تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816867307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جمع اعضاي كميسيون عمران مجلس عنوان شد؛ لرستان؛ قرباني كمبود اعتبارات عمراني


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: در جمع اعضاي كميسيون عمران مجلس عنوان شد؛ لرستان؛ قرباني كمبود اعتبارات عمراني
*هاجر ميرزايي
ضعف خدمات شهري، پيش بيني به بهره برداري رسيدن سدهاي پنج ساله در 57 سال به علت اختصاص نيافتن اعتبار لازم، آبرساني با تانكر به 270 روستا، كوه شكافي نشدن برخي راه هاي روستايي لرستان، خارج شدن سالانه بيش از 13 ميليارد مترمكعب آب از

استان، گازرساني نشدن بيش از 90 درصد روستاهاي لرستان، كندي پيشرفت 4 خطه شدن راه هاي لرستان به علت كمبود اعتبار، وجود 2400 هكتار بافت فرسوده در استان، حاشيه نشين بودن بيش از 105 هزار خرم آبادي، هفت پروژه 17 ساله در انتظار اعتبار، 14 هزار خانوار روستايي فاقد مسكن، توقف بسياري از پروژه هاي كلنگ زده شده اليگودرز و... تنها بخشي از دغدغه هاي استاندار و مديران استاني در جمع اعضاي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي بود.
در جلسه كارگروه توسعه و برنامه ريزي استان لرستان كه با حضور اعضاي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، معاون وزير راه و مسكن و شهرسازي و نمايندگان لرستان برگزار شد، سيدحسين صابري، استاندار با ارائه گزارشي از وضعيت عمراني استان گفت: در صورت تخصيص اعتبار، آمادگي لازم وجود دارد كه تمام خطوط بين شهري استان ظرف دو سال چهارخطه شوند.
وي به برخي از مناطق صعب العبور روستايي و نبود راه هاي مواصلاتي در آن مناطق اشاره كرد و گفت: در برخي از روستاها به علت بارش برف در زمستان، نزديك به چهار ماه ارتباط آنها با شهر قطع مي شود و حتي در بعضي از روستاهاي لرستان راه هاي روستايي كوه شكافي هم نشدند.
وي با اشاره به ميزان پرداخت عوارض توسط مردم گفت: با توجه به نيازمنديهاي شديد مالي و ضعف خدمات شهري در شهرهاي مختلف استان، متأسفانه مردم قدرت بالايي براي پرداخت عوارض ندارند و همين نكته موجب شده تا وضعيت قابل قبولي در حوزه خدمات شهري مشاهده نشود.
صابري با اشاره به وضعيت سدسازي در استان نيز گفت: متأسفانه به علت ضعف در تخصيص مناسب اعتبارات عمراني در اين حوزه، با مشكلات عمده اي مواجه هستيم كه مي توان در صورت حمايت دولت و مجلس با يك همت پنج ساله بيش از سه چهارم كشاورزي لرستان را از ديم به آبي تبديل كنيم.
وي با اشاره به وضعيت شهرهاي مختلف استان گفت: در شرايطي كه در طول چند سال اخير موج مهاجرت از روستاها به شهرها افزايش يافته است، اما همچنان نزديك به 45 درصد از مردم استان در روستاها به سر مي برند كه در صورت عدم برنامه ريزي مناسب، اين فرصت خود به خود به يك تهديد تبديل مي شود.
وي افزود: متأسفانه در شرايطي كه سالانه بيش از 13 ميليارد مترمكعب آب از استان خارج مي شود، ما مجبوريم نه تنها طعم تلخ خشكسالي را بچشيم، بلكه به 270 روستا با تانكر آبرساني كنيم.
وي در ادامه، بحران فاضلاب شهري در شهرهاي مختلف استان و اهميت كنترل آن در خرم آباد را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: بخش عمده اي از فاضلاب شهري مركز استان به رودخانه مركزي اين شهر سرازير مي شود كه موجب به وجود آمدن بسياري مشكلات در اين زمينه شده است.
صابري گفت: متأسفانه فقط به 101 روستا گازرساني شده است كه اين مسأله موجب به وجودآمدن بحران سوخت در ديگر مناطق روستايي شده است، در صورتي كه با دقت نظر ويژه اي مي توان با تأمين سوخت لازم روستاييان از تخريب جنگلها و مراتع استان جلوگيري كرد.
*چهار خطه شدن راه هاي لرستان در انتظار اعتبار
در ادامه اين جلسه، رضايي مديركل راه و ترابري لرستان، احداث خط دوم و چهار خطه كردن جاده هاي مواصلاتي بين شهري استان را مهمترين اولويت اين اداره كل اعلام كرد و گفت: براي تحقق اين هدف، 135 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است كه تا به حال فقط 4 ميليارد و 760 ميليون تومان اختصاص پيدا كرده كه اميدواريم با تخصيص هر چه سريعتر اعتبارات مورد نياز، شاهد چهار خطه شدن تمامي راه هاي مواصلاتي به مركز استان باشيم.
وي با اشاره به اين كه 10 روستا در لرستان هنوز راه شكافي نشده اند، گفت: از مجموع پنج هزار و 100 روستاي لرستان، 1600 روستا همچنان راه آسفالته ندارند.
*سدهاي 57 ساله
اميرحمزه حقي آبي، مديركل شركت آب منطقه اي لرستان در ادامه اين جلسه، با مهم ارزيابي كردن توجه ويژه دولت و مجلس به مشكلات پيش روي مديريت آب در لرستان گفت: سالانه 5/13 ميليارد مترمكعب آب از استان خارج مي شود و متأسفانه در سه سد اين استان، فقط 18 ميليون مترمكعب آب نگه داري مي شود.
وي با اشاره به شناسايي 100 نقطه براي ايجاد سد در لرستان گفت: متأسفانه كندي اختصاص اعتبار به اين پروژه ها به حدي است كه طبق بررسيهاي به عمل آمده، اگر روند اختصاص اعتبار به همين شكل ادامه پيدا كند، سدهاي ايوشان 14 سال، كمندان 17 سال، هوزيان 21 سال و كاكارضا 57 سال ديگر طول خواهند كشيد تا به بهره برداري برسند و اين در حالي است كه تمام اين پروژه ها در صورت تأمين اعتبار، تا پنج سال ديگر مي توانند به بهره برداري برسند.
*بحران فاضلاب شهري
كلاهي، معاون شركت آب و فاضلاب شهري لرستان نيز با اشاره به مشكل آب در شهرهاي مختلف لرستان، گفت: براي رفع اين مشكل، به 59 ميليارد تومان اعتبار نيازمنديم تا بتوانيم براي سه سال آينده، مشكلات كمبود آب شهرهاي مختلف لرستان را برطرف كنيم.
وي، مسأله فاضلاب شهري را از ديگر مشكلات لرستان دانست و گفت: بخش عمده اي از استان از فرايند ساماندهي شده فاضلاب شهري دور مانده اند و روند ساماندهي فاضلاب شهري، نيازمند كمك مالي بيشتر دولت مي باشد.
*2400 هكتار بافت فرسوده
غلامي، مديركل مسكن و شهرسازي گفت: 2400 هكتار از بافتهاي مسكوني لرستان مسأله دار و يا فرسوده هستند كه بيشترين آنها به شهرهاي خرم آباد و بروجرد اختصاص دارند. وي با اشاره به اين كه اين بافتهاي فرسوده و مسأله دار قابليت ترميم و بازسازي دارند، خواستار توجه بيشتر دولت در اين زمينه شد و گفت: اميدواريم با تخصيص اعتبارات و تسهيلات بانكي، اين ميزان بافت فرسوده كه بيشتر آن مناطق حاشيه نشين ورودي شهرها مي باشند، اصلاح شوند.
وي در دستور كار داشتن هفت پروژه دولتي به منظور ساخت توسط اين سازمان را از ديگر مسائل پيش روي مسكن و شهرسازي لرستان دانست و گفت: اين پروژه ها كه عمر بعضي از آنها به 17 سال مي رسد، به علت كمبود اعتبار تا به حال تحقق پيدا نكرده اند كه اميد مي رود در صورت اختصاص يافتن 70 ميليارد تومان اعتبار ديگر، به بهره برداري برسند.
وي بيمارستانهاي شهرهاي پلدختر و الشتر را از جمله اين طرحها دانست و گفت: اميدواريم كه بتوانيم اين پروژه ها را تا چند ماه آينده به بهره برداري برسانيم، اما متأسفانه بيمارستان اليگودرز كه 17 سال پيش كلنگ آن به زمين زده شده، در حد يك مخروبه باقي مانده كه انتظار مي رود با تخصيص اعتبارات لازم ساخته شود.
غلامي با اشاره به اين كه در حال حاضر، لرستان به 95 هزار واحد مسكوني نياز دارد، گفت: اين ميزان تا پنج سال آينده به 600 هزار واحد مسكوني افزايش خواهد يافت. اين در حالي است كه 30 درصد مساحت شهري خرم آباد يعني جمعيتي بيش از 105 هزار نفر خرم آبادي در بافتهاي فرسوده حاشيه شهر زندگي مي كنند.
*14 هزار خانوار روستايي فاقد مسكن
طاهري، مديركل بنياد مسكن لرستان نيز با اشاره به تهيه طرح هادي براي 490 روستاي استان گفت: در 101 روستا اين طرح اجرا و در ديگر روستاها به يك ميليارد و 300 ميليون تومان اعتبار براي تحقق هرچه سريعتر آن نيازمنديم.
وي با اشاره به اين كه 145 هزار خانوار روستايي در لرستان زندگي مي كنند، گفت: 14 هزار خانوار فاقد مسكن هستند و بايد عمليات نوسازي براي 70 هزار واحد مسكوني ديگر انجام شود.
وي با اشاره به برنامه پنج ساله چهارم توسعه گفت: تا پايان اين برنامه، 152 هزار واحد مسكوني ديگر نيازمنديم.
رحماني، نماينده مردم اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي نيز درباره ورزشگاه اين شهر گفت: در شرايطي كه جوانان لرستان و بويژه مردم اليگودرز در ورزش جايگاه مناسب و مطلوبي را به دست آورده اند، متأسفانه اين شهرستان فاقد ورزشگاه است و تنها ورزشگاه اين شهر كه كلنگ احداث آن بر زمين زده شده است، همچنان در انتظار تخصيص اعتبار براي به بهره برداري رسيدن است.
وي، دانشكده پرستاري را مكاني با بار علمي بالا، اما وضعيت ساختماني بسيار نامطلوب ارزيابي كرد.
رحماني با انتقاد از انتقال آب اليگودرز به قم گفت: اين پروژه در شرايطي با سرعت هر چه تمام تر در حال پيشروي است كه متأسفانه حتي يك صدم از اعتبارات آن نصيب اليگودرز نشده و اين در شرايطي است كه اين شهرستان با آب بسيار زياد، خشكسالي را تجربه مي كند.
وي، نبود پارك و فضاي سبز در شهرستان اليگودرز را يكي ديگر از معضلات اين شهر ارزيابي كرد و گفت: در فصل زمستان و درصورت بارش برف، ارتباط مواصلاتي برخي از روستاها و بخشها همچون بشاگرد و ززوماهرو با مركز شهرستان قطع است.
*تأسف از كمبودها
آقايي، رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: متأسفانه اين مشكلات در بخشهاي ديگر نيز استان وجود دارد، به گونه اي كه در حال حاضر، به 6500 روستا در كشور با تانكر آبرساني مي شود.
وي، اعتبارات اختصاص يافته در حوزه نوسازي مدارس را بسيار عالي ارزيابي كرد و گفت: جهش فوق العاده اعتباري دولت در اين زمينه موجب شد تا چهار هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار براي نوسازي مدارس اختصاص پيدا كند.
وي به تشكيل جلسات مشترك كميسيون عمران مجلس با معاون اول رئيس جمهور اشاره كرد و گفت: طبق دستور آقاي احمدي نژاد مقرر شده كه با برگزاري جلسات پياپي، مشكلات عمراني كشور بين قوه مقننه و مجريه بهتر و تأثيرگذارتر حل و فصل شود.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 458]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن