تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820481063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغييري در سياست آمريكا رخ نمي دهد تقلب در انتخابات آمريكا آشكارا و قانوني شده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تغييري در سياست آمريكا رخ نمي دهد تقلب در انتخابات آمريكا آشكارا و قانوني شده است
كارشناس مسائل سياسي و روابط بين الملل گفت : سيستم انتخاباتي ايالت متحده امريكا به قدري پيچيده، مشكل دار و كهنه است كه امكان هر نوع تقلبي را فراهم مي كند.
به گزارش شبكه خبر؛ مجتهدزاده ، كارشناس مسائل سياسي در گفتگوي اختصاصي با سايت اين شبكه در خصوص انتخابات امريكا؛ گفت : شركت كانديداهاي مستقل در انتخابات ايالت متحده امريكا در مجموع معني سياسي خاصي ندارد .

مجتهدزاده گفت : حضور كانديداهاي مستقل بيشتر ناشي از اين ايده است كه از اين طريق افراد بتوانند كمك كنند كه مكانيسم انتخابات و سيستم دموكراسي در ايالت امريكا تغييرات لازم، گسترش لازم و كارائي بيشتري را پيدا كند.

وي افزود : نظام دموكراتيك در امريكا به صورتي آغاز شد و شكل گرفت و تمركز قدرت بين دو حزب، وضعيتي به وجود آورد كه حزب ديگري نمي تواند قدرت لازم را بدست بياورد تا بتواند يك موازنه سه حزبي يا چهار حزبي در اين كشور به وجود آورد به همين دليل احزاب كوچكتري كه درست مي شوند بيشتر به دنبال انگيزه هاي يك جانبه حركت مي كنند.

مجتهد زاده ادامه داد : احزاب كوچك تر دنبال انگيزه هاي مذهبي افراطي ؛ و انگيزه هاي سياسي بسيار افراطي هستند در حاليكه اينها از نظر سياسي هيچ موفقيتي را بدست نمي آورند و بسياري از اينها سرگرم جمع آوري پول و قدرت هاي محلي پراكنده هستند.

وي افزود : كانديداهاي منفرد اگر چه مي دانند كه اين سيستم انتخاباتي و دموكراسي و مكانيسم انتخاباتي هرگز به آنها اجازه نخواهد داد كه در انتخابات رياست جمهوري در ايالت متحده موفق شوند ولي همچنان علاقه مند به شركت در انتخابات هستند.

كارشناس مسائل سياسي گفت : بيشتر تاثير حضور كانديداهاي مستقل بر كانديداهاي دوحزبي است كه اغلب اين كانديداها از نقش منفردين در انتخابات صدمه مي بينند و بيشتر اين صدمه متوجه كانديداهاي دموكرات است.

مجتهد زاده افزود : منفردين كساني هستند كه در اعتراض به سياست هاي موجود خود را كانديد و تبليغ مي كنند و سياست هاي موجود هم اغلب سياست هاي دولتي است كه مانند سياست هاي نومحافظه كار فعلي ؛ مورد انزجار مردم ايالت متحده امريكاست .

وي گفت : به اين ترتيب در انتخابات فعلي نيز وضعيت به صورتي در مي آيد كه كانديداهاي منفرد همان اعتراض نسبت به دولت كنوني و سياست هاي آن را پيگيري مي كنند .

اين كارشناس مسائل سياسي افزود : به ناچار عده اي در حزب مخالف دموكرات كه به دلايلي نمي خواهند به كانديداهاي حزب خود راي بدهند به طرف منفردين مي روند و راي كانديداهاي حزب دموكرات را مي شكنند .

مجتهد زاده گفت : معمولا در انتخابات چند دهه اخير بازنده اصلي ، حزب دموكرات بوده و به اين دليل است كه حزب دموكرات در رقابت هاي انتخاباتي مي كوشد به صورت هايي در جنگ هاي تبليغاتي ؛ منفردين را با فشار به كناري بكشاند و به اصطلاح ايزوله كند.

وي در خصوص تقلب در انتخابات امريكا، ضمن اظهار بي اطلاعي در مورد اين مسئله گفت : سيستم انتخاباتي ايالت متحده امريكا به قدري پيچيده ، مشكل دار و كهنه است كه امكان هر نوع تقلبي را فراهم مي كند.

وي گفت : اغلب ما شاهد اين هستيم كه اين تقلب ها آشكار و قانوني است و حتي حقوقي يعني قابل دفاع در مراجع حقوقي و هيچ گاه نبوده است كه اين وضعيت اتفاق نيفتاده باشد .

مجتهد زاده افزود : در انتخابات 8 سال پيش در خصوص انتخاب بوش ؛ سيستم انتخاباتي دو مرحله اي به خصوص در بعضي از ايالات وضعيت حيرت انگيزي را به وجود آورد.

وي ادامه داد : در ايالت فلوريدا كه برادر بوش فرمانداري آن منطقه را به عهده داشت بوش كمتر از الگور راي آورد ولي از پيچيدگي هاي انتخاباتي به گونه اي استفاده شد كه موضوع به دادگاه اهاله شد و دادگاه تصميم گرفت كسي كه كمتر راي آورده است برنده اعلام شود .

وي افزود :بسياري از ناظران امريكايي شاهد اين قضيه هستند و مي كوشند به روند انتخابات امريكا سر و ساماني بدهند ولي اغلب اين موضوع مورد بي توجهي قرار مي گيرد .

مجتهد زاده گفت : با برنده اعلام شدن بوش در ايالت فلوريدا و پس از آن در سراسر ايالت متحده امريكا، حتي خود بوش نيز اعتراض كرد و دو تن از رئيسان جمهور سابق را مامور رسيدگي به اين وضعيت قرار داد.

وي با تاكيد به اينكه حتي خود رئيس جمهور نيز مي داند كه نقاط ضعف سيستم انتخاباتي در كجاست و اين نقاط ضعف چه امكان گسترده اي را براي تقلب و بي عدالتي فراهم مي كند، اما هيچ گاه اين نقطه ضعف برطرف نشده است.

وي در خصوص سياست هاي هريك از احزاب در مورد مذاكره با ايران ، بعد از پيروزي در انتخابات ؛ گفت : در برخوردهاي اوليه نبايد منتظر تغيير عمده اي باشيم آنچه مسلم است سياست اوباما در زمينه مذاكره با ايرانيان تاثير خودش را براي دولت هاي آينده گذاشته است .

مجتهد زاده افزود : ما شاهد اين هستيم كه دولت كنوني بوش مدتي است كه به فكر مذاكره با ايران است ، همچنين حتي رايس نيز در صدد است تا با ايران مذاكره كند كه بدين ترتيب اثر سياست اعلام شده اوباما مشاهده مي شود.

وي با تاكيد بر هوشيار بودن ايران، گفت : من اطمينان دارم كه هر كدام از اين دو نامزد رياست جمهوري كه انتخاب شوند اين سياست ادامه پيدا خواهد ولي ما بايد بسيار دقت كنيم .

وي افزود :عليرغم وجود برخورد لفظي بسيار شديد با سياست هاي امريكا ، در صورت هر گونه مذاكره نبايد به گونه اي باشد و دست به اقداماتي بزنيم كه به ضرر و زيان كشورمان باشد و بخواهيم امتيازاتي را به آمريكا دهيم.

مجتهد زاده ادامه داد : در اين انتخابات اگر مكين برنده شود، بسيار دشوار خواهد بود كه مسئله مذاكره با ايران را پيگيري كند.
وي افزود : اگر فضاي سياسي كنوني كه حكايت از ضعف دولت امريكاست، ادامه پيدا كند و در اين فضاي ضعف سياسي، مكين به ناچار بخواهد همين سياست را پيگيري و اجرا كند ؛ مسئله مذاكره با ايران وجود خواهد داشت.

وي ادامه داد : اگر كمترين بهبودي در وضعيت موجود حاصل شود و ايالت متحده از اين تنگناي وحشتناك رهايي يابد، نه تنها مكين حاضر به مذاكره با ايران نخواهد بود بلكه مكين بلافاصله سياست هاي نومحافظه كار در جنگ و ستيز نسبت به ايران و ديگران را شروع خواهد كرد به ويژه با وجود معاون رياست جمهوري خانم پلين كه اساسا فردي جنگجوست .

مجتهد زاده ادامه داد : با توجه به اين كه مكين فردي بيمار است و اطمينان زيادي به دوامش در 8 سال نيست ما مي توانيم تصور كنيم كه وضع وحشتناكي پيش خواهد آمد.
وي افزود : اوباما هم اگر انتخاب شود بديهي است با توجه به اينكه ايالت متحده امريكا يك دموكراسي است و در دموكراسي ها معمولا سياست خارجي تغيير پيدا نمي كند مگر توسط دولت حاضر.

مجتهدزاده گفت : اگر رئيس جمهور ديگري به قدرت برسد هر اندازه دولت و ملت امريكا مخالف اين سياست باشند امكان تغيير ناگهاني اين سياست ها وجود ندارد زيرا سياست هاي جديد بايد از پيچ و خم صافي هاي دموكراتيك عبور كند و در پارلمان طرفداري پيدا كند و در كنگره و سنا به تصويب رسد و به بحث و جدال هاي طولاني موكول مي شود.
وي افزود : اگر اوباما بخواهد سياست مذاكره با ايران را شروع كند مدتي طول خواهد كشيد.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن