تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816935997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفی نوت بوکDell XPS 1530-A


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

شرکت Dell از جمله سازندگاني ست که نوتبوکهاي کارآمد و متنوعي را به بازار نوتبوک ارايه کرده است. اما همان طور که ميدانيم، بسياري از نوتبوکهاي ساخت اين شرکت وزن نسبتا زيادي دارند و تا اندازهاي ضخيم طراحي شدهاند. از اين رو، طراحان Dell به فکر افتادند تا با ايجاد اندک تغييراتي در وزن و ابعاد نوتبوکهاي خود، رضايت هر چه بيشتر مخاطب را نيز جلب کنند. نوتبوک Dell مدل XPS 1530 يکي ديگر از نوتبوکهاي زيبا و خوشساخت اين شرکت است که در اين جا به معرفي آن ميپردازيم. اين نوتبوک در مقايسه با مدلهاي قديميتر اين شرکت وزن متعادلتري برابر با حدودا 2.7 کيلوگرم دارد و با ابعاد مناسبي طراحي شده است. بسيار زيبا ست و با برخورداري از يک نمايشگر 15.4 اينچي، امکانات خوب و کارآمد ديگري را نيز ارايه کرده است که بسته به نوع کاربري خود از آن راضي خواهيد بود.

طراحي و ساخت
همان طور که ميدانيد، نوتبوک Dell مدل XPS 1330 يکي از زيباترين مدلهاي 13.3 اينچي اين شرکت است که توجه بسياري از کاربران و متخصصان را به خود جلب کرده است. مدل XPS 1530 نيز به همين صورت، به عنوان يک دستگاه کارآمد 15.4 اينچي با قابليت حمل بالا و طراحي زيبا شناخته شده است. به عبارت ديگر، ميتوان گفت Dell مدل XPS 1530 نسخهي بزرگ شدهي Dell مدل XPS 1330 به شمار ميرود.

در ادامه بايد خاطرنشان کرد XPS 1530 تنها ابعاد بزرگتري ندارد. اين نوتبوک به قابليتهاي کارآمدي نيز مجهز است که در کنار هم، قدرت و کارکرد خوبي را ارايه ميکنند. اين دو دستگاه ظاهر تقريبا مشابهي دارند. در اين جا نيز همان صفحه کليدي را ميبينيد که در مدل XPS 1330 وجود دارد. تنظيمات لمسي و پورتهاي موجود در اين دو نوتبوک نيز همانند هم طراحي شده است، با اين تفاوت که در مدل XPS 1530 يک پورت USB 2.0 بيشتر وجود دارد.

صفحه نمايش
صفحه نمايش به کار رفته در Dell مدل XPS 1530 يک نمايشگر براق 15.4 اينچي WXGA است که با رزولوشني برابر با 800×1280 پيکسل کار ميکند و کيفيت خوبي دارد. نور زمينهي نمايشگر اين نوتبوک به صورت متعادل و يکنواختي پخش ميشود. در مورد زاويهي ديد اين نمايشگر نيز بايد گفت که زاويه ديد افقي فوقالعاده خوبي را تجربه خواهيد کرد. زاويهي عمودي از بالاي آن نيز در حد مطلوبي ست، اما در زاويه ديد عمودي از پايين کمي از کيفيت نمايشي رنگها کم ميشود.

صفحه کليد، پد لمسي و تنظيمات چندرسانهاي
همان طور که در بالا خوانديد، صفحه کليد به کار رفته در XPS 1530 تقريبا مشابه همان صفحه کليدي طراحي شده که در مدل XPS 1330 ميبينيم. اين صفحه کليد طراحي خوبي دارد؛ نسبتا محکم است و هيچ گونه موج يا تاشدهگي بر روي آن مشاهده نميشود. به عبارت ديگر، صفحه کليد XPS 1530 بسيار عالي طراحي شده و تايپ با آن بسيار لذتبخش است. تنها مشکلي که در اين جا ميتوان عنوان کرد اين است که ناخن بلند شما ممکن است زير کليدها گير کند و اين حالت چندان خوشآيند نيست.

با وجود آن که در نگاه اول ممکن است اين طور احساس شود که پد لمسي XPS 1530 اندازهي نسبتا کوچکي دارد، اما بايد گفت که اين پد عملکرد بسيار خوبي را از خود نشان داده است. دکمههاي موس نيز به خوبي کار ميکنند و مشکلي از اين جهت نخواهيد داشت. عملکرد سريع در کنار پاسخدهي خوب، از مزيتهايي ست که در اين پد ديده ميشود.

در قسمت بالايي صفحه کليد XPS 1530 تعدادي دکمههاي لمسي چند رسانهاي ديده ميشوند که با نور زمينهي آبي رنگي ميدرخشند. شايان ذکر است اين نور آبي رنگ تنها براي کسري از ثانيه بعد از فشار دادن دکمهي مورد نظر ميدرخشد و بعد از آن خاموش خواهد شد. از اين رو، اگر از جمله کاربران حساس هستيد بايد گفت در اين جا نوري که از تمرکز شما کم کند وجود ندارد.

يکي ديگر از قابليتهاي به کار رفته در اين نوتبوک تجهيز آن به کنترل ريموت Media Center است که دقيقا در شيار ExpressCard قرار دارد. اين قابليت، در سخنرانيها يا زماني که ميخواهيد DVD دستگاه را از فاصلهي دوري کنترل کنيد قابليت بسيار کارآمدي خواهد بود.

پورتها و مشخصهها
انتخاب و چيدمان پورتهاي به کار رفته در نوتبوک Dell مدل XPS 1530 براي دستگاهي با اين ابعاد، به شکل خوب و مناسبي انجام شده است. در سمت راست اين نوتبوک ميتوانيد ورودي ميکروفون، خروجي هدفون دوگانه و کارتخوان کارت حافظه را مشاهده کنيد. در سمت چپ نوتبوک نيز مبدل برق DC، دو عدد پورت USB، خروجي VGA، Ethernet/LAN، HDMI و FireWire قرار گرفتهاند. در سمت راست نيز شيار ExpressCard، پورت USB، WiFi on/off، خروجي S-Video و شيار قفل Kensington قرار دارند. در قسمت پشت دستگاه نيز مشخصهي خاصي ديده نميشود.

بلندگوها
کيفيت صوتي نوتبوک Dell مدل XPS 1530 در حد مطلوب و قابل قبولي ست. اين نوتبوک به بلندگوهاي کارآمدي مجهز است که در قسمت بالاي صفحه کليد و کليدهاي چندرسانهاي قرار گرفتهاند. اين بلندگوها صدا را بدون موج يا هر گونه صداي اضافي و مزاحم پخش ميکنند.

گرما و صدا
عملکرد XPS 1530 در کنترل و مديريت گرماي ايجاد شده در اثر کارکرد دستگاه، عملکرد خوب و قابل قبولي ست. فن خنک کنندهي اين نوتبوک به شکل خوبي کار ميکند و به خوبي ميزان دماي کلي دستگاه را در کنترل دارد. روي هم رفته ميتوان گفت نوتبوک XPS 1530 از جمله مدلهايي نيست که حرارت آن در حين کار آزاردهنده باشد.

در مورد صداي XPS 1530 نيز بايد گفت که اين نوتبوک کمي با صدا همراه است. درايو اپتيکال آن هنگام استارتآپ Windows، جاگذاري ديسک يا بيرون آمدن آن نسبتا با صدا کار ميکند. البته، اين صدا در حدي نيست که تمرکز کاري شما را از بين ببرد.

عمر باتري
باتري مصرفي XPS 1530 باتري کارآمدي است که براي مدت خوبي عمر ميکند. البته، نبايد فراموش کرد که عمر باتري به نوع کارکرد در حال اجرا بستگي دارد. براي مثال، با تنظيم قدرت Vista در حالت «عملکرد بالا»، تنظيم ميزان درخشاني صفحه نمايش در بيشترين حالت ممکن و فعال بودن وايرلس نوتبوک، اين باتري حدودا براي 3 ساعت و 30 دقيقه عمر ميکند. روي هم رفته ميتوان گفت عمر اين باتري بيشتر از 4 ساعت است.

مشخصههاي اصلي نوتبوک Dell مدل XPS 1530:

• صفحه نمايش براق 15.4 اينچي WXGA با رزولوشني برابر با 800×1280 پيکسل
• طراحي خوب و زيبا با تنوع رنگي خوب
• پردازندهي Core 2 Duo
• درايو دولايهي DVD±RW
• مجهز به مشخصههاي خوب و کارآمد مانند Ethernet، بلوتوث اختياري، WWAN
• امکانات متعدد مانند HDMI، VGA، S-Video، Firewire، پورت USB 2.0، کارتخوان (MS، SD، xD)، ريموت Media Center در شيار ExpressCard
• سيستم عامل Windows Vista Home Premium
• ابعاد و وزن مناسب



• طراحي زيبا و خوشساخت
• وزن سبک و ضخامت باريک براي يک نوتبوک 15.4 اينچي Dell
• عمر باتري خوب
• صفحه کليد خوب با چيدمان مناسب دکمهها
• پد لمسي کارآمد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن