تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820434872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام صداوسيما: به سمت كوچك‌تر كردن رسانه‌ي ملي و برون‌سپاري كارها پيش خواهيم رفت ضرورت بحث پرتاب ماهواره راديويي و تلويزيوني تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قائم مقام صداوسيما: به سمت كوچك‌تر كردن رسانه‌ي ملي و برون‌سپاري كارها پيش خواهيم رفت ضرورت بحث پرتاب ماهواره راديويي و تلويزيوني تصويب شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: تلويزيون و راديو

قائم مقام سازمان صدا و سيما در سيزدهمين همايش مديران كل صدا وسيماي مراكز استان‌ها در مشهد با اشاره به نزديكي به سالگرد پيروزي انقلاب و برگزاري انتخابات رياست جمهوري، نقش استان‌ها را در اين زمينه مهم توصيف كرد.

تاكيد بر ساخت مستندهايي از روايت‌هاي استاني از انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خراسان، دكتر علي دارابي در اين همايش با بيان اين كه خروجي كار ما بايد منجر به مهندسي افكار و مهندسي اجتماعي شود، اظهار كرد: بايد به سمت مدينه فاضله و جامعه اخلاقي و ديني حركت كرد و براي اين كار بايد با سرمايه اصلي كه قرآن است، انس و الفت داشت.

وي گفت: سي‌امين سالگرد انقلاب از اين حيث مهم است كه سه دهه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد و اين انقلاب نسل جديدي از مردم سالاري ديني را به دنيا معرفي كرد و موجب بيداري مسلمانان شده است. سه دهه از انقلاب مي‌گذرد و مصادف با بازنشستگي ظاهري نسل انقلاب است، نسلي كه از ديدگاه روانشناسي اجتماعي، نسلي فرمانروا است.

دارابي ابراز كرد: اكنون نسل سوم و چهارم انقلاب مي‌خواهند به قدرت برسند و مديران آينده باشند، بايد دو يادگار امام(ره)، نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه را پاس بداريم و آن را به درستي به نسل بعد منتقل كنيم؛ يكي از بحث‌هاي مهم كه بايد براي نسل سوم و چهارم تشريح شود، چرايي انقلاب اسلامي است.

وي از تدارك گسترده براي سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي خبر داد و افزود: هر يك از مراكز بايد تدارك گسترده‌اي براي اين سالگرد ببينند؛ مستندهايي را از روايت‌هاي استاني از انقلاب و هم چنين وضعيت استان پيش و پس از انقلاب و دستاوردهايي كه صورت گرفته است و ارزش ها و دستاوردهاي تمدني و فرهنگي جامعه را فراهم كنند و به نمايش بگذارند كه به بهترين كارهاي استاني نيز جوايزي اهدا خواهد شد.

سياست‌هاي صداوسيما براي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري

قائم مقام سازمان صدا و سيما به سياست‌هاي صداوسيما براي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اشاره و اظهار كرد: سياست رسانه‌ي ملي در خصوص دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در22 خرداد ماه سال 88، تلاش براي حضور گسترده مردم در انتخابات، تبيين و گسترش گفتمان انقلاب اسلامي بر پايه آموزه‌هاي امام و رهبري و حفظ بي طرفي رسانه در انتخابات است.

وي بار سنگين انتخابات را بر دوش مراكز استان‌ها دانست وگفت: برنامه‌هاي بديع، جذاب ، مشاركت‌جويانه و شوق‌آفرين مي‌تواند در گسترش مشاركت مردم نقش جدي داشته باشد.

ضرورت بحث پرتاب ماهواره راديويي و تلويزيوني تصويب شد

دكتر دارابي در ارتباط با پرتاب ماهواره راديويي و تلويزيوني گفت: اكنون به عقيده جامعه شناسان از دهكده جهاني گذر كرده‌ايم و در دنياي مجازي به سر مي بريم و اين دنياي مجازي را رسانه‌ها تعريف كرده‌اند. جنگ و صلح ها در ميدان نبرد صورت نمي گيرد، بلكه در استوديوهاي راديويي و تلويزيوني رقم مي خورد.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به اين، ضرورت بحث پرتاب ماهواره راديويي و تلويزيوني تصويب شد و ستادي ويژه در سازمان طراحي شده است تا با برنامه‌ريزي بتواند لوازم ورود به عصر ديجيتالي را فراهم كند تا رسانه ملي را تأثير گذار داشته باشيم.

حساسيت و اعتبار شبكه‌هاي استاني

قائم مقام سازمان صدا و سيما حساسيت و اعتبار شبكه‌هاي استاني را بالا توصيف كرد و تصريح كرد: در اين زمينه همكاري‌هايي كه بايد با كشورهاي همسايه صورت گيرد، مبادلات برنامه‌هايي كه بايد انجام شود و توليدات فاخري كه در مراكز استان ها انجام مي گيرند، بايد به گونه‌اي باشد كه كاري درخورارائه كنند، زيرا نگراني بزرگي كه در عصر جهاني شدن وجود دارد، آن است كه فرهنگ هاي محلي و بومي قرباني فرهنگ‌هاي غالب شوند، بنابراين تصويري كه از استان ها ارائه مي مي شود، بايد منطبق بر واقعيت باشد.

سند راهبردي رسانه در حوزه هاي نيروي انساني

معاون سابق امور مجلس و استان‌هاي سازمان صداوسيما، با اشاره به سند راهبردي رسانه در حوزه هاي نيروي انساني بيان كرد: سند راهبردي طراحي شده است تا صدا و سيما براي پنج سال آينده چشم انداز نيروي انساني را كه كارآمد، آموزش ديده و متخصص هستند، را داشته باشد، اما در عين حال به سمت كوچك‌تر كردن رسانه ملي و برون سپاري كارها و اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري نيز هست، پيش برود؛ همچنين مديران صدا و سيما بايد در تربيت نيروهاي جوان و ميدان دادن و اعتماد كردن به آنان گام بردارند.

دارابي در پايان از ادامه همكاري‌هاي مشترك شبكه‌هاي استاني و سراسري خبر داد و ابراز اميدواري كرد: توليدات بهتر و تأثيرگذارتري توسط استان ها تهيه شوند و بتوانند شرايطي را فراهم كنند كه امكان رقابت با توليدات شبكه هاي سراسري را داشته باشند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن