقه ارزشمند است.
سرمربي پرسپوليس در خصوص بازي حساس امروز مقابل تيم سپاهان، گفت: «همانطور كه قبلاً هم گفته‌ام اين بازي براي ما به مانند يك دربي است، زيرا فصل پيش با پيروزي مقابل اين تيم به مقام قهرماني رسيديم و آن بازي حكم فينال ليگ را داشت. ضمن اينكه قرار است
2 تيم از بهترين‌هاي ليگ برتر برابر هم بازي كنند و بايد بهترين بازيكنانشان را به ميدان بفرستند چراكه اين مسابقه براي هر دو تيم پرسپوليس و سپاهان بسيار سخت، مهم و حساس خواهد بود.»

وي افزود: «بدون شك تيمي كه بتواند با تلاش و جنگندگي اما تمركز بيشتر، كار كند، موفق‌تر خواهد بود. ما بايد سعي كنيم كه در برخوردها و همچنين استفاده از توپ‌هاي دوم، خوب عمل كنيم تا نبرد را از سپاهاني‌ها ببريم. معتقدم ما بايد هنگام بازي از بالا تا پايين تيم در كار دفاعي شركت كنيم و همچنين روي تلاش بدون توپ در زمان دفاع دقت بيشتري داشته باشيم و فضاها را ببنديم. فكر مي‌كنم پرسپوليس اكنون به بازيكنان كارگر بيشتر از بازيكن ستاره، نياز دارد.»

وي افزود: «خاصيت بازيكنان ستاره اين است كه كمتر حركت مي‌كنند و بيشتر مي‌ايستند و مي‌درخشند. البته در صحبت‌هايي كه با بازيكنان داشتيم، تمامي بازيكنان اصلي پرسپوليس متعهد شدند كه در هنگام حملات تيم حريف، به سرعت برگشت به عقب داشته باشند و به خط دفاعي تيم كمك كنند. آنها براي اين مسئله متحد و يكدل شدند و البته در بازي مقابل تيم برق‌شيراز هم عملكرد خوبي در اين رابطه داشتند.»

تغييرات در تركيب پرسپوليس

عليرضا محمد، مدافع كناري كه مورد اعتماد قطبي قرار دارد 3 اخطاره شده و اين بازي حساس را از دست مي‌دهد. زارعي مصدوم است و شيري هم به خط مياني منتقل شده.
با توجه به مجموعه اين تغييرات قطبي در خط دفاع تيمش تركيب 4 نفره متفاوتي را به ميدان مي‌فرستد. سپهر حيدري قرار است در اين بازي براي اولين بار به عنوان مدافع سمت راست بازي كند. پژمان نوري باز هم در سمت چپ خط دفاعي قرار مي‌گيرد و آتسو در كنار باقري‌ها زوج مياني خط دفاع را شكل مي‌دهد.

بزرگترين مشكل اين روزهاي پرسپوليس ناهماهنگي 2 مدافع مياني اين تيم است. قرمزپوشان در 3 هفته گذشته 8 گل دريافت كرده‌اند و قطبي باز هم مجبور است خط دفاعي تيمش را با تركيب تازه‌اي وارد زمين كند. سرعت مهاجمان سپاهان خصوصاً عماد رضا و جمشيديان كه ستاره‌هاي تيم فيرات در هفته‌هاي اخير بوده‌اند مي‌تواند براي مدافعان پرسپوليس و البته افشين قطبي نگران‌كننده باشد.

در خط مياني شيري كنار مازيار زارع بازي مي‌كند و مثلث تهاجمي خط مياني با حضور باقري، پتروويچ و كريمي شكل مي‌گيرد. قطبي در استفاده از دي‌كارمو و نيكبخت به عنوان مهاجم اصلي همچنان دچار ترديد است هرچند با توجه به درخشش نيكبخت در بازي با برق احتمالا ستاره شماره 10 در نوك خط حمله قرار خواهد گرفت. قطبي البته از هواداران تيمش درخواست كرده از مهاجم برزيلي هم حمايت كنند و در انتظار درخشش دي‌كارمو باشند.
ابراهيم توره ديگر مهاجم پرسپوليس هنوز به ايران بازنگشته، البته اين بازيكن فعلاً در تركيب قرار نمي‌گيرد. قطبي گفته است با توجه به غيبت طولاني‌مدت توره فعلاً اين بازيكن را نيمكت‌نشين خواهد كرد.

فرشاد بهادراني هافبك دفاعي سپاهان به دليل اخراج در بازي مقابل پيكان در اين بازي محروم است و به نظر مي‌رسد فيرات، ابوالهيل را به جاي او در مركز زمين قرار دهد.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن