تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815533690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آنكارا خود را براي نشست سه‌جانبه پاكستان، تركيه و افغانستان آماده مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آنكارا خود را براي نشست سه‌جانبه پاكستان، تركيه و افغانستان آماده مي‌كند
خبرگزاري فارس: يك روزنامه چاپ تركيه از آماده شدن آنكارا براي برگزاري نشست سه‌جانبه پاكستان، افغانستان و تركيه خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه "آكشام" در شماره امروز خود در مطلبي با اشاره به سفر "علي‌باباجان" وزير خارجه تركيه به افغانستان و ديدار وي با "حامد كرزي" رئيس‌جمهور افغانستان نوشت كه باباجان در اين ديدار پيشنهاد آنكارا براي ميانجيگري بين اسلام آباد و كابل براي حل مسائل في مابين را ارائه كرد.
اين گزارش حاكي است، تركيه خود را براي برگزاري نشست سه‌جانبه با حضوري "آصف علي‌زرداري" رئيس‌جمهور پاكستان و "حامد كرزاي" رئيس‌جمهور افغانستان با وساطت "عبدالله گل" رئيس جمهور اين كشور آماده مي‌كند.
بر اساس خبر پايگاه اينترنتي خبر ايكس تركيه، "يوسف رضا گيلاني" نخست وزير پاكستان نيز براي انجام يك سفر رسمي فردا دوشنبه عازم تركيه خواهد شد.
بر اساس اطلاعيه روابط عمومي نخست وزيري تركيه، گيلاني در دو روز اول سفر خود به تركيه ، در آنكارا با مقامات عالي رتبه اين كشور ديدار و درباره موضوعهاي بين المللي، منطقه‌اي و دوجانبه به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.
اين گزارش حاكي است، نخست وزير پاكستان به عنوان ميهمان افتخاري در مراسم تشكيل هشتاد و پنجمين سالگرد تاسيس جمهوري تركيه كه در تاريخ 29 اكتبر از سوي "عبدالله گل " رئيس جمهور اين كشور ‌ترتيب داده خواهد شد، شركت خواهد كرد.
گيلاني بعد از پايان ديدارهاي رسمي خود در آنكارا براي شركت در نشست مجمع جهاني اقتصادي عازم استانبول خواهد شد.
تركيه تلاش‌هايي را براي نشست سه جانبه افغانستان، پاكستان و تركيه شروع كرده است، در همين راستا در ماه سپتامبر نماينده ويژه "عبدالله گل" با "حامد كرزي" و "دادفر اسپنتا" وزير امور خارجه افغانستان ديدار و گفت‌وگو كرد كه مورد استقبال رئيس جمهور افغانستان قرار گرفت.
وي همچنين ملاقات‌هايي را با مقامات پاكستاني از جمله "آصف علي زرداري" رئيس جمهور انجام داد.
يكي از مقاصد ورود "باباجان" به كابل آماده سازي مقدمات نشست سه جانبه تركيه، افغانستان و پاكستان است كه قرار است بزودي در تركيه برگزار شود.
انتهاي پيام/.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن