تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817094205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرندگان شکاری


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پرندگان شکاری را به نام پرندگان روز پرواز ، روزشگران و قوش شکلان نیز نامیدهاند. این پرندگان شامل کرکسها مانند کرکس مصری ، کایتها مانند باز خرمایی ، قوشها مانند شاهین پاسرخ و عقابها مانند عقاب خالدار میباشند. این پرندگان به اندازههای بزرگ و کوچک و متوسط وجود دارند. بزرگترین آنها کرکسها و کوچکترین آنها قوشها میباشد. بخشهای بدون پر آنها شامل انگشتان پا و مچ پا بخش بدون پر پا در نمونههای گوناگون تفاوت دارد و در عدهای مانند عقابها پا از پر پوشیده شده است (به جز انگشتان). رنگ بدن آنها معمولا مخلوطی از رنگ قهوهای ، خاکستری ، سیاه و ته رنگ سفید است.



رده بندی
لاشخورها
مانند کاتارتس اورا یا کرکس ترکی که سری سرخ دارد. کوراژیپس آتراتوس یا کرکس سیاه بیشتر در جنوب شرقی آمریکا وجود دارد که دارای سری سیاه رنگ است. ژیمنوژیپس کالیفرنیانوس یا کرکس کالیفرنیا که دارای سری زرد است. فاصله بین دو بال آنها تا 270 سانتیمتر میرسد و در بخش جنوبی کالیفرنیا وجود دارند.

پرندگان شکار کننده
مانند اکسی پیرتر کواوپری ، آستور آرتی کاپیلوس که یک نوع قوشی است با بالهای پهن که از جوندگان تغذیه میکند. شاهین دم سرخ یا عقاب طلایی که دارای سر بزرگ و بدنی قهوهای است از پستانداران نسبتا بزرگ تغذیه میکند که پرنده بسیار زیبایی است و در ایران وجود دارد. باز گنجشکخوار یا ترلان که هر دو نمونه در ایران وجود دارد.

پرندگان شکاری ماهیخوار
مانند هالی اتوس لوکوسفالوس یا عقاب گر ، عقابی است که سرش پر ندارد در شمال آمریکا زندگی میکند.




پرندگان باریک بال یا شکاری تند
مانند شاهین و قرقی آمریکایی. بعضی این پرندگان را جهت شکار سایر پرندگان تربیت میکنند.

نحوه زندگی
دو شکلی جنسی گاهی از نظر رنگ در آنها وجود دارد. حس شنوایی و بینایی آنها قوی است. تخمدان چپ و راست آنها هر دو فعال است. گوش خارجی آنها بویژه در گونههای جنگلی بزرگ است، قلب آنها بزرگ است. معمولا از سایر جانوران زنده تغذیه میکنند یا لاشخور هستند. به این جهت دارای نوک و چنگالهای خمیده و تیز بوده و شکل پر و بال و بدن متناسب با نوع تغذیه متغیر میباشد. پرواز آنها تند و بلند است به جز در بعضی از نمونهها که ممکن است به صورت اجتماعی زندگی کنند.

در نقاط مختلف دنیا در نواحی گرمسیری در نقاط مرتفع آلپ تا دره های پایینتر از رویه دریا یافت میشوند. عدهای ساکن همیشگی در محل میباشند و عدهای مهاجر فصلی و عدهای هم مهاجرتهای منظمی دارند. در جنوب ایران به علت وجود دریای عمان و خلیج فارس و آب و هوای گرمی که دارد باعث جلب عدهای از این پرندگان مهاجر شده است.

تولید مثل
معمولا به صورت جفتجفت زندگی میکنند. در ساختن آشیانه هر دو جنس کمک میکنند. معمولا یکبار در سال تخمگذاری میکنند معمولا در فصل بهار. خوابیدن روی تخم بیشتر بوسیله پرنده ماده انجام میشود و جوجههایی که از تخم خارج میشوند مدتی باید بوسیله نر و ماده گرم نگهداشته شوند و چون معمولا ماده نگهداری و مراقبت از جوجهها را به عهده دارد به این جهت معمولا ماده بزرگتر از نر میباشد. جوجهها وقتی که از تخم خارج میشوند دارای چشمی باز بوده و بعد از یکی دو پرریزی و تکمیل شدن پر و بال با دیدن شکار به آن حمله میکنند. چند بار پرریزی میکنند تا پر و بال پرنده بالغ در آنها بوجود آید.



پراکندگی در ایران
در شمال شرقی بویژه در خراسان در جنوب شرقی یعنی سیستان و بلوچستان ، در کرمان در غرب ایران مانند کرمانشاه و مرز ایران و عراق بیشتر یافت میشوند و اصولا بیشتر گونههای این راسته در ایران که در مسیر مهاجرت آنها واقع شده است به شکل مهاجر به سر برده و بطور موقت به جانوران یا فون ایران افزوده میشوند.

نحوه تغذیه
چگونگی تغذیه آنها مختلف است. عده ای از پرندگان تغذیه میکنند، پرندهخواران نامیده میشوند مانند باز گنجشکخوار و ترلان. عدهای که از پستانداران کوچک مانند جوندگان تغذیه میکنند جوندهخوارند. عدهای که از ماهی تغذیه میکنند به نام ماهیخواران نامیده میشوند مانند نسر ماهیگیر. عدهای که از خزندگان تغذیه میکنند خزندهخوارند مانند هاری یرایگل. بعضیها لاشخورند به نام لاشخور نامیده میشوند مانند کرکس. البته این یک رده بندی کلی است و ممکن است حشرهخواران از پرندگان و یا خزندگان نیز تغذیه نمایند و حتی رژیم غذایی بر حسب مهاجرتهای فصلی و تغییر محل تغییر میکند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن