تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815363098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كردان، رئيس جمهور، مجلس و هفته اي سرنوشت ساز؛ اصولگرايي در برابر قضاوت تاريخ


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كردان، رئيس جمهور، مجلس و هفته اي سرنوشت ساز؛ اصولگرايي در برابر قضاوت تاريخ
خبرگزاري انتخاب : چنانچه امروز (يكشنبه) طرح استيضاح وزير كشور اعلام وصول شود، و استيضاح كنندگان نيز به امضاهاي خود وفادار بمانند، علي كردان، نخستين وزيري است كه براي آنچه نمايندگان مجلس، ناراستي و بي صداقتي در رفتار و گفتار او ناميده اند، بازخواست مي شود.چه اين استيضاح اعلام وصول شود و يا به هر سرانجام ديگري گرفتار آيد، بدون ترديد رخدادي كه كردان سبب ساز آن بود را نمي توان تنها يك جنجال خبري ناميد و ساخته و پرداخته دست اصحاب رسانه دانست.


چنانچه امروز (يكشنبه) طرح استيضاح وزير كشور اعلام وصول شود، و استيضاح كنندگان نيز به امضاهاي خود وفادار بمانند، علي كردان، نخستين وزيري است كه براي آنچه نمايندگان مجلس، ناراستي و بي صداقتي در رفتار و گفتار او ناميده اند، بازخواست مي شود.چه اين استيضاح اعلام وصول شود و يا به هر سرانجام ديگري گرفتار آيد، بدون ترديد رخدادي كه كردان سبب ساز آن بود را نمي توان تنها يك جنجال خبري ناميد و ساخته و پرداخته دست اصحاب رسانه دانست.

هم اكنون پرسشهاي فراواني درباره ماجراي مدارك تحصيلي كردان در ذهن مردم به وجود آمده است كه بي پاسخ ماندن آنها، نه به نفع دولت است و نه به سود مجلس.

افزون بر اينكه اكنون كردان بايد به اين پرسش پاسخ دهد كه در دوران قائم مقامي وزارت نفت، مسؤوليت در صدا و سيما و تدريس در دانشگاه آزاد چگونه و براساس چه مدركي حقوق دريافت كرده است؟

در ميان مردم، همچنين اين پرسش شنيده مي شود كه اگر يك فرد عادي در جامعه چنين تخلفاتي را مرتكب مي شد، آيا باز هم از حاشيه امن برخوردار بود؟

رفتن كردان به نفع خودش است
جواد آرين منش، نماينده مردم مشهد معتقد است: احمدي نژاد كه در سه سال گذشته با مردم صادقانه برخورد كرده و با شهامت نسبت به اصطلاح كابينه خود اقدام كرده است نبايد در خصوص كردان هزينه زيادي پرداخت كند.

وي با بيان اينكه با ادامه كار «كردان» در وزارت كشور بهانه به دست مخالفان مي افتد و انتخابات آينده رياست جمهوري زير سؤال مي رود، مي گويد: شبهه زدايي از مطالبات به حق مردم است و نبايد سرنوشت مديريت چهار ساله آينده كشور را با ابهام روبرو شود.

نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس مي افزايد: درخواست كنندگان استيضاح آقاي كردان، همگي از دوستان وي و از مدافعان جدي رياست محترم جمهوري هستند و طرح استيضاح را در راستاي منافع و مصالح كشور مطرح مي كنند و نه تضعيف و يا تخريب دولت.

آرين منش با اشاره به نشست رئيس مجلس با دانشجويان در شيراز مي گويد: در شرايط كنوني ادامه كار آقاي كردان در وزارت كشور به مصلحت نيست و رفتن وي از وزارت كشور به نفع خود او نيز هست.

دولت از تخلف حمايت نمي كند

محمداسماعيل كوثري، ديگر عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز در اين خصوص مي گويد: پيش از مطرح شدن استيضاح تلاش شد، آقاي كردان با استعفا كنار برود اما اين كار انجام نشد و سپس نمايندگان بر اجراي طرح استيضاح اصرار كردند.

وي مي گويد: با توجه به شرايطي كه به وجود آمد، اگر آقاي كردان خودش تصميم به رفتن بگيرد به مراتب هم براي وي، هم براي جامعه و هم براي دولت و نظام، بهتر از استيضاح است.كوثري در پاسخ به اين پرسش كه چرا دولت از علي كردان براي ماندن در وزارت كشور حمايت مي كند، مي گويد: بحث دولت بيشتر نگاه به عملكرد و مديريت ايشان است، و گر نه اينگونه نيست كه بگوييم دولت از همه جوانب حمايت مي كند.

وي مي گويد: دولت هرگز از يك مورد مشخص و روشن كه تخلف يا اشتباهي صورت گرفته است، حمايت نمي كند .
استيضاح كردان در دستور نيست

اما در همين حال، يك عضو هيأت رئيسه مجلس خبر داد كه برخلاف اظهارات برخي نمايندگان، استيضاح وزير كشور در دستور كار اين هفته مجلس قرار ندارد.

حميدرضا حاجي بابايي كه با مهر سخن مي گفت، طرح جدايي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از رياست جمهوري كه در كميسيونهاي اجتماعي و فرهنگي رد شده است را مهمترين دستور روز يكشنبه مجلس خواند.

اين در حالي است كه استيضاح وزير كشور روز چهارشنبه بيست وچهارم مهر، در آخرين روز كاري مجلس قبل از تعطيلات با 28 امضا تقديم هيأت رئيسه مجلس شد.

علي مطهري نماينده تهران و طراح اين استيضاح همزمان اعلام كرده بود كه قرار است اين طرح يكشنبه 5 آبان در نخستين جلسه بعد از تعطيلات (امروز) اعلام وصول شود.

مطهري اعلام كرده است كه در روزهاي اخير به درخواست رئيس جمهور ديداري درباره موضوع استيضاح با وي داشته كه بي نتيجه پايان يافته است.

كميته اي سه نفره متشكل از محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس، محمد صدر و اسدا... بادامچيان نمايندگان فراكسيون اصولگرايان مجلس نيز در روزهاي اخير با وزير كشور ديدار و موضع اين فراكسيون درباره ضرورت استعفاي كردان و موافقت با استيضاح را به وي اعلام كرده اند، اما از رسانه اي كردن موضوع مذاكرات خود با وزير همچنان خودداري مي كنند.

نتيجه جلسه كميته سه نفره با كردان، خبري نيست
نايب رئيس دوم مجلس اظهار داشت كه نتايج برگزاري جلسات كميته 3 نفره با وزير كشور جنبه خبري ندارد.
محمدرضا باهنر كه با مهر گفتگو مي كرد، در پاسخ به اين پرسش كه جلسات كميته 3 نفره با وزير كشور با چه هدفي انجام شده و آيا اين جلسات به نتيجه رسيده است يا خير تأكيد كرد: قرار نيست موضوعات مطرح شده در جلسات و يا نتايج آن خبري شود.

امروز اعلام وصول استيضاح كردان پيگيري مي شود
علي مطهري گفت: طراحان استيضاح وزير كشور تلاش مي كنند تا در جلسه علني امروز يكشنبه مجلس اين استيضاح از سوي هيأت رئيسه مجلس اعلام وصول شود و مطابق آيين نامه در دستور كار مجلس قرار گيرد.

علي مطهري نماينده تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري فارس با بيان اينكه پنجشنبه شب با محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در نهاد رياست جمهوري جلسه خصوصي نسبتاً طولاني درخصوص استيضاح علي كردان وزير كشور داشت، گفت: اين جلسه هيچ نتيجه اي نداشت چرا كه اينجانب و آقاي احمدي نژاد قانع نشديم.

اين طراح استيضاح وزير كشور افزود: البته گفتگوهايي در جريان است تا وزير كشور قبل از استيضاح، استعفا دهد كه بعيد مي دانم به نتيجه اي برسد.

مطهري گفت: با توجه به اينكه جلسه خصوصي اينجانب با احمدي نژاد نتيجه اي نداشت به احتمال قوي طراحان استيضاح وزير كشور تلاش مي كنند تا در جلسه علني امروز يكشنبه مجلس اين استيضاح از سوي هيأت رئيسه مجلس اعلام وصول شود و مطابق آيين نامه در دستور كار مجلس قرار گيرد.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن